Sponsjes in de oren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Sponsjes in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 15:21

Mijn merrie is buiten buitengewoon vreselijk irritant. Ze ziet, en vooral hoort óveral spoken, krijgt een rolberoerte als ze een vogel uit de bosjes hoort fladderen. Er is echt niet veel lol aan.
Voor de rest is het een wereldknol hoor, maar dit is echt waardeloos. Ze vind het echt eng.
Met andere paarden erbij is het wel iets beter, maar het blijft gewoon een benauwde zenuwpees. En dat terwijl ik haar enkel maar een plezier wil doen met een beetje afwisseling. Ze doet geen echte domme dingen maar draait met enige regelmaat om haar as, begint dan te huppelen en komt een keer omhoog. Geen echt gevaarlijke dingen, maar aangezien ze het echt overal voor doet ben ik het nu wel aardig zat. Ik heb al vanalles geprobeerd, lief zijn, sporen erin, zweep mee, maar het veranderd nix. Als mevrouw haar buien heeft is het een ramp. Of ik nou aan een los teugeltje rijd of haar echt goed aan de gang houd, het maakt geen hol uit

Doordat ze vooral zo heftig op geluiden reageert, schoot me vanmiddag tijdens mijn úiterst relaxte 2e paasdag buitenritje ( ) iets te binnen. Ik heb een paar jaar terug eens een springruiter zien trainen met een zo'n mutsje, en daar zaten sponsjes in zodat het paard minder hoorde. Dit werkte bij die (gezellige tutmerrie }> ) erg goed. Paard irriteerde zich er ook niet aan, was gewoon wat minder vliegerig.

Is het de moeite waard om dit eens te proberen?

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:54

Ja,hoor.In de drafsport worden ze veel gebruikt,ze zijn kant en klaar te koop maar je kan ze ook zelf maken.
Je doet een sponsje in een pantykous,2 x natuurlijk,bind de kousjes aan elkaar en je stopt in ieder oor een spons.Fixeren aan het kopstuk en je kan zo op weg.
En als je het niet probeert dan weet je het niet.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:45

je kunt ook gewoon watten doen, (niet te weinig niet te veel) vergeet dan niet álles er weer uit te halen

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:59

Precies, daarom wil ik sponsjes...Dan heb je veel minder kans dat er stukjes verdwijnen

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:18

Met watten moet je idd uitkijken, we hadden ze er is ingedaan, en wouden ze eruit halen, maar die pony wou niet meewerken waardoor we ze er perongeluk tever inhadden gedrukt, heel karwei om toen alles eruit te vissen

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:34

je kan ook watten in een pantykousje doen, minder risico

WendyBZ

Re: Sponsjes in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:46

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:08

Bedankt voor de ideeen!
WendyBZ: Wist niet eens dat zoiets bestond! Maar waar gebruik je nou rubberen oren voor??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:13

Onder een gewone orenkap, die dempen het geluid ook.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:05

Ahaa, okee. Ik zat al te bedenken of ze ín of óp de oren moesten enzo. Thanks!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:16

Proppen in, orenkap+rubber oren erover

(www.dravers.nl staat wel een leuke uitleg als je kijkt bij info over draver>drafsport>uitrusting, heb ik namelijk gechreven.)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:01

Ik houd dit topic in de gaten