pony schopt tegen staldeur/stalmuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

pony schopt tegen staldeur/stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:47

mijn pony heeft het niet zo op andere paarden. eerst stond er een pony naast haar en dat ging nog wel. toen er een tweede bij kwam schopte ze constant tegen de muur. aan de kant van die pony is nu een plaat bevestigd. ze kan hem door een kiertje zien en dat zint haar ook niet maar t ging veel beter, ze deed nog wele ens pissig maar schopte niet meer. nu 2 maanden later schopt ze weer als een bezetene, richting beide pony's. moet ik bij de andere ook een plaat ertussen doen zodat ze helemaal alleen staat of hebben jullie een ander idee?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:19

Matten bevestigen, iets van de muur, waardoor het de klapt dempt en geen herrie meer maakt.
Zou er wel snel iets aan doen, anders houdt ze er misschien een piephak aan over..is niet erg, maar wel niet echt mooi.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:57

de herrie is niet zo belangrijk, dat ze haar benen misschien kapot trapt wel. wat is een piephak?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:17

VSW --> OMG.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:34

Een piephak krijg je meestal niet van tegen de muur schoppen maar van het liggen in een kale stal.Het probleem van voernijd (want dat is het waarschijnlijk )kan je al voor een deel wegnemen door de pony ,als het kan tenminste, in een hoekbox te zetten.Als ze nu ook nog een beetje vooraan staat met het voeren dan zal het al een stuk minder worden.Ik weet niet of ze bij jou op stal buiten staan ,maar haar beste kammaraadje ernaast helpt ook.Ik heb hier ook zo'n paard en die heeft dit alles, en nog eens rubber matten tegen de wanden om haar benen te beschermen!

Zazoo

Re: pony schopt tegen staldeur/stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:28

aan een kant is een plaat bevestigd dus ze staat al een beetje in een hoek. ze staat best aan de voorkant dus krijgt haar eten snel. maar volgens het meisje dat op stal helpt stond ze al de hele ochtend te schoppen. en waar dat nou ineens weer vandaan komt.... de pony aan de kant van de plaat moet ze niet (staat te koop dus is waarschijnlijk snel weg). de pony aan de andere kant kan ze het best mee vidnen maar doet ze ook chaggie tegen als er eten in het spel is. en waarom ze toen de hele ochtend stond te trappen, geen idee. ik was er ook niet bij en hoorde t later.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:13

Misschien een lichte vorm van koliek?Als ze het nu minder doet zou ik me niet te veel zorgen maken.

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:17

Ik zou aan de andere kant de boks ook dicht maken. Dat is niet zielig het paard geeft juist aan dat het liever"alleen"is. Op die manier zal die veel rustiger worden. Om beschadiging aan benen te voorkomen zou ik idd rubber aan de wanden bevestigen. Misschien een speeltje om af te leiden kan ook zijn dat het paard zich verveelt op stal.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 09:19

misschien zat ze even slecht in haar vel ofzo want ze is al heel snel opgehouden. ze geeft idd aan dat ze pissig wordt van het paard naast haar maar aangezien een paard een kuddedier is twijfel ik toch over beide kanten dichtmaken. maar ze is opgehouden dus ik laat het zo. hopen dat ze nu ook niet emer begint want t is wel een chagrijntje.

Anoniem

Re: pony schopt tegen staldeur/stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:10

je zou haar in een emmer op de grond kunnen voeren, dan ziet ze de anderen niet als ze eet, daar begint de voedselnijd vaak mee.

Ik ken een merrie die slaat tegen de muur als er mensen op stal zijn en bij haar in de buurt komt, dan slaat ze naar de andere paarden omdat ZIJ de aandacht wil en denkt dat er gevoerd gaat worden.

Of in een rustiger stuk van de gang zetten of idd eentje naast haar zetten waar ze niet zo heet op is. Misschien een rustige ruin?

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:56

Wij hadden op stal ook een paard staat dat heel erg bonkte, de staleigenaar heeft toen een emmer water klaargezet en zodra hij begin te bonken die emmer water naar binnen gekieperd, heeft goed geholpen want hij bonkt niet meer.