Afgelopen maandag was ze in het bos ook heel erg fris (nromaal kan ik haar met lange teugel rijden buiten) en kreeg ik haar bijna niet terug uit de galop. Op die momenten reageert ze ook nauwelijks op het bit terwijl ze als ik haar in de bak eenmaal een kwartiertje heb bereden supergoed aan de hulpen is, en ik eigenlijk niet eens teugelhulpen nodig heb om haar terug te rijden.
Vandaag wilde ik haar na het rijden ook nog even laten rollen in de bak (samen met die andere pony). Toen die andere pony uit de bak werd gehaald zei ik tegen dat meisje dat ze de bak wel open kon laten, aangezien mijn pony altijd gewoon rustig naar me toe komt gelopen. Dit keer alleen dus niet
. Ze kwam ineens heel hard op me afgerend, dus ik heb haar meteen weggejaagd met het halster in mijn hand. Toen ze weg was draaide ze zich weer om, om weer op mij af te rennen. Ik heb haar toen meteen weer weggejaagd. Daarna heb ik haar naar even wachten gehaald, en heb ik met haar aan het halster oefeningetjes gedaan (wegdraven, halthouden, achterwaarts, en weer aanstappen etc.). De pony die in de bak meereed staat overigens wel bij haar in de wei, en daar lijken ze geen problemen met elkaar te hebben. Mijn pony wordt trouwens bijna 4, en is een merrie (misschien hengstig?).
Ik snap niet waarom ze zich ineens zo gedraagd (ze is verder ook nog heel braaf hoor
) en ik dacht dat het misschien komt door de lente (??)
dus daar zal het niet aan liggen