paard komt naar mijn thuis... hoera, maar toch grote twijfel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noiske

paard komt naar mijn thuis... hoera, maar toch grote twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:17

Eind vorig jaar ben ik samen met mijn vriend in onze eigen woning gaan wonen. We hebben een stukje weide grond vlak achter het huis, met optie op 1,5 ha weigrond, ook grenzend aan onze weide. Wandelmogelijkheden in de buurt, andere ruiters zijn zeker te vinden en misschien kan ik zelfs een piste op 200 m gebruiken.
Eindelijk komt mijn paard dus ergens volgende week bij mij aan huis te staan. Ik zal me nu dagelijks even met hem kunnen bezighouden ipv 1 keer in de week (de andere dagen is er iemand anders die dat doet), ik zal hem kunnen zien vanuit mijn slaapkamerraam, ...
Allemaal leuke vooruitzichten en ik kijk er dus ook erg naar uit (wie droomt er niet van - paardje aan huis), maar de twijfel begint me te overvallen...
Hij is nu 12, bij ons geboren en heeft dus al zijn hele leven bij mijn ouders in de wei doorgebracht. Hij had altijd het gezelschap van dezelfde paarden.

En nu ga ik hem daar weghalen...
Sowieso krijgt hij gezelschap: de oude pony-merrie van de landbouwer die tegenover ons woont wordt zijn weidemaatje, en misschien komt er ook nog een shetlandpony van een vriendin.

Maar toch... mijn maag keert om als ik bedenk dat ik hem uit zijn vertrouwde omgeving ga halen, gewoon omdat ik hem graag bij mij in de buurt wil...
Ik ben een beetje bang dat hij vreselijk gaat treuren.

Wellicht maak ik me teveel zorgen en zou ik gewoon heel relaxt moeten uitkijken naar zijn komst.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:19

Probber het gewoon een tijdje joh...
Als het niet goed blijkt te gaan kan je hem toch altijd weer terug zetten? Gewoon even afwachten hoe die erop reageert
Succes!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:20

ik zou het nog even afwachten.. het zou jammer zijn dat je zoveel grond hebt en je paard verder weg laat staan en je er zelf minder naar om kunt kijken. Ik zou het eerst maar even aankijken en als het dan echt niet gaat, misschien weer terug doen? Of dat één van zijn oude vriendjes bij jullie kunnen komen?
Iig succes ermee

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:21

als ze kunnen eten, vriendje en jij ben er, nou dan heeft hij volgens mij genoeg. En moch het niet gaan, dan kan je hem altijd toch weer terug brengen naar je ouders? Heerlijk he, je paard thuis

Noiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:11

Kun je geloven dat ik aan de optie 'terugbrengen' nog niet gedacht heb. Wellicht een teken dat ik er wel vertrouwen in heb, maar dat dat om een of andere reden niet doordringt...
We hebben nu bijna 15 jaar eigen paarden. Ik kan het financieel aan. Hij kan 24/7 op de wei, dus als ik dan eens enkele dagen geen tijd heb om te rijden is dat geen ramp. En toch bang zijn dat het niet gaat lukken...
Nu heb ik ook nog ergens gelezen dat "een paard zich soms wel maanden niet thuis voelt op zijn nieuwe plek".

Zucht
en normaal gezien ben ik dan ook nog de nuchterste persoon op aarde volgens mijn vrienden.Ik herken mezelf op dit vlak bijna niet meer.

Ik hoop dat het allemaal losloopt.

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:51

Je zal versteld staan hoe snel dat gaat!

Mijn paard stond 7 jaar ergens anders tussen allemaal vrienden. Toen kwam hij bij bij en was het de eerste dag gehinnik en de 2e dag was ie ze al vergeten. Nouja.. vergeten, hij hinnikte niet meer hartverscheurend

Echt hoor, paarden zijn het zo gewend.

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:54

Ik denk dat het wel goed gaat. Bij jou krijgt ie ook een nieuw vriendinnetje toch? En idd wat iedereen al zegt, als het écht niet gaat kan je hem toch terug brengen. Komt vast allemaal wel goed Heerlijk een paard aan huis..

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:25

Net als mensen moeten paarden ook wennen aan een nieuwe plek. Maar als hij de hele dag buiten loopt en lekker gezelschap heeft komt dat best wel goed hoor!

Maak je maar niet te druk.
Geniet ervan!

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:57

Hay,
Het kan geen kwaad hoor.
Ik heb een shetlander staan hier. Die heeft 12 jaar lang bij zijn
moeder op een landje gestaan. En is er ook nooit vanaf geweest.
Tot dat ik hem kocht. De eerste week was hij een beetje onwennig
maar nu heeft hij het prima naar zijn zin. Hij hechte zich snel aan
mijn andere pony's en lijkt het er niet erg moeilijk mee te hebben
dat hij nu weg is bij zijn moeder.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:12

nou, je hebt het beste met 'm voor, lijkt me als ik alles lees!
kijk 't gewoon aan; je merkt 't echt wel als hij 't niet naar z'n zin heeft. ik heb m'n paard ergens na een paa weken weer weggehaald omdat hij heel chagrijnig werd (en de verzorging was slecht). na 5 minuten was hij helemaal thuis op z'n nieuwe stek! succes met de verhuizing, 't komt vast goed.

chipie17

Re: paard komt naar mijn thuis... hoera, maar toch grote twi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:09

dat komt vanzelf wel goed! En het mooie is, jullie krijgen een veel hechtere band omdat hij zo dichtbij staat! Bovendien ben ji jtoch al vertrouwd voor hem?