Verkocht x Doorverkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Verkocht x Doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:53

Hai
Jullie zullen dit mss een raar topic vinden, maar het is heel belangrijk voor mij Ik zal het even uitleggen
2 weken geleden is mijn allerliefste ponytje verkocht wegen grootte.
Keileuk baasje voor gezocht allemaal prima ( DACHTEN WE!)
Nou was ik donderdag ff op marktplaats.nl aan het zappen.. Zie je daar je eigen pony staan! Dus spap bellen... Ja Ja het ging niet zo goed met rijden ..! We hebben er 3 keer opgezeten en ons L is er af gevallen in een lichte draf ! Pony kreeg de schuld! Ons pap zo: Ja dan kijk je het toch aan het is niet ambers schuld enzo.. Maar nee.. Niet te verwurmen! Nou willen ze dr dus gaan verkopen aan ieder baasje.. Ieder die een goed bod doet. Wij niet mee eens. MAAR HET IS HUN PONY ! HUN PONY Dus wij overlegd. Kopen we dr terug? Dan zoeken wij er een goed baasje voor..?? Ik al mijn geld aan spap gegeven.. Ja zo ben ik ik moooooest haar zien Nou denken denken.. Was het niet slim want dan stond ze 3 keer in 1 maand op internet.. ( omdat ze er 2 weken geleden nog gewoon opstond..! Na 1 week hebben ze het besluit genomen, ik wou graag weten wat jullie zouden doen en tips om aan te pakken wel of niet terugkopen en anders? PLEASE GEEF ANTWOORD IK HEB HET NODIG !!
xx Anouk wanhopig

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:38

Tja, verkocht is verkocht. Je gaat echt niet altijd weten waar een paard of pony terecht komt na de eerste eigenaar.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:45

tja dat heb je met verkopen
ik denk dat zij ook wel een goed baasje zullen zoeken...

en bovendien denk ik dat dat dochtertje nog een beginner is
hebben ze haar niet uitgeprobeerd?

naja, als je ze zelf koopt is het niet zo'n goede reclame voor 3 advertenties in 1 maand en als zij ze verkopen zie je ze zoiezo nooit meer maar dat kon je toch verwachten?
verkocht=verkocht

roxiie

Re: Verkocht x Doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:49

Verkocht is verkocht, jij hebt er dan idd niks meer over te zeggen.
Een vriendin van mij heeft ook in zo'n situatie gezeten.. Zij heeft haar pony niet terug gekocht, waar ze nu gigantisch spijt van heeft. Ze weet namelijk niet waar haar pony is en offie nog leeft..
Dat kan jou dus ook overkomen, en dan is het aan jou of jij in die onzekerheid kan leven.
Ik zou de pony wel terug kopen, en zelf weer een goed baasje vinden. dan weet je tenminste waar je lieverdje is..
Succes dr mee !

Monnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:25

Dankjullie ! Ze word door ons of door die mensen verkocht, en we gaan natuurlijk meteen bij dat nieuwe baasje kijken. Staat vast ; zwart op wit. !! en we mogen haar als het afgekeurd door ons is terugkopen! Ik vind het echt heel zwaar hoop dat er nog meer reacties kopen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:18

anOukkj schreef:
en we mogen haar als het afgekeurd door ons is terugkopen!

Voor de verkoop dan neem ik aan, want anders heb je ook geen poot om op te staan. De nieuwe eigenaar mag met die pony doen wat ze willen.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:44

Als je zo gek met het beestje bent , zou ik haar terugkopen.

Eb zelf houden , alleen dan kun je er zeker van zijn dat het dier zo behandelt wordt als je zelf wilt. Aanhouden als gezelschapspony / grasmaaier / voor de kar , is dat geen optie ?

En anders verhuren aan een leuk kind dat er wel op past en er goed mee omgaat , dat het dier gewoon op haar oude plekje blijft staan en een huurder er verder voor zorgt en mee gaat rijden ?

