vliegenspray wil niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willemijn143

vliegenspray wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 13:07

hey, is misschien beetje domme vraag, maar heb echt heel veel last van die *&@^!& vliegjes! (en vooral m''n pony) Nou had ik zo'n spray gekocht maar daar wordt m'n pony helemaal gek van als ik dat op doe, en ik kan het wel gaan leren en elke keer moeilijke doen (met gevaar voor eigen leven ) maar is er niet iest handigers? als ik de spray op een doek doe dan werkt het niet goed..

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:13

Ja als het echt niet wil is toch op een doek/spons/borstel de enigste oplossing denk ik...

LotJhee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:43

Op Je hand doen doe ik ook altijd en dan op je pony wrijfen!
xxx

hipkippie

Re: vliegenspray wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:47

je hebt ook van die rollers

LotJhee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:59

ja klopt maar bij ons op de manege zijn daar veel paarden bang van

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:39

Misschien geen spray gebruiken maar een anders verpakte vloeistof, je hebt ook vliegenspul wat je gewoon over je paard heen kunt sprenkelen (alsof het water is).

Veel succes,
Groetjes Petrarca

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:07

en je hebt gels (van leovet) die je moet smeren met een doek. En daarmee hun werking dus niet verliezen

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:10

Ik neem altijd een plantenspuit met water om paarden aan de spray te laten wennen. Gewoon rustig op een afstandje van je pony wat spuiten en als hij druk wordt rustig doorgaan. Op het moment dat hij stopt met vervelend doen stop jij met spuiten. Dan ga je de volgende dag een stapje verder net zolang totdat je hem op zijn hele lijf ermee kunt spuiten. Heeft bij mij altijd gewerkt.

anOek_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:26

Katja schreef:
Ik neem altijd een plantenspuit met water om paarden aan de spray te laten wennen. Gewoon rustig op een afstandje van je pony wat spuiten en als hij druk wordt rustig doorgaan. Op het moment dat hij stopt met vervelend doen stop jij met spuiten. Dan ga je de volgende dag een stapje verder net zolang totdat je hem op zijn hele lijf ermee kunt spuiten. Heeft bij mij altijd gewerkt.

Helemaal mee eens !

ik denk dat jou paard (niet flauw bedoeld) jou en de spray niet helemaal vertrouwd zeg maar,
Probeer hem eerst eens met je hand overal aan te raken en als dat lukt met de spray of plastic tasje, zodat je paard leert dat er niets aan de hand is.
laat je paard langzaam kennis maken met 'het gevaar' laat hem/haar eraan ruiken, laat zien dat het niks doet,
wrijf ermee over zijn hele lichaam, eerst alleen over de hals, zodat 'het gevaar hem eigenlijk beloond door over de hals te wrijven,
Als je dat kan kun je beginnen met sprayen,
maar doe het dan niet gelijk op je paard,
maar eerst een paar meter verderop, want het kan ook zijn dat ie het geluid van de spray asocieert met iets engs,

Ik had zelf een verzorgpony die ook niet gek was op de vliegenspray, dit hebben we verholpen door deze oefening te doen en door de spray in een andere spuit te doen die niet zoveel geluid maakte !

Ik denk dat het je zeker gaat lukken !
Met belonen kom je een heel eind !

Verder heb ik misschien nog een ander tip ?!
Ik heb zelf een hele goede vliegenspray die je zelf kunt maken:
je maakt het met 1/3 water, 1/3 azijn en 1/3 dettol..
je sprayd het op je paard en je ziet de vliegjes en mugjes op een meter afstand omkeren van je paard af door de vieze lucht !
het is wel een sterke lucht maar het werkt !
en het is zover ik weet niet weet schadelijk voor je paard !

Anoek

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:11

Geef je paard eens in de zomer een kuurtje knoflook poeder, werkt ook om de vliegen uit de buurt te houden

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:53

Katja schreef:

He, dat is een goede tip, dat ga ik ook eens proberen. Ik spuit het spul altijd op een doek en wrijf er dan het lichaam mee in. Dat werkt ook prima.

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:23

Ik heb zo'n roller van leovet, omdat ik er al vanuit ging dat mijn paard het geluid van zo'n spuit doodeng zou vinden. Werkt erg goed dat spul en geen gedonder met het opdoen.

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:05

anOek_G schreef:
Katja schreef:

Helemaal mee eens !

ik denk dat jou paard (niet flauw bedoeld) jou en de spray niet helemaal vertrouwd zeg maar,
Probeer hem eerst eens met je hand overal aan te raken en als dat lukt met de spray of plastic tasje, zodat je paard leert dat er niets aan de hand is.
laat je paard langzaam kennis maken met 'het gevaar' laat hem/haar eraan ruiken, laat zien dat het niks doet,
wrijf ermee over zijn hele lichaam, eerst alleen over de hals, zodat 'het gevaar hem eigenlijk beloond door over de hals te wrijven,
Als je dat kan kun je beginnen met sprayen,
maar doe het dan niet gelijk op je paard,
maar eerst een paar meter verderop, want het kan ook zijn dat ie het geluid van de spray asocieert met iets engs,

Ik had zelf een verzorgpony die ook niet gek was op de vliegenspray, dit hebben we verholpen door deze oefening te doen en door de spray in een andere spuit te doen die niet zoveel geluid maakte !

Ik denk dat het je zeker gaat lukken !
Met belonen kom je een heel eind !

