En hier heb ik toch wel een naar gevoel over

Over 2 weken komt mijn kleine pony bij mij terug, ik heb hem voor het laatst in januari gezien en wat ik niet weet is of zijn gedrag misschien veranderd is.
Een kleine omschrijving. Hij is klein, kan gemeen zijn. Zo zal het niet de eerste keer zijn als hij iemand aanvalt, bijt of trapt.
Nu zullen onbekende mensen niet snel een weiland in gaan, dus voor het trappen ben ik niet bang. Ik wil waarschuwingsbordjes ophangen 'Pas op kleine pony bijt'. Maar wat als de bordjes worden genegeerd?
Hij zal dag en nacht buiten komen te staan met een andere pony, is de bedoeling. Het is absoluut geen binnenpony.
Mocht het erg slecht weer zijn, gaan de pony's naar binnen toe voor een nachtje. De staleigenaresse zet ze dan in de ochtend weer buiten. Zij weet nog niet van zijn gedrag af (ik dacht dat haar dat verteld was) dus dit ga ik zo snel mogelijk nog doen en dan hoop ik dat ze morgen thuis is, anders had ik haar dit vandaag al wel verteld.
En toch heb ik hier ook een naar gevoel over, want wat als hij haar bijvoorbeeld bijt, ik wil niet dat de staleigenaresse iets overkomt natuurlijk.
Dit zal de eerste maanden vast niet voorkomen (het buitenzetten) aangezien het weer al veel beter is en nog beter wordt. Maar ik wil wel vast vooruitdenken. Ik denk me scheel, maar mijn hoofd lijkt aardig leeg te zijn

Misschien is er iemand op bokt die een soortgelijk iets heeft meegemaakt, wat heb je toen gedaan en wat is er afgesproken?
Tips en adviezen zijn ook welkom.
(Ik hoop niet dat het een al te lang/onduidelijk verhaal is geworden).

dan kijken ze wel uit
daarin tegen zou ik tegen die mensen zeggen eigen schuld dikke bult