, (enige man) erg druk bezig met 'zijn' kudde.Hij was ze constant aan het beschermen, bij elkaar houden enz...
Sinds de winter heb ik er een IJslander erbij.
Een merrie van bijna 23 jaar, en is nu de enige IJslander in de kudde.
Nou was ik vanavond naar mijn pony's toe, en ik weet dat mijn 2 het erg goed kunnen vinden met elkaar.
Ze stonden weer heel lief te eten,, ik wou de IJslander gaan pakken maar dat lukte niet echt. maar kreeg haar uiteindelijk wel. en mijn ruin was niet bij haar weg te slaan. Hij deed haar precies na, ook toen we de IJslander niet konden pakken. Hij glipte dus mee naar stal. Vind ik verder niet zo erg. Ging ik even rijden, mijn ruintje even sneu hinniken en toen ik terug kwam weer. doet hij altijd.
Zet is ze weer in het land, Mijn ruin doet haar precies na, ze gaan dom staan en om haar heen kijken, hij ook. ze loopt naar het gras, hij ook.
en hij loopt de hele tijd achter haar aan, in alle gangen.
Maar op een een ofandere manier probeert hij haar ook te beschermen voor de anderen, want als die dichtbij komen gaat hij ze schoppen.
En ook als ze staat te eten, let hij heel goed op wat er om haar heen gebeurt. Komt de kudde in beweging, hij gaat rondjes om haar heen lopen....
Kennen jullie dit?
wie weet waar hij mee bezig is?
denk dat je merrie hengstig is. Gaat wel weer over