Aanvallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkee

Aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 16:53

Hej ik heb even een vraagje,,

Als ik het weiland van 'mijn' pony kom,, en hij heeft geen zin om mee te komen, valt hij mij aan in het weiland,, het is echt gevaarlijk.. ik ben ook al 1x bijna bijna bijna geraakt.. Naar de eigenaren ben ik ook al geweest die zeiden dat ze dat ook wel hadden en niet wisten wat ze er mee moeten doen..

Herkennen jullie dit? of weet je wat je er tegen moet doen?

Kuss

_inge_

Re: Aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:56

Nienkee schreef:
Hej ik heb even een vraagje,,

Als ik het weiland van 'mijn' pony kom,, en hij heeft geen zin om mee te komen, valt hij mij aan in het weiland,, het is echt gevaarlijk.. ik ben ook al 1x bijna bijna bijna geraakt.. Naar de eigenaren ben ik ook al geweest die zeiden dat ze dat ook wel hadden en niet wisten wat ze er mee moeten doen..

Herkennen jullie dit? of weet je wat je er tegen moet doen?

Kuss

Jaa mijn paardje bokt ook soms naar me maar dan pak ik voer en rammel ermee en komt ze naar me toe en dan geef ik een handje biks ik weet dat ze het zo niet afleerd maar ze komt dan wel zonder dat er naar me word toegebokt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:04

Mijn verzorg pony deed dit ook, hoofd bij de grond, oren in de nek, steigeren, dreigen met bijten en slaan enz Boos! . Toen ze me weer een keer wou aanvallen stak ik mijn armen in de lucht (zo lijk je groter, net als paarden als zij steigeren) en ik deed een stap naar voren. Als je niet bang bent (of de indruk wekt niet bang te zijn) erkent ze je sneller als de baas. Bij mij rende de pony naar achter in het weiland, probeerde me nog een keer aantevallen, maar ik herhaalde het en ze liep zo de wei uit. Nooit meer een probleem mee gehad, nu komt ze hinnikend naar me toe, loopt achter me aan de wei uit. Maar mijn vriendin, die ook een keer werd aangevallen, sprong over het hek van de schrik en de pony pakt er nog steeds. Nu is deze pony ook wel een beetje een chagarijnige muts Haha! maar het heeft geholpen.
Wat ook wel eens helpt is de pony opdrijven, ze zijn slim genoeg om na een tijdje door te krijgen dat zij moeten rennen maar jij niet! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er elke keer een 'gevecht' plaatsvindt, maar vaak is een keer genoeg.
Gewoon niet laten zien dat je bang bent! Knipoog

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:26

Als mijn paard geen zin heeft het land uit te komen, komt hij met zn oren in zn nek op me afgerent.. om vervolgens 2 meter van te vore opzij te springen. Ik blijf hierbij altijd staan, geef een brul en zwaai wat met mn armen. En zoals Bente al zei, gwn niet laten zien dat je bang bent Lachen

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:43

Ja dat is zo,, dank jullie wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:13

VSW --> OMG.

linsy_molly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:43

hay
vroeger deed me shet dit ook en dat kwam omdat ik te veel
met der reed wat ze neit leuk vond uiteindelijk en toen ben ik het
gaan afwisselen met andere dingen ik hoop dat je er wat aan
hbet
groetjes linsy_molly

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:48

wij hebben een pont op stal en die valt de het meisje waarvan die is ook aan in de wei
ze neemt alleen een longeerzweer mee doet er niets mee maar dan komt de pony gewoon naar haar toe lopen
dit is niet zielig wat die pony kan er de hele dag op staan en dan er nog niet uit willen
wij hebben de pony's 4 uur per dag op de wei
als ze haar eruit haalt gaat ze niet rijden maar zet ze haar op stal met voer
ik hoop dat je hioet wat aan hebt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:49

Neem desnoods een longeerzweep mee, behalve dat je dan indrukwekkender bent kun je hem ook op zijn flikker geven. Dit valt bij mij onder onacceptabel (en gevaarlijk!!!) gedrag, hij is níet de baas maar jij, en wie niet luisteren wil...

