, is in het land geboren, en vorig jaar op 5-jarige leeftijd verhuisd naar het weiland van de buurman. Ik denk weggegeven (want dat zou ik nl ook doen met zo'n paard....
)Het paard is nog nooit bekapt geweest, is verdoofd (door de veearts) hierheen op de trailer gekomen, en nu moeten we er dus wat van zien te maken
We zijn nu 3 weken bezig met grondwerk, kunnen met de zweep om haar heen slaan, de longeerlijn overal overheen gooien en noem maar op, ik denk dat zelfs een zadel geen probleem zou zijn, maar ze is/blijft aan de achterkant écht levensgevaarlijk. We kunnen nu met de hand haar spronggewricht aanraken, maar probeer niet haar been vast te pakken want ze slaat het licht uit je ogen, en zo vreselijk snel. Het is absoluut geen verkeerde merrie, en het is zeer zeker gewoon angst, maar dan van de ergste soort. En van angst springt ze bovenop je, dus je moet gruwelijk oppassen.
Vandaag hebben we haar dus maar vastgezet in de binnenbak, en zijn, steeds maar weer met een touw tegen haar achterbenen blijven 'slaan' op hele veilige afstand, want je wil niet weten wat er gebeurd als ze het touw voelt. Dus wij denken dat er iets met haar gebeurd moet zijn, want we hebben nog nooit een paard zo zien reageren.
We zijn 1,5 uur bezig geweest, steeds maar weer het touw tegen haar aan, maar ze bleef na 1,5 uur, (drijfnat en helemaal gestressed) net zo hard slaan naar het touw als aan het begin van de 1,5 uur.
Wij hebben nog nooit zoiets meegemaakt, en we hebben al veel paarden in handen gehad.
De eigenaren zeggen dat er nooit iets verkeerds mee gebeurd is, wat wij ons dus eigenlijk niet voor kunnen stellen want een 'normaal' paard reageert niet zo traumatisch als deze merrie doet.
Wie heeft zoiets eerder meegemaakt, en weet misschien raad? of gewoon zo doorgaan, net zolang tot ze het opgeeft en haar angst vergeet?
. Nog maar een keer dus.