help mijn paard is jaloers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stipkick

help mijn paard is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 09:58

ik heb 2 paardjes 1 van 6jaar oud merrie en 1 van 33 ruin mijn jonge paardje is zegmaar opgevoed door mijn oude pony ze waren altijd dikke vrienden en konden niet zonder elkaar,ze hebben 2 jaar bij elkaar gestaan totdat ik dacht dat die oude pony beter af was in het paardenrusthuis daar heeft hij 2 jaar gestaan ondertussen stond mijn jonge paardje op het land bij mijn schoonouders en ik dacht dit is ook iets voor mijn oude pony ze staan daar met meerdere paarden en ,swinters kunnen ze naar binnen om hooi te eten sinds de dag dat mijn oudje weer terug is moet ze niks van hem weten ze stuurt hem uit haar buurt ,s winters ging het helemaal ze liet hem geen hooi eten binnen ik heb mij wel is laten vertellen dat paarden elkaar na 10 jaar nog kunnen herkennen ,het is een dominante merrie maar ze pikt hem er echt expres uit kan iemand mij helpen met dit probleem

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:55

Dat is erg vreemd zeg! Dat ze zomaar opeens niks meer van m moet weten Maar hoelang staan ze al bij elkaar (anders nog even afwachten?)? En is t echt heel erg dan zou ik ze toch uit elkaar halen..(als ze elkaar het leven uit willen slaan dan he)

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:24

ze rent achter hem aan met open mond maar als ik ze naast elkaar zet in de stal als ik ze moet poetsen of eten geven is er niets aan de hand ze probeerd het wel, maar weet dat ze van mij niet lelijk mag doen ik loop ook wel is samen aan de hand dat gaat ook goed het probleem is dat wij 2 landen hebben met een schuilstal die ouwe staat nu bij jonge hengsten maar daar komt een hengst bij van 20 jaar oud en die heb hem al een keer gepakt dat was echt zielig dus daar wil ik hem niet bij hebben zolang ie uit de buurt is van haar gaat het goed ik zat al te denken om ze met z,n 2en apart op een land te zetten maar ben bang dat mijn merrie dan ook niet meer geaccepteerd wordt door de groep

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 10:09

heb iemand nog suggesties ????

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:56

Ja, ik heb er wel een die niet direct met je paard te maken heeft:
gebruik leestekens in je post!

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:56

als dat alles is ?

AppaloosGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:42

Misschien komt hij op een bepaalde manier over bij je paard in het weiland. Misschien krijgt ze het gevoel dat hij de baas over haar wilt spelen of haar aan het uitproberen is.

En als ze dan gewoon naast elkaar staan met poetsen zijn ze allebei een beetje met andere dingen bezig.

Inderdaad, het is wel raar dat ze daarvoor wel gewoon dikke maatjes met elkaar waren.

Maar zoals ik al zei je weet natuurlijk niet hoe paarden op elkaar overkomen door middel van paardentaal

Wij hebben een aantal pony's en 1 daarvan word door mijn merrie buitengesloten. Als ik zie dat ze zo idioot naar hem doet zoals met open mond op hem afrennen of telkens dreigen met trappen en maar met die kont douwen krijgt ze gewoon een hele boze stem van mij. Dan merkt ze dat ik daarom erg boos word en heeft ze meestal iets van okeeee ik stop al.

Maarja dat is mijn merrie weet natuurlijk niet hoe die van jou is.
Misschien denkt ze wel dat hij haar plaats in komt nemen. Je weet nooit wat ze denken.. soms denken ze geloof ik de raarste dingen

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:34

als ik mijn stem gebruik stopt ze ook,en die ouwe is niet meer zo snel ,dus ik kan bijna niet geloven dat ze denkt dat hij de baas wil spelen,maar inderdaad je weet niet wat een paard op zo,n moment denkt.
pfffffff merries!!!!!!!!!!!!!! blijven rare gevallen hahahaha

miepmiep91

Re: help mijn paard is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:55

Ik ga met AppaloosGirl mee