[edit] is iemand me nog voor ook Tong uitsteken

Sindy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:28

Gewoon blijfen staan en hoo roepen eventueel je arm omhoog doen rent ze gewoon daar geef haar een klein tikje

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 10:15

super bedankt allemaal,,

ik ga het even uitproberen,

Gelukkig doet hij het nu niet altijd meer,,

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:55

de pony van mijn vriendin deed het ook , maar die was nog al bang voor de zweep dus de zweep mee genomen en het was over Knipoog

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:15

Okej, ja kan me herrineren dat 'm'n' pony de zweep eng vind, dus dat is wel een manier denk ik

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:18

bente 1 zei het ook al, maar nog een keertje. ik ben het ermee eens dat je je pony zelf moet wegjagen. jij moet niet rennen maar je paard. de leider in de groep beweegt altijd het minste. en jou pony vind het geweldig om jou aan het rennen te zetten.
als je bang bent dat je pony niet meer naar je toekomt maak je dan geen zorgen. een zweep of stop is handig MAAR NIET OM TE SLAAN nog op z'n flikker te geven, de pony probeert niet stout te zijn, maar alleen te kijken wie er de baas is en als je hem daarvoor slaat zal hij niet gauw nog een keer laten weten wat hij denkt. wat je er wel mee doet is jezelf groter maken. houd beide punten van de zweep/stok in je handen vast. komt de pony weer op je af lopen ren dan van langzaam naar snel op hem af en net voor hem stop je en tegelijk houd je de zweep/stok schuin boven en voor je hoofd. doe dit in een krachtige beweging en je pony zal volkomen onder de indruk zijn. deze loopt dan natuurlijk weg (doet hij dit niet omdat hij zo enorm dapper is, en je loopt kans om vertrapt te worden houd dan altijd als veiligheid in je hoofd dat je gaat springen en zwaaien met je armen zoveel als nodig is. jouw veiligheid staat voorop, maar dat is pas als laatste redmiddel). als hij niet meer aanvalt blijf je staan en wacht je. komt hij ook niet naar je toe dan ga je weer naar hem toe en jaag hem zachtjes weer op. (gebruik net zoveel energie met opjagen als dat er nodig is, dus niet als een malloot dat beest de schrik op z'n leven jagen, maar dat hij net genoeg reden heeft om een klein eindje weg te lopen)
MEESTAL als je paard het spelletje eenmaal doorheeft zal hij uit pure impressie en nieuwschierigheid op een gegeven moment naar je toekomen om je te snuffelen. ben jij wel diezelfde persoon die eerst zo'n broekepoeperd was???? op die manier.

succes en laat even weten hoe het gegaan is:)

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:22

aaaah vet goed!! Okej ik ga dit zeker even toepassen;) en DUH!! ik laat zeker wel weten hoe het gegaan is Knipoog

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:00

Neem een zweep mee en als ie bijv. z'n kont naar je toe draait geef je gelijk een zwiep met die zweep (NAAST Z'N KONT) zodat hij weet dat je "bewapend" bent. Hielp er goed bij mij

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:03

dus kort gezegt: de zweep is de oplossing Tong uitsteken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:36

Nee, de zweep is niet de oplossing, de zweep is een hulpmiddel. Het doel is: Mijn pony loopt met mij mee het weiland uit.
Hoe ga ik dat bereiken? : Ik moet mijn pony laten merken, dat ik de baas ben. Hoe doe ik dat? : Ik leer mijnpony, dat er iets positiefs gebeurt als het baasje eraan komt. Hoe doe ik dat? : Ik ga 's morgens het weiland in met een snoepje. Ik ga naar mijn pony een geef het snoepje. Ik loop uit het weiland en laat de pony achter.. Zo gaat dat nog een aantal keren. Op een dag denkt de pony, hé, daar loopt mijn snoepje! Hij komt naar je toe. Je beloont de pony, geeft het snoepje en gaat weer weg. Een dag later kun je misschien het halster aandoen, heel misschien een paar stapjes doen. Ja het duurt even, maar het werkt meestal wel.

