Melding paardenmishandeling omgeving Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Melding paardenmishandeling omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:54

De tweede week van Januari kwam ik op stal, Flow rijden en toen deed hij heel raar met het hoofdstel indoen. Toen zag ik dat zijn oor heel dik was, vooral aan de bovenkant. DUs ik zat al te denken, insecten ofzo, maar dat kan niet midden in de winter. Ik heb van alles afgewogen wat het kon zijn, maar ik kwam ern iet uit. Het oor was vanaf 11/2 cm van de onderkant dik. Toen kwam de dierenarts en spoot mijn paard in met antibiotica en pijnstillers, we hebben hartstikke veel geprobeerd. Vervolgens kon je zijn (rechter) oor slecht aanraken en het hoofdstel deed ik om met een praam. Vervolgens zeiden de dierenartsen we gaan het wel proberen te opereren. Toen heb ik hem naar de kliniek gebracht en belden ze me een dag later op: Hij had een elastiek om zijn oor. Er was dus iemand die een invlechtelastiek (de dag nadat ik wedstrijd had gehad, dus het moet een van die elastiekjes zijn geweest) om zijn oor heeft gedaan! Ik vind het zo zielig voor mijn paard! En zo'n elastiekje is ook heel erg dun, dus je kon het om een bruin oor (elastiekje was zwart) niet zien. Het is er dus helemaal in gaan snijden en schroeien en de dierenarts zei als je een week later was geweest was het oor dood geweest en had het geamputeerd moeten worden. Ik was razend. Wie heeft mijn paard dit aangedaan??? Toen is het 4 weken later weer gebeurd. Ik kwam de stal binnen en hij deed al raar met het halster omdoen en toen keek ik naar zijn oor en zag ik dat het weer dik was. Toen heb ik een kruk gepakt en in de stal gekeken naar zijn oor, want het was weer dik. Toen heb ik gevoeld, wat slecht kon en voelde alleen het dunne litteken van de operatie, dus ik probeerde dat te pakken om te kijken of het echt geen elastiekje was, maar het was gewoon vel, kwam ik achter na heel goed kijken. Toen zag ik nog een lijntje lopen, een halve cm boven het litteken en keek maar kon niks zien. Toen vervolgens heb ik het oor gepakt, en echt heel goed gekeken onder de lamp en met mijn nagels in dat tweede lijntje gegrepen en daar kwam weer een zwart invlecht elastiekje tevoorschijn! Ik was woest en heb het natuurlijk meteen van mijn paard zijn oor afgetrokken, waarop hij heel blijkbaar nogal opgelucht was (schuddend met zijn hoofd briesen). Ik wilde dit verhaal even doen, omdat jullie dus allemaal goed alert moeten zijn! Ik weet niet wie het gedaan heeft. LET DUS GOED OP EN CONTROLEER JE PAARD GOED OP DIT SOORT DINGEN ALS HET ANDER GEDRAG VERTOOND DAN NORMAAL! En als je onbekenden op het terrein van je paard ziet, vraag dan wat ze komen doen ofzo, want bij ons heeft ook niemand een onbekende gezien, maar ze kunnen er natuurlijk zo bij. Je weet tegenwoordig nooit wat mensen allemaal kwaad willen doen!

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:58

jeetje, wat een verhaal
dat is echt niet normaal meer.
en is het alleen bij jou paard wat je zo weet? of staat hij alleen?

idd, goed op blijven letten bij de paarden. hopelijk komt het niet meer vaker voor bij jou.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:00

Hij staat niet alleen, dus vraag ik me ook af, waarom net mijn paard? Hij staat in het midden tussen een paar paarden... :S
Het is alleen bij mijn paard gebeurd (tot nu toe en hoop dat dit zo blijft!)
Ik ga ook naar een andere stal nu, met nog meer toezicht.

xThalyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:49

Als ik jouw was, zou ik je paardinderdaad verhuizen. Er is blijkbaar iemand die jouw en/of je paard niet echt mogen.
Zo snel mogelijk weghalen maar.. suc6

ellepel

Re: Melding paardenmishandeling omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:30

jeejtje mina zeg

moet ze niet te pakken krijgen,welke idioot doet nou zoiets zeg???

en dan om het oor nog wel...wat een.................

maar idd, mocht het ooit gebeuren dat mijn dier deze symptomen vertoont..dan kijk ik meteen naar elastiekjes...

Maaikiemaaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:02

echt bizar dit, van zo'n actie wordt je toch echt kotsmisselijk! wat een lage en trieste actie zeg! Wel erg goed dat je dit hier meldt!! Veel plezier en succes op je nieuwe stal!!

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:25

Jeej. Degene die dat heeft gedaan is echt levenloos! Hoop dat het oor gauw geneest!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:29

Hmm, even checken met wie je de laatste wedstrijd hebt gereden... en dit gedaan zou kunnen hebben, mogelijk toch iemand die ook wedstrijden rijdt? Want wat moet je anders met die elastiekjes

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:19

het was waarschijnlijk een elastiekje die bij hem erin hadden gezeten. Die knip ik altijd los en hij rolt ze er zelf uit. dus er moet iemand zijn die dat gedaan heeft.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:20

Hebben ze dus een knoop in een los geknipt elastiekje gelegd

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:24

Jesus dat vind ik echt ziek dat mensen dat doen ... en dat ook nog eens 2x hetzelfde paard ! sta je op een pensionstal ofzo ? of op een manege ? Mischien kan de staleigenaar wat beter opletten dat dit niet nog een x gebeurd want het lijkt me niet echt fijn voor je paard en ik kan me voorstellen dat je boos bent ! sterkte ermee

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:37

Pffff, wat erg... Er zijn echt zieke mensen op de wereld!! Succes met je paardje.

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 18:05

eejj: Dat doen ze nu ook, maar ga toch weg.. En misschien was ik een elastiekje vergeten ofzo, los te knippen en hebben ze die gepakt.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:09

Nou dat is niet echt leuk. Wat voor mensen kunnen dit je paard aandoen?? Ik zou ook zeker je paard verhuizen voordat hem iets erg overkomt.

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:44

is vandaag gedaan!

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:54

dan maar hopen dat het niet meer gebeurt