na vele onderzoeken en 3/4 jaar rust is mn paard eindelijk zover dat hij weer gereden kan gaan worden. hij heeft hko en daardoor een vorm van ks ontwikkeld.nu staat hij op eggbars met zool en loopt als een trein.van zn rugpijn is neits meer te merken. ik kan ook zo weer het zadel opleggen en aansingelen.ook kan ik zo opstappen. maar dan: als ik een aantal keer "voorwaarts" zeg doet hij wel een stapje naar voren.kom ik zachtjes met mn been staat hij gelijk te dreigen om te gaan staken. wat zou dit kunnen zijn?hij is altijd voorwaarts aan de longe en vrolijk in de wei. alles doet hij op mn stem.waarom mag ik niet met mn been tegen hem aankomen?
hej. Nou gelukkig mag je na zo'n lange tijd weer beginnen met je paardje. misschien vind die het niet fijn het aansporen of kijk eventjes of er een drukplek zit. Succes met het opbouwen!
misschien is hij bang voor een pijnreactie. Als ze zelf een blessure hebt gehad waar bij je bij een bepaalde beweging erge pijn had, dan ben je de eerste tijd heel erg voorzictig. Ookal is t dan over. En misschien is je paardje niet helemaal pijn vrij.
daar dacht ik ook al aan...maar wat kan er aan de zijkant voor pijnreactie zijn?gebroken/gekneusde ribben moeten na een tijd genezen en dmv thermografie is daar geen warme of extreem koude plek gevonden..
Misschien moet hij weer wennen aan een ruiter op z'n rug. Ik weet niet of hij met die blessure nog en tijdje rond heeft gelopen, maar het kan zijn dat hij dan bang is om het weer te krijgen. Ook kan het zijn dat hij doordat de blessure in z'n rug zat, bang is geworden voor de druk op z'n rug. Ik weet wel dat een zadel ook druk geeft, maar een ruiter nog veel meer. Misschien kun je hem een keer longeren met iemand erop en gewoon rustig opbouwen om met je benen hulpen te gaan geven.