Shet bijt mijn ijslander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HrapOptRam

Shet bijt mijn ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:29

Ik heb 3 Hele lieve paarden Draver 8jr -shet 8jr-ijslander 23jr.

Zo'n 3 weken geleden is mijn ijslander erg afgevallen, bleek na bloed onderzoek ijzer gebrek.
Is aan een kuur gegaan en volgens mijn gaan we de goede kant op!
Maar zo'n week geleden begon mijn shet alleen maar te pesten naar de ijslander, bijten - slaan enz.
Nu had hij zijn mond goed te pakken tot bloedens aantoe,het ene was nog niet dicht of de andere kant lag alweer open.
Nu vanavond na het omploegen van de bak waren ze lekker aan het rollen en aan het gek doen.
Opeens loopt de shet naar de ijslander en bijt in zijn been,het bloed spoot eruit.

Wat kan ik hier mee ?????
Het is zo zielig voor mijn oude beestje!!!!

Gullbra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:21

Ik zou ze apart zetten. Paarden voelen erg goed aan als een ander paard niet goed in zijn vel zit. Wij hebben in onze kudde ijslanders een keer 1 ijslander gehad (die normaal heel goed in de groep lag) die opeens verstoten werd. Een paar dagen later bleek dat er een abces aan het groeien was in zijn hals. Mori (ijslander) is er heel ziek van geweest. We hebben hem tijdelijk apart gezet. Na de behandeling en toen hij weer opgeknapt was is hij weer gewoon de kudde ingegaan en was er niks aan de hand. Als paarden niet meer mee kunnen is het de natuur van een groep om ze af te stoten. Hoe zielig het ook is....

Succes ermee!

fjordnina

Re: Shet bijt mijn ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:26

inderdaad apart zetten en anders de shet verkopen. Zijn er veranderingen geweest de laatste tijd? Anders kan je shet daaroor misschien dit soort gedrag vertonen.

Je zou hem ook zo'n korf om kunnen doen. Op die manier kan hij niet meer bijten. Als je zo'n graskorf om zou doen kan hij dus nog wel gewoon eten.

HrapOptRam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:14

Gullbra en fjordnina bedankt voor jullie advies!

Verkopen doe ik zeker niet,maar misschien is het wel een idee om een graskorf om te doen.

Apart zetten gaat moeilijk.

Bedankt