Merrie's eigewijzer dan ruinen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Merrie's eigewijzer dan ruinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:29

Ik hoor regelmatig dat mensen vinden dat merrie's echt eigenwijzer zijn dan ruinen.

Vinden jullie dat nou ook ?

Verosjaak

Re: Merrie's eigewijzer dan ruinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:31

jep... ik vind merrie's meer karakter hebben dan ruinen..

nou ligt het natuurlijk ook aan het paard zelf dus je heb uitzonderingen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:20

Ligt aan het paard.
Maar merrie's staan er wel bekend om!

Ik zweer ook echt bij een ruin,
die merrie's met hun hengstigheid..
nee niks voor mij!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:25

Il0na schreef:
Ligt aan het paard.
Maar merrie's staan er wel bekend om!

Ik zweer ook echt bij een ruin,
die merrie's met hun hengstigheid..
nee niks voor mij!

Haha ! Idd.. Geef mij maar liever Ruinen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:27

Muah.. Zou best kunnen. Lachen
Ik ga alsnog voor de ruinen. Ja

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:04

Op zich vind ik het nog wel meevallen.
Maar wanneer een merrie hengstig is kunnen ze inderdaad aardig eigenwijs zijn en sommige ook behoorlijk sjacho Schijnheilig
Ik heb dan een ruin en die kan ook behoorlijk eigenwijs zijn. Dus het ligt eigenlijk een beetje aan het paard zelf Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:24

Ik heb een lekker wisselende merrie en 2 constante ruinen Haha!

Mijn merrie vind ik geweldig, elke dag is ze totaal anders, soms zelfs per uur, afgaand op de paarden die ik ken zijn de merries idd iets wisselvalliger,die van mij is daar vergeleken met de rest weer wat extremer in, maar dat vind ik juist leuk aan haar.

Maar de ruinen zijn toch ook wel leuk, je weet wat je aan ze hebt, voordat ze iets uithalen heb je het al drie keer zien aankomen, bij mijn merrie weet ik vantevoren nooit wat er nu weer gaat komen, ze kan zo rustig als een lammetje zijn maar ook net een sprinkhaan of een racehond.
Erg apart en vind merries dus ook erg leuk.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:52

Ja merries zijn zoals vrouwen; onvoorspelbaar. Ruinen zijn mietjes Tong uitsteken, vinden vaak alles goed.

Ik vind alles top. Een ruin is heerlijk voor het relaxt rijden. Merries zijn meer een uitdaging.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:44

Bij mij is de ruin juist eigenwijzer dan de merrie. Bloos
De merrie loopt zo achter me aan, als we naar buiten gaan loopt ze gewoon door en schrikt nergens van.
Terwijl de ruin bij geen zin me gewoon de andere kant op sleurt, als we buiten lopen ineens de andere kant op rent of als hij schrikt er in galop vandoor gaat en je hem zowat om moet trekken om hem terug te krijgen.
Ik ga toch voor de merrie.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:46

Merrie's staan er wel om bekent dat ze eigenwijzer zijn, maar dat zijn menselijke vrouwen ook als ze hun maandelijkse feest hebben. Chago en eigenwijs Tong uitsteken
Ikzelf heb liever een merrie, omdat ze, vind ik, meer karakter tonen en zich zo ontzettend aan kunnen stellen, heerlijk Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:52

Ben ik helemaal mee eens! en als ze hengstig zijn worden ze nog erger

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:01

Dus merries zijn niet eigenwijzer, maar hebben een meer uitgesproken gedrag en duidelijk meer "humeur" Haha!
Maar om nu te roepen dat merries niks is, vanwege die wisselende stemmingen, dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik ken ook hele volksstammen ruinen die ik nog niet zou willen hebben, al gaven ze geld toe! Net zo vreselijk eigenwijs en onbetrouwbaar als wat men zo graag aan merries toedicht.
Doe mij maar een betrouwbaar paard, of en dan een gat in zit of een stokkie onder hangt zal me eerlijk gezegd worst wezen.......

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:08

Ja het is wel waar, maar mij maakt het niet uit wat ik onder mijn kont heb Lachen Merrie, ruin , hengst.. kom maar op! Tong uitsteken
Heb met mijn merrie welleens probleempjes als ze hengstig is maar verder is ze altijd superbraaf.. Mijn ene ruintje.. tja die is gewoon heel druk.. en als hij een merrie ziet wordt het nog erger (het is net zo'n hengst Tong uitsteken).. mijn andere ruin, ja is echt het voorbeeld van een manegepaardje! Tong uitsteken Loopt braaf de rondjes..
En mijn hengst.. tsja zonder merrie in de buurt echt een superbraaf ding! Maar met merrie.. Bloos oppassen dan.. hij wordt dan heel wild.. en wil welles gaan stijgeren!
Maar.. als je hem dan voorwaarts houdt gaat het wel..

