Het zit zo; toen ik vroeger op paardrijden zat werden de paarden voor ons opgezadeld enzo en hoefden we ze alleen maar van stal te halen. Ze stonden achter tralies dus als ze met hun kont bij de deur stonden duwde ik gewoon vanachter de tralies tegen de kont todat ze zich omkeerden en dan pas ging ik de stal in.
Waar ik nu rijd moeten we zelf het hoofdstel in doen en hebben ze geen deuren met tralies. Op zich niet zo'n probleem, totdat ik vorige week ineens oog in oog (nou ja, oog
) met een grote kont stond. Ik durfde niet zo goed te duwen omdat ze geen normale deur had, maar een soort net van dikke synthetische stof (net als een halve deur, alleen dan niet dicht van onderen en gemaakt van stof) ... maar ik durfde er eigenlijk ook niet zomaar bij naar binnen te lopen, omdat het een paard was wat ik niet ken (met de oren naar achter) en ik sowieso niet graag achter een paard sta/loop.Toch maar er langs gelopen en voorzichtig naar haar hoofd gelopen, alleen toen begon ze naar me te happen. Ik ben niet zo'n held, maar ik wilde niet dat zij dat wist dus ik heb toen gewoon nee gezegd, haar tanden ontweken en een hand om haar kaak gelegd en haar zo omgekeerd. Ook het hoofdstel indoen ging met hier en daar hap gepaard, maar ik heb gewoon nee gezegd en geprobeerd zonder twijfel vlot het hoofdstel in te doen.
Dat is dus wel gelukt, maar ik weet niet of ze nu weet dat ik het eng vond en dat ik vorige keer nog meer problemen heb. Of dat het bij een ander paard weer gebeurt. Of dat ik er weer langsloop en ineens een trap krijg (niet dat ze daarmee dreigde, maar toch).
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Dat is geen onaardig bedrag. Als je iets dichterbij woonde had ik je met liefde een keer geholpen. Een stalmeisje vragen lijkt me een goed plan
Veiligheid voor alles.
Volgende week is hij er niet, maar dan mag ik waarschijnlijk toch niet op haar.