Help

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diola

Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 07:57

Ik heb vier paarden staan 1 van 23 jaar 1 van 5 jaar en 2 van 1 jaar nu is 1 van die 1 jarige er pas bijgekomen en die wordt door de oudste niet geduld en jaagt hem zelfs het land uit op dit moment en bijt hem ook echt. Althans dat is een keer gebeurd.

Ik heb ze nu gescheiden staan maar wil ze uiteindelijk heel graag bij elkaar hebben zodat ik er 1 weg kan halen. hoe pak ik dit naar die ouwe het beste aan? Ze kunnen snuffelen en aan elkaar ruiken en staan op stal zo opgesteld dat die kleine juist tussen hun in staan maar het blijft een pitt bull }> wordt er een beetj simpel van eerlijk gezegd.

Ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker ...nou neem van mij aan dit klopt

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:15

Stap 1; zet de nieuweling in een stukje aangrenzend aan de koppel. Kunnen ze op een afstandje kennis maken.

Stap 2; zet alleen de leider van de kudde samen met de nieuwe in een stuk (paar dagen of misschien zelfs weken). Dan kunnen die de rangorde bepalen en een band opbouwen.

Ze moeten goed de ruimte hebben zodat bij onenigheid ze elkaar ver genoeg weg kunnen jagen.

Daarna kan de hele meute bij elkaar. ik weet niet of de ouwe de leider is van de kudde; op zich maakt dat voor de aanpak niet zoveel uit. Als ze dan samen in een stukje staan, is het voor de leider ook kiezen of delen; als hij de nieuweling niet accepteert, staat hij alleen en dat wil geeneen paard.

skippykeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:46

zou ik ook doen

minishet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:36

Ik sluit me helemaal mij aan bij het eerst antwoord. Heb dit zelf ook een paar keer gehad. Kost wat tijd maar werkt echt super.