Maar ik wil meer. Ik heb haar nu anderhalf jaar. Mijn eerste paardje. Veel geleerd, hoe het niet moet en wat wij samen wel als prettig ervaren.
Ze is net 13 geworden, mijn mooie meid. Ze is mijn alles. Ik verzorgde haar, ze zag er niet uit, stond al 2 jaar stil, en heb haar gekocht. In het begin was ik erg onbevangen en durfde alles. Toen verhuisd van stal en toen begon de ellende. Veel mensen die veel meer wisten dan ik, veel meer ervaring. En toen kwam mijn onzekerheid. Ze maakte er misbruik van, en het werd een groot drama. Ik zat verkrampt, ik gaf haar de schuld....kortom.....ik wist dondersgoed waar het aan lag, dus we gingen er weer voor.
Wederom verhuisd (stond te ver weg) en doe nu alles zelf. is een grote opgaaf met een 40-urige werkweek ernaast, maar goed, dat is het probleem niet.
Ik nam weer les, reed aan de longe op haar, en we bouwden het langzaam weer op. Ik rijd niet zonder bodyprotector en cap, voor mijn eigen veiligheid. Ben er vaak hard afgestuiterd, en daardoor heb ik een soort angst ontwikkeld.
Ik ben eind november geopereerd, daarna stond ze kreupel, daarna kreeg ze oormijt, daarna ontsteking, en nu heeft ze weer schimmel..kortom...we hebben echt pech! Ik vind het zonde voor haar (en een beetje voor mijn spaarvarken..die is echt aan gruzelementen nu
) maar ik houd goede moed.Ze is supergevoelig..neemt mijn buien over, zit ik niet lekker in mijn vel, voelt ze dat en neemt ze dat over. Mijn spanning, voelt ze, neemt ze over..etcetc..... Nu weet ik dat ik vermoeid ben (nieuwe baan, puppy, op zoek naar een huis) maar ik wil weer aan de slag.
Rijden is momenteel niet iets waar ik aan denk. Tuurlijk, het kriebelt en ik zal echt wel kriebels hebben als het zover is...maar ik denk dat ik er verstandiger aan doe op een andere manier te beginnen.
Opnieuw....vanaf 0. Werken aan de band, aan het vertrouwen. Door grondwerk, beetje freestyle, longeren...en zo opbouwen. We zien wel hoe snel het gaat. Omdat ik onrustig ben, is zij het ook. Terwijl wanneer we samen bezig zijn met longeren of grondwerk, het heerlijk gaat.
Wie heeft zoiets meegemaakt? Wie heeft goede ervaringen met iemand uit omgeving NB die daarbij kan helpen. Iets in de trant van holistisch e.d.
Ik voel me goed bij dit besluit. Heb dit weekend de knoop doorgehakt dat ik zo met haar ga beginnen, nu nog iemand vinden die me daarbij kan helpen. Als ik het doe, doe ik het goed. Er is iemand bij mij op stal die hier trainingen in geeft, maar wie weet heeft iemand anders een goede suggestie.