Verder heb ik misschien nog een ander tip ?!
Ik heb zelf een hele goede vliegenspray die je zelf kunt maken:
je maakt het met 1/3 water, 1/3 azijn en 1/3 dettol..
je sprayd het op je paard en je ziet de vliegjes en mugjes op een meter afstand omkeren van je paard af door de vieze lucht !
het is wel een sterke lucht maar het werkt !
en het is zover ik weet niet weet schadelijk voor je paard !

Anoek

Hey heel erg bedankt, ben al aan te oefenen op een borstel spray ik het, steeds iets dichter ook bij zijn hoofd sprayen en dan wil ik op den duur voorzichtig 'rechtstreeks' op zijn lichaam sprayen. Die tip vind ik trouwens ook heel handig, alleen..wat is dettol? naja bedankt iig!

anOek_G

Re: vliegenspray wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Dettol is een *uhmm zoekt het flesje even op* een soort van desinfectie middel,, Het is een wit flesje met groen sticker !

*wacht ik zal even kijken of ik een plaatje kan vinden*

Afbeelding

Zo dat is het logo !
Ik hoop dat je er wat een hebt !
en wat fijn dat het al beter gaat !
het komt zeker de weten helemaal goed !

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:25

Ach velvet is was er ook echt bang voor vorig jaar. Vast houden aan het touw op een plek met ruimte zijn we gestaan en heb gewoon paard ingespoten ze rende om me heen en achteruit maar gewoon door gespuiten en daarna uitgebreid beloond. En vandaag de eerste keer was weer even eng maar went zo weer en is ze weer gewoon braaf.

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:51

Chatelaine schreef:
Ach velvet is was er ook echt bang voor vorig jaar. Vast houden aan het touw op een plek met ruimte zijn we gestaan en heb gewoon paard ingespoten ze rende om me heen en achteruit maar gewoon door gespuiten en daarna uitgebreid beloond. En vandaag de eerste keer was weer even eng maar went zo weer en is ze weer gewoon braaf.

'

maar ik kan hem helemaal niet meer vasthouden, hij gaat steigeren en helemaal er van flippen...

en Anouk, heel erg bedankt gaat vast lukken !

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:52

Chatelaine schreef:

'

maar ik kan hem helemaal niet meer vasthouden, hij gaat steigeren en helemaal er van flippen...

en Anouk, heel erg bedankt gaat vast lukken !

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:54

Dat kan ook ken er weinig waar het uiteindelijk echt niet bij lukt om te sprayen.Oefenen,oefenen desnoods spuit je gewoon een heel eind uit zn buurt dat hij het geluid leert en anders idd rollers,gels daar van zijn er ook meeer dan genoeg.

Al zweer ik bij bremsen bremsen of anders veerust.

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:55

ja, ik heb ook veerust, kan steeds dichter bij zijn hoofd het spuiten, gaat beter

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:57

Neem een emmer water, doe hier een scheutje azijn in en spons dit op je paard/pony. Zorg alleen dat het niet op wondjes komt want dit prikt heel erg... Is een goedkope en makkelijke manier.

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:03

Die van mij vind het ook maar niks, maar het is voor z'n eigen.
Ik spuit eerst een beetje op afstand, kan die al vast aan het geluid wennen. En daarna spuit ik heel voorzichtig op haar vacht, en praat tegen haar. Uiteindelijk valt het dan toch mee, maar zo bouw ik het iedere keer weer op.

En je kan eventueel ook knoflookpillen geven, dat houd de vliegen ook wat weg.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:08

die veerust vind ik persoonlijk prul, het werkt helemaal niet
(of die rotvliegen zijn gewoon al heel erg resistent tegen verschillend vliegenspul)

ik heb een tijdje teatree flyoff gel gebruikt dat ging weer wel goed.
je hebt ook iets van Unicorn.

die knoflookkuurtjes zijn ok, maar weet wel dat het pas werkt als je paard zweet.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:39

Citaat:

Hey heel erg bedankt, ben al aan te oefenen op een borstel spray ik het, steeds iets dichter ook bij zijn hoofd sprayen en dan wil ik op den duur voorzichtig 'rechtstreeks' op zijn lichaam sprayen. Die tip vind ik trouwens ook heel handig, alleen..wat is dettol? naja bedankt iig!

Juist NIET bij zijn hoofd sprayen.,. die zaak komt late rwel.. eerst moet hij het bijoorbeeld op zijn buik of kont accepteren..

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:41

je kan ook spul doen door zijn voer, iets van knoflook, dan bestrijden ze de vliegen en horzels van binnenuit en zullen ze ook geen eitjes leggen op je paard zijn huid

Amelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:10

Ik had ook altijd hetzelfde probleem met die vliegenspray die je in de winkel kunt kopen... {ben al meerdere malen in de sloot geïndigt}, en toen hij er eindelijk aan gewend was, bleek hij er allergisch voor te zijn...

nu krijgen ze hier allemaalknoflook, voor de bloedsomloop, maar t werkt egt super tegen fliegen...{vooral met rijden}
Nouja en omdat hij dus allergisch is voor de fliegenspray uit de winkel maak ik het tegenwoordig gewoon zelf {en t is oowk nog eens goedkoper ook!!! }

1/2 liter thee, moet je van de normale thee 2 zakjes nemen en dat ongeveer een dag laten trekken,
1/2 liter natuurazijn,
1 flesje citronella,
en scheutje dettol..

en het stinkt ontzettend, maar het is het enige wat bij die van mij werkt, en voor zover ik weet zijn er niet egt bijwerkingen want voor alle paarden hier staan gebruiken we het, en het is altijd nog goed gegaan....