Als je toch gaat verkopen zul je altijd hebben dat er vanalles met het dier kan gaan gebeuren. Of je moet idd allerlei contracten op gaan stellen , maar vaak verkopen de nieuwe eigenaren dan nog doodleuk door dat contract heen , en kom je er te laat achter als de pony allang gevlogen is.....

Als je een advertentie zet voor verkoop kun je er gewoon inzetten wat er gebeurd is. Dat je haar teruggekocht hebt omdat je een echt fijn baasje wilt. Als dat in advertentie staat is het juist alleen maar positief , want blijkbaar is het zo'n geweldige pony dat het baasje alleen maar het beste ervoor wilt.

En je voorkomt er misschien mee dat er weer een penny-familie mee aan de haal gaat....

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:50

heb ik ook gehad met mijn vorige verzorgpony. Het baasje had haar terug gekocht en heeft haar nu nogsteeds. Maar die was niet verkocht om de rede dat ze eruit gegroeit was dus dat ligt wel ietsje anders. Ik zou je pony wel terug kopen. Wieweet waar dat arme dier anders terecht komt!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:06

Verkocht = verkocht.
Dan moet je er gewoon niet meer aan denken wat er met het beestje gebeurt.

Het is wel moeilijk als je er veel mee meegmaakt hebt. Dan ligt dat toch anders.

Hoelang had je de pony en wat deden jullie er mee?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:44

ik zou haar ook niet terug kopen. je weet toch niet waar ze hierna terecht komt. jullie dachtenz elf al dat de nieuwe eigenaren er leuk mee zouden omgaan en haar zouden houden en kijk waar ze nu staat (te koop dus)

Monnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:18

Dankjullie voor de reacties ! hier kan ik echt heel veel mee!
@ pmarena : fijn dat je er ook zo over denkt.. Kunnen we haar echt verkopen op 3x per maand op internet..? marktplaats? Als je dr wil zien www.markplaats.nl en dan pony's en dan in Venhorst.. het is een schimmeltje.. De titel is Leuke/Mooie B-Pony.
@ Sizz: ik heb haar zes jaar gehad van mijn beginnerheid tot nu.. Ik heb er L2 mee gereden, en een hele hechte band mee. Bosritten springen echt alles vonden we super leuk!

We dachten dat het een heel goed baasje was, want 2 baasjes wilden haar. Het andere baasje ( wat supergoed was echt!) heeft nu al een andere pony.. sniksnik
Bedankt voor de Reacties !!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:43

Ik bekijk het net even anders. Wees blij dat deze mensen haar doorverkopen. Zij hebben een inschattingsfout gemaakt, de pony blijkt in hun ogen niet geschikt voor hun te zijn. Dus zij willen er een ander, geschikt baasje voor zoeken - ze gunnen die pony dus een lief, geschikt baasje.

Stel dat die mensen haar hadden gehouden en dat de pony zich daar stierlijk stond te vervelen en dat er amper naar haar werd omgekeken. Dat wil je toch ook niet?

Ok, het is sneu dat de pony binnen no time weer wordt verkocht. Maar ze zal vast wel weer een mooi plekje vinden met een baasje waarmee het wel klikt. Het is mooi dat je komt te weten waar ze heen wordt verkocht. Maar laat het op een gegeven moment ook rusten.

Het klinkt hard, maar je ouders hebben haar ook niet voor niets verkocht.

Mochten jullie haar zelf verkopen, dan kun je haar gerust wel weer op internet zetten. Zet er dan iets bij als 'wegens niet klikkende combinatie' ofzo. Maar in principe hoef je zoiets er niet eens bij te zeggen. Mensen vragen er wel naar als ze iets willen weten.
Belangrijk is toch dat men een gezond dier wil kopen wat geschikt is voor het doel waarvoor ze het willen gebruiken.

Toch heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat zoiets behoorlijk schrikken is.

Monnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:35

Heel erg bedankt ! fijn dat je het van een aparte kant bekijkt, die ook waar is. Nu rijd er n dochtertje van een manegehouder op van tien jaar. En die kan dr wel aan.. Toch heel erg bedankt!