knarsetanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

knarsetanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 11:18

We hebben een vrij "apparte" merrie bij ons op stal staan, ze staat samen met een 25 jarige pony in een wei. Vandaag moest ik die pony er uit halen en ze flipte helemaal. Ik mocht eerst niet bij de pony komen (ze kwam er steeds tussen met de oren plat in de nek). Uiteindleijk kon ik de pony pakken maar ze bleef heel drijgend rondjes om ons heel lopen. Ze wou gewoon echt niet dat de pony weg ging.
Ze staan met 3 merries in een wei, dus ze zou niet alleen achter blijven ofzo.
Ik had de pony uiteindelijk op stal gezet, en het paard kan gewoon dan de loop stal in en de pony nog steeds zien enz. Maar ze flipte helemaal, begon als een gek te rennen en gewoon echt gestoord gedrag te vertonen. Na een half uur ging ze in één keer stil staan (nog steeds met de oren in de nek) en begon ze heel hard te knarsetanden (echt heel luid)
Weet iemand een veklaring voor dit gedrag? en wat betekend het knarsetanden precies?

boldie

Re: knarsetanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:24

In de groep waar mijn dochter lest loopt ook een paard die het tijdens het rijden steeds doet. T is volgens mij echt een uiting van woede, althans daar lijkt het op. Als ze iets moet doen waar ze echt geen zin in heeft dan gaat ze dat doen, best wel vaak tijdens de les. Ze kan ook haar woede tonen door te bokken. Ze wordt dan ook vaak bestempeld als een pis merrie. Ook door de eigenaren zelf.

mhtimmerwerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:04

dan was ze ws erg boos

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:40

Mijn pony knarst ook naar andere paarden..
Dan doet ze haar oren in der nek en gaat knarsen en dreigen..
Mjah ik probeer het der af te leren (het dreigen dan hè!)