Toen had ík dus die andere pony nog wel vast maar die werd ook heel druk en ging in rengalop samen met de andere pony. Toen heb ik die pony een harde ruk aan het halstertouw gegeven maar dat werkte niet, en toen deed ik het nog een keer maar dat hielp ook niet en ik ging nog remmen maar dat werkte ook niet, want doordat ik ging remmen ging mijn stuur scheef omdat ik de pony vast had.. dus toen heb ik maar voor mijn eigen veiligheid gekozen en de pony losgelaten.
Ze gingen toen samen in een wedstrijdje naar huis heen rennen. Gelukkig zijn ze terug naar hun wei/stal gerend maar voor hetzelfde geld deden ze dat niet en kwamen ze onder een auto of wat dan ook.
Maar hoe kunnen we dit oplossen? Want ze zullen toch beweging moeten hebben, en het zijn shetjes dus je kunt er niet op rijden maar eentje loopt er voor de kar, en de andere is nog maar net 3, die kent het zadel/hoofdstel alwel maar het bitje zijn we mee bezig.
Hoe kunnen wij dit oplossen, wie heeft er tips zodat ze niet meer druk zijn en genoeg beweging krijgen?
Trouwens, die pony wat dus druk werd die was voor die tijd ook nog gelongeerd maar dit heeft dus ook niet geholpen.. en op de helft was ze helemaal moe, en dan tóch gaat ze nog heel hard galoperen
Bedankt alvast voor jullie tips/reacties
)

maar we lopen er ook heel vaak naast in het bos en dan is er niks aan de hand