Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:mijne doet het soms.
ik gooi altijd zijn eigen poep erin dan gaat ie in elk geval niet verder.
volgens mij is het verveling, misschien meer afleiding en meer eten(hooi)?
develwife schreef:ellepel schreef:mijne doet het soms.
ik gooi altijd zijn eigen poep erin dan gaat ie in elk geval niet verder.
volgens mij is het verveling, misschien meer afleiding en meer eten(hooi)?
Hoi,
Die poep erin gaat bij ons niet lukken wij mesten elke dag de wei en de rijbak.
En beweging en eten krijgt ze genoeg.
Ze hebben volop gras en in de bak liggen wilgentakken en ballen.
Groetjes
Dan heb de de dag erop misschien wat meer werk maar misschien wel het geluk dat je paard geen kuilen meer graaft, misschien verveeld hij zich wel, staat hij erg lang in de bak? Zoja, zorg dan voor meer afwisseling door hem bijv. eens te gaan rijden of wandelen ofzo of dat je hem even in de wei zet?
Sisco4life schreef:Staat hij alleen of samen?
Anders zou een maatje voor hem een uitkomst zijn.
mariz schreef:haha je kan de mest wel in de kuil gooien maar je kan er de donder opzeggen dat ze dan weer aan een nieuwe kuil gaan beginnen![]()
ze graven vaak kuilen zodat ze bepaalde zouten en mineralen uit het zand kunnen likken, vaak zijn het ook jonge paarden die dit doen.
waait wel weer over, of niet...

lowara schreef:het is vaak een mineralen tekort. de c pony hier doet het ook. graaft zulke diepe kuilen in de bak dat ze er half in verdwijnt. en als ik dan dichterbij kijk dan eet ze gewoon hele happen zand/klei op. ze heeft verder wel een mineralen blok, maar dit is schijnbaar toch lekkerder
er is verder weinig aan te doen, als ze er zin in hebben,doen ze het toch. ik doe zelf gewoon de bak altijd dicht zodat ze alleen op de wei kan. maar ja, dat helpt natuurlijk niet bij paarden die alleen in de bak staan of juist ook op de wei een ontsnappingsroute naar Australie gaan graven