Hoe train ik mijn pony's?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Hoe train ik mijn pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:50

allereerst: ik weet niet of het hier hoort dus TEM maar als ik hier fout zit.

mijn pony's moeten in augustus voor de keuring, maar ze zijn totaal niet in vorm,

Pony 1 is een 3 jarige, loopt aan de fiets, wordt gelongeerd, is een beetje onder het zadel, en gaat binnekort voor de wagen.

pony2 is een 4jarige, heeft net 3 weken terug een veulen gekregen, loopt aan de fiets, voor de wagen, kan onder het zadel maar is te klein voor ons,

de bedoeling is, dat ze een goede conditie krijgen, en een bespiering opbouwen, aan de achterhand, hals en schouders.

hoe kan ik dit het beste aanpakken? hoe doen jullie dat ?

tamary

Re: Hoe train ik mijn pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:56

Veel blijven fietsen en voor de bandensleep zetten (wel stoppen zodra ze met de hakken beginnen te draaien, dan wordt het teveel). Beetje olie door het voer doen voor de glans. En natuurlijk de dingen oefenen die ze op de keuring moeten kunnen.

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:09

steeds een stukje langer longeren

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:56

Wanneer precies in augustus moeten ze voor de keuring? Meestal heb je ongeveer 2 maanden nodig om je paard in goede conditie voor een keuring te krijgen. Verhoog het krachtvoer (goede biks) en verminder het ruwvoer. Onze hengst kreeg vlak voor de keuring en op het einde van zijn trainingsperiode van 2 maanden tussen de 6 en 7 kilo biks (veel haver) per dag. Wij hadden de training uit handen gegeven en onze hengst stond elders. Daarnaast iedere dag een paar uur lekker in de wei want gras doet ieder paard ook veel goed. Geef olie door het voer en blijf longeren etc. Galloppeerwerk aan de longeerlijn traint de buikspieren, maar bouw het wel op! Leer ze uiteraard ook het opstellen en aan de hand draven. Tot slot maakt het juiste was-, scheer-, en poetswerk een paard op de keuring! En een beetje geluk.. Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:01

augustus? Dan ben je ook op tijd...
Hierboven is al eea genoemd. Gras werd bij mijn toenmalige werkgever niet gedaan, omdat ze daar vaak te buikig van worden. Smid is ook van belang.