op de poetsplaats....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaaa

op de poetsplaats....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:43

als mijn paard op de poetsplaats staat en ik ga weg om iets te pakken ofzo wordt ze gelijk heel onrustig, ook als er nog gewoon andere mensen/paarden bij staan. en als ik dan weer terug kom begint ze zelfs te hinneken.

mijn vraag is, moet ik hier blij mee zijn of is het echt aanstellerij?

Anoniem

Re: op de poetsplaats....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:52

Heeft ze dit ook op andere momenten?
Als je haar bijv. alleen in een bak/paddock zet en wegloopt, of in de stal achterlaat?

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:53

nee, nouja, tot op zekere hoogte, ze blijft me altijd wel in de gaten houden, en als ze me nog kan zien blijft ze met dr been schrapen, op stal dan...in de paddock of bak heeft ze echter nergens last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:00

Ik zou het wel als een compliment zien, ze is blijkbaar erg aan je gehecht.
Zolang ze de boel niet sloopt, zou ik me nergens druk om maken.
En als ze het doet gewoon negeren en doen alsof er niks aan de hand is.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:10

Net wat aukje91 zegt ze is zeer aan je gehecht.
Dit is heel leuk maar het kan uiteindelijk wel problematisch worden dus goed opletten.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:12

Het betekent wel dat je paard erg aan jou hangt. Ze is dan niet zo zeker van zichzelf en niet onafhankelijk. Het kan helpen oefeningen met haar te doen, waardoor ze wat meer zelfvertrouwen krijgt en door kijgt dat ze ook zelf dingen zonder hulp kan.

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:14

Foogul schreef:
Het betekent wel dat je paard erg aan jou hangt. Ze is dan niet zo zeker van zichzelf en niet onafhankelijk. Het kan helpen oefeningen met haar te doen, waardoor ze wat meer zelfvertrouwen krijgt en door kijgt dat ze ook zelf dingen zonder hulp kan.

aan wat voor soort oefeningen zat je dan te denken? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:06

Foogul schreef:

Sluit ik me bij aan Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:06

Vastzetten en weglopen bijv? En dan om het hoekje blijven wachten? Dit beginnen met 5 Minuten en steeds verder uitbouwen? Paard moet leren geduld te hebben. Zelfde kun je ook doen in de box.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:09

Ik denk dat ze bang is dat je helemaal weggaat. Misschien moet je gewoon eens gaan oefenen, je paard vast zetten, het hoekje omlopen en meteen weer terugkomen. En steeds even langer wegblijven. Net als ze met kleine kinderen doen. Haha!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:56

Jessicaaa schreef:

aan wat voor soort oefeningen zat je dan te denken? Bloos

Aan heel simpele dingen. Ga eens "apekooien" in de bak. Laat haar over een zeiltje lopen, steek een paraplu op, door een linten-gordijn. Zo overwint ze dingen die ze eng vind, dat kan helpen. Veel belonen natuurlijk Pling

Ga je weleens alleen met haar op pad? Bijvoorbeeld een buitenritje maken, of als dat nog spannend is, met haar een stukje lopen aan de hand zonder andere paarden erbij. Wat ook kan helpen is haar eens door andere mensen te laten poetsen of meenemen. Zo leert ze dat ze zich ook vertrouwd kan voelen bij andere mensen.

Ik doe maar een paar suggesties. Altijd moeilijk om van een afstandje iets zinnigs te zeggen Haha!