Nu het weer mooi weer is staan de paarden weer in de wei.
Hardstikke lekker natuurlijk voor ze, maar mijne wilt er niet meer uit!
Als ik geen emmertje met iets erin meeneem krijg ik hem met veel moeite pas te pakken. Als ik het wel meeneem komt ie meteen.
Ik doe om zijn halster altijd z'n hoofdstel, zodat ik meer te zeggen heb.
Nou gaat alles beter als er nog een paard meegaat, maarja, al ben je alleen, en je moet 2 paarden meenemen. Dat gaat niet..
Als ik zonder paard erbij loop, loopt ie in het begin heel lief mee, en dan ineens trekt ie zich om en rent weer hard naar z'n vriendjes toe.
Dan kan ik weer opnieuw beginnen, alleen dan is het vaak zo dat hij er met z'n vriendjes een spelletje van gaat maken.
Ik krijg hem alleen mee als ik dus een emmertje met wat lekkers heb, EN iemand die erachter loopt zodat hij niet terug kan rennen.
Als er een ander paardje meegaat wilt hij zich vaak nog wel omtrekken, maar dan doet hij dit minder snel. Als ik het emmertje met wat lekkers bij me heb gaat alles makkelijker. Maar ik wil eigelijk niet dat hij er gewent aan raakt dat 'ie met snoepjes etc. uit de wei wordt gehaalt.
Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen?

)
dat deed de mijne ook en nu doet hij dat niet meer.. natuurlijk moet je ook aan je paardje denken, dat hij graag naar z'n vriendjes wilt natuurlijk. Je kan er misschien een gewoonte van maken dat je eerst eventjes een ander paardje ook meeneemt, en dat hij er misschien achteraan loopt. Ik hoop dat m'n tips werken en nog veel succes!