Mijn Pony Doet Raar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Mijn Pony Doet Raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 16:57

Hoi
Ik had een vraag, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een verzorgpony, een Fell pony.
Ze is vroeger mishandeld.
De laatste tijd als ik erop rij, doet ze heel er vervelend. Ze gaat heel slordig in galop, moet haar er bijna in jágen.
En dan gaat ze keisnel, en als je haar langzamer wil laten gaan gaat ze weer draven. Ook wil ze niet op de hoefslag rijden.
Hoe kan dit?? :S
O ja, en ze doet de hele tijd haar hoofd omhoog en omlaag. Een martigaal hebb ik al geprobeerd mar dat lukt niet
Iemand een idee?
Er is nu ook een niewue pony, aar daarvoor deed ze ook ineens zo raar:S
HELP MIJ!:( Want de eigenaar wil haar mischien wegdoen

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:50

Misschien moet je dr tuig eens goed nalaten kijken? Misschien ligt het zadel niet meer lekker? Misschien haken op dr kiezen, of last van dr rug? Misschien je zadel even oplaten vullen? Een goed liggend zadel doet vaak wonderen..

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:47

hoe oud is ze? hoelang hebben jullie haar al, en hoelang rij je haar, en heeft ze wel normaal gelopen? of is ze miss hengstig? dan kunnen paarden ook nogal last van ruggen/ bekken enzo krijgen..

wat doet ze als je haar naar de hoefslag stuurd, kijkt ze met haar hoofd dan een richting uit, heb je het gevoel dat ze ooit haar achterhad ofzo wegdrukt? miss kun je haar ook eens longeren, eerst zonder zadel, en dan met zadel miss zie je dan verschil en kun je kijken als het evt aan het tuig ligt..

heb veel vragen, maja we kunnen nu niet echt zeggen wat het is. het kan:
pijn zijn,
dat ze onzeker en bang is.
of het kan zijn dat ze zich aansteld, en/ of uitproberend..