En ik ben vandaag voor het eerst tegen een probleem aangelopen wat longeren betreft wat ik niet opgelost kreeg....Misschien heeft iemand hier de gouden tip?!
Het is zo: Ik ben al een aantal weken met een aantal merrie s bezig die naar de keuring moeten.Waren echt zo groen als gras konden echt niets nog.Alles ging tot vandaag heel voorspoedig.Merrie s kennen singel,worden met hoofdstel en bijzet teugels gelongeerd en dat ging allemaal goed tot vandaag.
1 van de merrie's weigerd pertinent linksom te gaan(vanuit het niets),het is niet dat ze het niet snapt of dat ze pijn heeft.Ik ben al een aantal weken met haar bezig en links en rechtsom beiden geen probleem,tot vandaag dus.Ik heb echt alles geprobeerd; bak is al afgezet,goedschiks geprobeerd,kwaadschiks geprobeerd,maar ze graaft zich gewoon in als ik de zweep er gewoon een keer goed over haal.Ze blijft stokstijf staan of ze blijft met me meedraaien.Ik krijg haar niet meer bij me weg en dan voorwaarts.Andere hand geen probleem het is echt onwil,ik ben geen leek op dit gebied,maar ik kreeg dit vandaag dus niet opgelost en aangezien merrie over ong 2 weken naar keuring moet zou het fijn zijn als ik haar op allebei de kanten kan longeren anders krijg je ook zon raar gespierd paard
Help !
)