Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
casanova schreef:waarom kan je een kleine welsh niet houden?
het is erg makkelijk om het koppie en lichaam om te draaien net voor het wegschieten?dat is wel een handigheidje wat je moet zien aankomen.boos worden heeft geen enkel nut,daar word de pony alleen nerveuser van en gaat meer druk doen iedere volgende keer.
ik kan me iets herinneren dat deze pony nieuw bij je is?
je moet gewoon meer oefenen op het erf richting de wei en van de wei,stap-halthouden.niet strak en kort houden maar een boogje in het halstertouw en in die ''ruimte'' leren meelopen en halthouden.
heb je een ander ervaren persoon weleens de pony naar het land laten brengen?
ook wanneer je bij de wei komt,pony altijd laten omdraaien naar je toe met het hoofd(zelf blijf je met je rug naar de uitgang staan),dan eerst laten halthouden en dan pas loslaten,zo kan jij een stap achteruit doen wanneer de pony eerst moet omdraaien om weg te rennen.
in ieder geval niet loslaten wanneer de pony wil gaan.

Succes ermee
!
!
!
!Sily schreef:Hey,
Ik heb hem vandaag buiten gezet en hij was erg braaf, hij bleef netjes naast lopen en toen hij wat wou klieren heb ik even hard ho gezegd.
In de wei heb ik hem nog even stilgezet,daarbij weer ho gezegd en hij luisterde goed.
Hij was zich wel behoorlijk aan het opwinden, proesten en zwaarder ademhalen, heb zoals hierboven gezegd een boogje in je touw gelaten,pas als hij weg wou lopen kwam het touw strak te staan en daar reageerde hij weer meteen op.
. 
brammie schreef:mooi dat dat werkt!
ik heb trouwens nog een "reserve" manier niet aanleuning aan het touw blijven houden maar als hij druk is kleine rukjes aan het touw geven zo weet hij niet dat hij sterker dan jou is!