Overmatig zweten?? is dit normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Overmatig zweten?? is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:07

Hoi allemaal,
Ik merk al een tijdje dat mijn paard heel snel en veel zweet.
Na een half uurtje rijden is ze al flink nat aan het worden, terwijl haar conditie gewoon goed is.
Weet iemand of dit kwaad kan en waar het aan kan liggen?
Ze is na een uurtje normale arbeid helmaal nat, zo nat dat het zweet ervanaf loopt.

AnitaJoeri

Re: Overmatig zweten?? is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:42

Ik denk dat dit per paard verschilt, zelfde als bij mensen.

Mijn paard zweet ook vrij snel, maar dan alleen als we echt aan het werk zijn en ze zich dus ook wat drukker maakt dan normaal.
Rij ik een uur of langer gewoon voor de lol is er niets aan de hand,maar zodra het woord werk erbij komt kijken maakt ze zich ook nog eens extra druk,dus dat wil wel.

imposantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:43

Ja, maar mijn paard maakt zich niet echt druk.
Heb de laatste paar keer superrealexed gereden en ze is nog kletsnat.....heel strange.......

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:56

Als je het niet vertrouwt zou ik de DA bellen

Mijn paard zweet de laatste dagen ook veel, dit door het warme weer. Zolang het net zoveel is als anders maak ik me daar geen zorgen om begint hij ineens meer te zweten en verandert zijn gedrag, dan bel ik de DA

Juut

Re: Overmatig zweten?? is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:46

Ik rijd een halflinger die ook snel zweet, zelfs bij rustig rijden. Niks aan de hand, maar voor de zekerheid krijgt hij extra voeding supplimenten (hoe schrijf je dat woord???) voor extra mineralen ed, wat hij eigenlijk teveel uitzweet. Maar bij twijfel gewoon DA vragen.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:16

Kijk eens naar het weer: Plotseling omgeslagen van bijna winter met 's nachts temperaturen rond 0 graden. Nu is het opeens volop zomer met temperaturen an 25 tot wel 30 graden. Paarden weten niet meer war ze moeten, hun haren zitten in de weg met als gevolg zweten

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:02

mijn verzorgpony zweet na een half uurtje meestal ook wel.. (ligt er ook maar aan wat ik al heb gedaan) maar die zweet van zichzelf gewoon heel snel.. dus dat is verder ook niet erg, en het is juist heel goed als ze zweten, dan gaat alles het er mooi uit
En het ligt ook zeker aan het weer vorige week nog met een deken op, en nu is het gewoon 30-35 graden

xcomplientx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:13

Het kan natuurlijk liggen aan de overgang van kou naar de warmte. De meesten zitten nog te dik in de haren (die van mij wel). Maar bij een aantal paarden die ik heb meegemaakt die echt veel zweten, waren paarden die pijn hadden (1 had ataxie) of paarden die erg zenuwachtig waren. Deze paarden hadden het schuim op de hals en lichaam. Mijn paard zweet ook, maar alleen op de hals, tussen de benen en waar het zadel ligt. Dit is normaal, ik hou wel rekening met het weer. Rij met warm weer alleen 's avonds of erg rustig aan.