Als je pony niet benaderbaar is, en je dus niet bij hem kan komen, werkt dit bovenstaande niet. Dan ga je inderdaad met een lange zweep naar het land en jaagt hem op. JIJ jaagt hem op!! Hij niet jou, let daarop. Gewoon doorgaan, desnoods een dag later weer en zo ziet hij, verrek....het baasje is de baas! Daar moet ik naar luisteren! Weet wel wat je doet, straal zelfverzekerdheid uit. Begin er anders niet aan, dat is levensgevaarlijk. Dus als je het niet durft, laat een ervaren iemand het doen die wel durft!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:43

Jetta schreef:
Nee, de zweep is niet de oplossing, de zweep is een hulpmiddel. Het doel is: Mijn pony loopt met mij mee het weiland uit.
Hoe ga ik dat bereiken? : Ik moet mijn pony laten merken, dat ik de baas ben. Hoe doe ik dat? : Ik leer mijnpony, dat er iets positiefs gebeurt als het baasje eraan komt. Hoe doe ik dat? : Ik ga 's morgens het weiland in met een snoepje. Ik ga naar mijn pony een geef het snoepje. Ik loop uit het weiland en laat de pony achter.. Zo gaat dat nog een aantal keren. Op een dag denkt de pony, hé, daar loopt mijn snoepje! Hij komt naar je toe. Je beloont de pony, geeft het snoepje en gaat weer weg. Een dag later kun je misschien het halster aandoen, heel misschien een paar stapjes doen. Ja het duurt even, maar het werkt meestal wel.

En dan moet je op een dag geen snoepje bij je hebben, grote kans dat je pony dan zeer beledigd is. Ikzelf vind het geen goed idee om voedsel te gebruiken om je pony achter je aan te laten lopen, want dan ben jij helemaaaal niet de baas, dan wil hij/zij gewoon dat snoepje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:14

IK zou het ook niet met snoepjes doen.
Je pony heeft geen respect voor je, ziet zichzelf als leider van zijn kudde en jij ben ondergeschikt aan hem.
Je moet dus zorgen dat jij de baas over hem wordt, en dat doe je door veel met hem te gaan werken. Niet in de kudde, niet in de wei, maar op een stukje apart. Ga veel grondwerk met hem doen, leer hem gehoorzamen aan het halster, dan is het aanvalgedrag in het land ook meteen over.

Als je tips wilt hebben over grondwerk, kan ik je adviseren om het boek "Grondwerk" van Inge Teblick aan te schaffen.

viewtopic.php?f=125&t=625206

Koop een touwhalster, een leadrope en een stick en ga aan de slag.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 13:45

Zelf ben ik ook geen voorstander van snoepjes, dan loopt hij met je mee omdat je snoepjes hebt,, als je die dan een keer niet hebt begind hij te bijten. Tegen woordgi doet hij het niet meer. als hij weer begind neem ik een zweep mee.

In de bak als ik haar daar los laat.. loopt ze als een mak schaap achter me aan.

Zelf denk ik dat het de reden is;: uit weiland halen= werken.

Dus ik ga wat meer dingen doen die zij ook leuk vind als ik haar uit het weiland haal. gewoon stukje wandelen, wat poetsen.. enzo..

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:13

* volgt dit topic.

Mijn paard doet dit ook. En ik moet zeggen, hij heeft mij een keer zo hard getrapt, dat alsie zn kont naar me toe draait ik serieus met knikkende knieen en hardkloppingen wegren. Een zweep meenemen heb ik nog nooit als oplossing gezien en ik ga dit zeker ook eens proberen!

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 08:53

Sifra_ schreef:
* volgt dit topic.

Mijn paard doet dit ook. En ik moet zeggen, hij heeft mij een keer zo hard getrapt, dat alsie zn kont naar me toe draait ik serieus met knikkende knieen en hardkloppingen wegren. Een zweep meenemen heb ik nog nooit als oplossing gezien en ik ga dit zeker ook eens proberen!

Ja ik vind het ook eng, maar laat het niet merken.
eergister deed ik het zo:

ik kwam het weiland binnen, een paar paarden kwamen op mij af, die knuffelde ik een beetje, toen kwam de rest (Incl. de pony die ik moet hebben:P) allemaal een beetje knuffelen en dan bij haar knuffelde ik,, en klikte ik het touw vast,
Ik maakte haar gewoon jaloers.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:36

Ik denk eerder dat je niet duidelijk liet blijken wie je nu eigenlijk uit het land wilde halen. Jaloezie is een menselijke eigenschap, paarden hebben dat gevoel niet.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 10:30

Die hebben dat zeker wel!