Het verschilt dus ook heel erg per paardje.. wan tik ken ook een hengst en dat lijkt 'net of het een merri eis.. als hij er eentje ziet doet hij niks.. echt een dotje Haha!

Maar om geen merrie te willen vanwege de stemmingswisselingen..? Nee joh! Echt niet.. ik vind da tj ehet zo moet zien als bij vrouwen.. sommige worden 1 keer in de maand ook sjaggie.. Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:11

Hahahaha toen ik haar net had wandelden we veel, weet nog wel dat we tijdens onze wandeling iemand met veel paardenverstand tegen kwamen en die vroeg het is zeker nog niet zo lang geledne dat hij gecastreerd is, hij is nog zo een hengst Tong uitsteken

Ik als een gek onder haar buik kijken, maar gelukkig was ze nog gewoon de merrie zoals ik haar gekocht had Haha!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:16

Haha Sily.. wat een grappig verhaal.. had die echt veel verstand van paarden?:p
Als hengst.. en ruin moet er toch ook iets .. uhm.. aanhangen zeg maar .. ? Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:19

Ze had zelf ook paarden en kwam van voren aanlopen dus zag alleen mij met daarnaast een opgewonden standje wat op en neer sprong, ogen en neus wijdopend en hinnikend omde paar passen Haha!

Maar hoor wel vaker dat ze als je er een slurfje aan hangt ze zo voor hengst kan doorgaan, heb haar paps ontmoet en die is hengst, maar ze is echt qua uiterlijk, karakter en pit haar vader.

Helemaal geweldig, hoop dat als ze gedekt wordt volgend jaar er een hengst uit komt met hun show karakter, lijkt me zalig, al zal ik er nog wel een paar keer afliggen met inrijden.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:43

Om eerlijk te zijn vind ik sommige merries lastiger te hanteren dan de hengsten.
Kom hier geregeld in aanraking met vele merries en enkele hengsten, maar de hengsten zijn stukken sneller onder de indruk, dan de merries. Die trekken de neus op en denken: Adios...terwijl de hengsten denken: oh-oh...
Goed verschilt natuurlijk ook per opvoeding van de dieren!
Maar over het algemeen vind ik dat je bij merries meer moet winnen dan bij hengsten. (bij de fjorden dan, moet ik dr wel bij zeggen)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:48

Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus... zou dat ook zo bij paarden zijn? Haha! Haha! Haha!

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:00

Ik verzorg twee merries, en ik merk wel dat ze wisselender zijn. De ene dag zijn het engeltjes en de andere dag zijn ze zeer frustrerend. En ze kunnen zich inderdaad heerlijk aanstellen. Toch vind ik het wel leuk dat ze zo zijn, ze zijn vaak erg rappig!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:36

ik vind merries idd eigenwijzer.. ruinen kunnen het ook zijn.. maar merries vinden andere paarden vaak niet leuk, en doen er vervelend tegen, achja.. en zo zijn er wel meer dingen.. maar over het álgemeen vind ik merries wel eigenwijzer ja Ja

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:40

Mijn paard (merrie) is in omgang niet eigenwijs maar met rijden verschrikkelijk eigenwijs. De pony van mijn zus is een ruin en is helemaal niet eigenwijs. Overigens heb ik niet veel last van hengstigheid, ik merk het amper Lachen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:42

Mijn merrie was niet echt eigenwijs, wel veel karakter!
Van de hengstigheid merkte ik niets...

Ik vind merrie's leuker dan ruinen!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:09

Mijn ervaring is wel dat Merries eigenwijzer zijn dan ruinen. Ik heb 2 ruinen gehad (beide verkocht) en nu heb ik ook 1 ruin en 4 merries. Die eerste ruin die ik had, en diegene die ik nu heb, zijn veel makkelijker in omgang. Ze laten het allemaal maar over zich heen komen en vinden alles goed. Die merries van mij daarintegen hebben echt een eigen wil. Stronteigenwijs, maar o zo heerlijk karakter.

Ik ben een merrie-mens Haha!

naomi1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:10

Ik heb voor mijn huidige paard (een ruin) 2 merrie's gehad... en ik merk zeker wel een verschil! Wat hadden die 2 een karakter zeg! haha. Ik ben toch wel blij dat ik nu een ruintje heb:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:53

Merries hebben meestal wel wat meer karakter ja! Mijn haflingermerrie is behoorlijk eigenwijs, maar daar zal haar ras misschien ook wat invloed op hebben Knipoog Dat wisselvallige vind ik wel leuk, het is niet zo dat ze onbetrouwbaar is. Voor mijn gevoel zijn merries vaak ook wat intelligenter. Een ruin lijkt me wat dat betreft echt wel een beetje saai worden op een gegeven moment. Voor een volgende paardje (voorlopig nog niet hopelijk) zou ik ook zeker wel weer op zoek gaan naar een merrie.. zo lang het maar geen meppert is!