Ruin "drinkt" bij andere ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Ruin "drinkt" bij andere ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:17

Ik wist niet waar ik het moest plaatsen met die nieuwe indeling bokt, maar ik gokte hier!

Mijn ruin staat sinds een tijdje samen met een andere ruin. Hij vind het allereerst erg leuk om treintje te spelen, wat inhoud dat hij in ondertussen dat ie achter de ander aanloopt in zijn kont hapt, hehe. Maar zijn meest vervelende bezigheid is het proberen te "drinken" bij zijn weidegenootje!

Waarom doet hij dat? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar of dit iets betekend ofzo! De andere ruin vind dit overigens niet bepaald leuk en gaat flink gillen en trapt een keer om zich heen, wat mijn paard overigens niet altijd even veel interesseert

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:58

Ik vat hem niet??
Bedoel je dat hij de plas wilt opdringen ofzo?

aukjegm

Re: Ruin "drinkt" bij andere ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:41

Nee dat ie bij mijn ruin wil drinken.. net als bij een merrie...
(je vind het vast niet erg dat ik ff reageer he? )

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:44

Hij zal vast wat tekort gekomen zijn in zn jongere jaren

Nee, sorry, ik heb geen idee waarom hij dat zou doen, ik hou het hier in de gaten want t lijkt me wel interesant om te weten

Fenrir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:54

Ik ken een (2 jarige) ruin die dit ook doet, zowel bij ruinen als bij merries. En dit is niet omdat hij wil drinken maar omdat hij even wil 'snuffelen'.
Hij springt ook nog steeds op zijn mammie als ze hengstig is. (niet dat hij dan veel doet hoor hij is toch al meer dan een jaar gecastreerd).
Dus misschien wil jouw ruin ook gewoon even 'snuffelen'?

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:59

Hahaha Grappig!
Mijn paard is ruin, en mijn shet is hengstje!

toen ik mijn shetje kocht is hij rechtstreeks vanaf zijn moeder hier bij mij gekomen. En staat dus samen met mijn paard de hele dag gezellig mekaar te vermaken!

Als ik mijn paard heb gereden, of met mijn paard ergens geweest ben (in elk geval weg bij mijn pony geweest ben) en ik kom thuis met de ruin, dan doet mijn pony ook net alsof hij melk drinkt uit mijn ruin! hahahah ik bescheur me er elke keer om!

volgens mij is het bij hem gewoon dat ie denkt dat mijn paard zijn moeder is, alleen ja helaas heeft mijn paard geen melk. maar dat maakt hem nietuit. hij doet gewoon net even alsof hij een uier zoekt (al is het tussen de voorbenen van mijn ruin) en doet net of hij even lurkt, en klaar is hij weer!

bij hun is het ondertussen dus gewoon een begroeting geworden!

rare paarden he! haha

Paardentango

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:24

Hoi, wat grappig, ik wist niet dat ruinen dat dus ook doen.
Ik heb dit gedrag in SPanje bij de paarden die in het wild leven ook gezien, het ziet er in onze ogen nogal raar uit. Ahum,. nogal raar !

In elk geval zou ik me er geen zorgen over maken, en het scheelt weer een boelk schoonmaken... Hoi, wat grappig, ik wist niet dat ruinen dat dus ook doen.
Ik heb dit gedrag in SPanje bij de paarden die in het wild leven ook gezien, het ziet er in onze ogen nogal raar uit. Ahum,. nogal raar !

In elk geval zou ik me er geen zorgen over maken, en het scheelt weer een boelk schoonmaken... Hoi, wat grappig, ik wist niet dat ruinen dat dus ook doen.

In elk geval zou ik me er geen zorgen over maken, en het scheelt weer een boel schoonmaken...

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:10

Uh heb het nog nooit van ruinen gezien maar wel van hengsten het lijkt op een soort dominiatie gedrag, zo van wat mag ik bij jou. Ik heb het wellen 1 jarige merrie's zien doen bij ruinen.

lacey072

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:18

homo paarden ?

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 16:52

Hij is ook erg dominant en lang hengst geweest..
Enne, lacey, homo is ie zeker! hahaha!
Maar is hier geen "natuurlijke" verklaring voor? Dat het een bepaald soort gedrag is ofzo..? Ik vind het wel interessant!