Dromend paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Dromend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 15:21

Ik kwam net terug van boodschappen doen, ligt Yetse de bak in het zonnetje. Op zich niets vreemds aan de hand, ware het niet dat Wilfried er ook lag en dat is bijzonder. Wilfried is altijd het waakpaard en zie ik zelden liggen. Toen ik naar hem toeliep. leek hij mij niet te zien (hij lag helemaal op zijn zij), hij trappelde zelfs met zijn voorbenen. Hij lag echt in diepe slaap.
Het was een beetje een raar gezicht, mijn hond doet dit ook in zijn slaap, maar ik heb dit nooit eerder bij een paard (laat staan Wilfried) gezien. Op een gegeven moment ontwaakte hij.
Hij stond gewoon weer op, schudde zich uit en ging vervolgens wat water drinken.
Ik schrok echt wel even van dat spastische trappelen in de lucht! Gelukkig is er niets aan de hand.
Hebben jullie paarden dit ook wel eens? Dat het behoorlijk beweegt in de slaap? Graag jullie ervaringen! Alvast bedankt!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:45

Ja hoor, ik heb het al regelmatig gezien op stal

jari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:49

jah mijn paard 1 keer toen kwam ik smorgens vroeg naar het weiland en daar lag ie ik d8 dat ie dood was maar hij bleef gwn een paad minuten zo liggen terwijl ik er bij stond duss ik helemaal in tranen want ik d8 dat ie dood was.. en toen opeens stond ie op wel raar maar hij schrok wel toen ie mij ineens daar zag hij had zo iets van wat doe jij nou hier hahahah

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:33

haha, nee ik heb het nog nooit gezien. Wel bij de hond van mijn tante die heeft dan de ogen een beetje open en begint heel raar te bewegen. Oja ik heb gehoord ik weet dus niet of het waar is dat als je droomt je zo'n beetje in je lichtste slaap zit ofso. (merk ik ook wel als ik droom dan word ik soms steeds even wakker en ga dan weer slapen of ik droom dat ik wakker wordt dat kan ook nog )
naja ik weet het niet.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:35

Haha doet Layla ook wel eens. En dan gaat ze kreunen enzo. Dan is ze zo ver weg dan hoort ze helemaal niks meer. Wel lief

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:36

Bij één van mijn verzorgpaardjes heb ik weleens gezien dat ze echt helemaal op haar zij lag, en toen helemaal niet bewoog! Het leek net of ze dood was..Deze pony is ook altijd chagrijnig tegen de anderen en meestal ook de 'leider'

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:37

Dat is een goed teken als je paard zich zo op zijn gemak voelt dat hij lekker gaat liggen slapen buiten!!!!

ellepel

Re: Dromend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:13

ik heb er een gehad die na zijn verhuizing een totaal ander dier werd...zo rustig en zo braaf, onder het zadel in vijf weken zonder ook maar 1 bokje:D

terwijl daarvoor was t een heel druk paard en stond hij alleen.
hier had hij altijd vriendjes om zich heen en dus ook veel meer afleiding...altijd als ik op stal kwam dan lag hij nog,kwam pas omhoog als ik ging uitmesten..

Borremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:17

Waarom zal een paard niet mogen slapen en dromen over heerlijke groene weide waar je lekker lang over kan galoperen?
Zelfs een waakpaard is wel eens aan zijn slaap toe,zeker als het zonnetje schijnt(wordt je zo lekker loom van).
Maar zonder dolle,dit kan zeker.Ik ken zelfs paarden die in hun diepe slaap hinniken.lachen,je weet soms niet wat je hoort.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:47

Ik ben een keer in slaap gevallen bij mijn paard in de stal. Ik lag met mijn hoofd op zijn buik en met mijn lijf tussen zijn voor- en achterbenen. (ik weet dat dat gevaarlijk is, ik ging er gewoon bij liggen omdat ie zo lief lag en toen zijn we allebei in slaap gevallen).

Ik werd wakker omdat hij in zijn slaap zachtjes begon te hinniken en met zijn voorbenen bewoog alsof ie aan het galloperen was.

Zo lief!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:48

dat i secht lief he als ze hinniken in hun slaap!
ik heb een ruin gehad die veel sliep en die hinnikte zo nu en dan ook, echt zooooooo cute!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:17

Mijn oudste is een kampioen erin. Die kan als ze zich plat neerlegt zo hard beginnnen kreunen en zuchten en schravelen dat je denkt dat ze op sterven ligt .

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:46

Ik ben het ook wel eens tegen gekomen haha een heel raar gezicht ja

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:52

Hmm.. ik heb ook welleens gezien dat een paard beweegd in zijn slaap / droom. Echt grappig om te zien!! * Maar hinniken niet echt, maar dat moet er ook heel grappig uitzien (aangezien onze honden het ook doen, alsof ze dood liggen te gaan en dan ook n og janken erbij )
En inderdaad, als een paard zelfs wil gaan slapen.. moet hij zich wel heel veilig en vertrouwd voelen in die omgeving

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:41

Wilfrie deed het gisteren weer!
Ik merk wel dat hij zich steeds vertrouwder gaat voelen, ik kan er nu zelfs naar toe lopen. Voorheen stond hij direct op om weer te waken.
Bij Yetse kan ik zelfs gaan liggen tussen de voorbeentjes, zooooo schattig.