Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nieke schreef:Heb je de kans om er nog een ander paard bij te zetten? Of een shet?
Heb hetzelfde erge probleem met mijn merrie. Als ik mijn pony weg neem, wordt ze zowat gek en ploegt haar hele uitloop om en is kletsnat. Kheb schrik dat ze dan door de draad gaat. Opsluiten durf ik niet, want ze is vorige keer gewoon over de deur gesprongen.
ik ga t probleem proberen oplossen door mijn shet er binnenkort bij te plaatsen als we verhuizen.
xtostarlight schreef:Ik zou gewoon oefenen door vaker iets met je jonge paardje te doen. Ze moet gewoon leren dat ze weggaat, maar ook weer terug komt.
Lijkt me niet iets wat zo is opgelost overigens.
dan maar helemaal bezweet
als je dus terug bent is het wel slim om denk ik even de pony na te kijken en er misschien even mee gaan stappen ofzo

Cow_horse schreef:Ik heb het probleem ook gehad. Trok me er eigenlijk niet veel van aan, op een gegeven moment wisten ze wel dat ze weer samen in de wei stonden en dat ze allebei evenveel aandacht kregen.
Ik neem aan dat je je paard van 7 al een lange tijd hebt en dat later de 2 jarige erbij is gekomen?
Je oudere paard wordt nu gedeeld, wat eerst misschien niet zo was. Ik denk zelf dat het een kwestie van wennen is.
en als ik mijn pony uit de wei haal is er geen probleem!! mijn moeder heeft wel eens gezegt zo van: zou ze jaloers zijn omdat mijn pony eerst mijn allesje was en daar reed ik altijd op totdat mijn paard kwam...nu moeten ze me delen... Rianneke schreef:mijn pony doet dat ook terwijl ze echt een hekel heeft aan mijn paarden als ik mijn pony uit de wei haal is er geen probleem!! mijn moeder heeft wel eens gezegt zo van: zou ze jaloers zijn omdat mijn pony eerst mijn allesje was en daar reed ik altijd op totdat mijn paard kwam...nu moeten ze me delen...
sara0 schreef:ik heb twee paarden, een van zeven en een van twee, met die van zeven jaar ga ik regelmatig rijden (buitenritten en dergelijke) dan blijft mijn andere twee jarige paard alleen in de wei, dat gaat allemaal prima no problem, mijn paard waar ik dan mee weg ga is dan ook gewoon rustig. Maar zodra ik mijn jonge paard uit de wei haal om haar te gaan borstelen...(of wandelen ze is nog jong..) dan wordt mijn paard van zeven helemaal gek gaat rondjes rennen echt helemaal raar doen, maar het probleem is ze houd ook niet op.! ze gaat rustig een half uur door en vervolgens is ze helemaal bezweet en warm.. ze zijn bijde in een groep opgegroeit maar hebben ook bijde alleen gestaan.. herkennen jullie dit probleem ook? en wat zouden jullie er tegen doen?
! Vaak komt dit tot stand als ze enkel en alleen maar samen lopen, wat bij mijn meiden het geval is. Paarden zijn kuddedieren (zoals je zelf ook ckers weet) en dan is er niemand meer als de ander weg is. Je kunt dit probleem wegnemen door rustig aan op te bouwen en niet teveel stress te bezorgen aan de oudere merrie, deze hangt duidelijk meer aan het jonge dier dan andersom. Neem er de tijd voor om het rustig aan op te bouwen en dan komt het wel goed. Succes! xtostarlight schreef:Ik zou gewoon oefenen door vaker iets met je jonge paardje te doen. Ze moet gewoon leren dat ze weggaat, maar ook weer terug komt.
Lijkt me niet iets wat zo is opgelost overigens.