Ik wil, ik wil, ik wil!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:50

Dat klopt, dat het niet werkt, want bij dit soort paarden kun je meestal alleen "NEE" zeggen, als er aan de andere kant ook een "JA" zit, dus als het gedrag wanneer het WEL vertoont mag worden ook iets oplevert.
Het vraagt een behoorlijk geduld, maar dan heb je ook wat....

Ken ook iemand die op dezelfde manier steigeren aan de hand heeft opgelost. In plaats van straffen is ze iets positiefs met het gedrag gaan doen, het op commando gaan zetten, er een gecontroleerd kunstje van maken. En nu doet het paardje het alleen nog maar op commando, enthousiast en positief, in plaats van als negatief gedrag! Dat verhaal bracht mij destijds op het idee om het happen op dezelfde manier op te lossen, en het werkte nog ook!

Groetjes
Licorne

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:59

Roane schreef:
Geloof me, dat meppen elke keer als hij hapt? dat werkt echt niet, echt niet. Hij hard je ook mept, hij gaat door, en het enige wat je krijgt is een kopschuw paard.
Daar doe ik dus ook niet aan, jippe a jee voor de mensen bij wie het jammerlijk genoeg wel gelukt is.


Flink bij zijn lip pakken en erin knijpen Kunnen ze over het algemeen niet zo heel erg waarderen

En er eens een keer een drol inproppen. Mijn pony is er ook 1 die al 'happend' rondloopt, denk dat hij altijd wat krijgt. Zo heb ik een keer een drol op mijn hand gelegd en die hapte hij naarbinnen. Hij tufte hem uit en heeft nog 15 minuten staan nasmekken.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 23:02

Knijpen waardeerde hij zeer zeker ook niet. Maar dan hapte hij en trok snel zijn hoofd weg... grr...
Nog niet het gewenste resultaat, niet?

De drol-methode: smerig, maar effectief.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:05

De drol methode heeft bij mij prima gewerkt, maar hij flikt het bij anderen nog steeds

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 23:08

Drollen uitdelen

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:14

Die drol ga ik aan mijn lijstje toevoegen!
Geniaal!

Ooit gehoord van iemand die de allerheetste sambal die er te krijgen was op z'n weidepalen had gesmeerd om te voorkomen dat ze werden opgeknaagd. Gevolg: een paard wat genoeglijk nog veel harder aan het hout ging eten, hij vond het zaaaaaaaaaalig........

Groets
Licorne

Anoniem

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:24

licorne schreef:
Die drol ga ik aan mijn lijstje toevoegen!
Geniaal!

Ooit gehoord van iemand die de allerheetste sambal die er te krijgen was op z'n weidepalen had gesmeerd om te voorkomen dat ze werden opgeknaagd. Gevolg: een paard wat genoeglijk nog veel harder aan het hout ging eten, hij vond het zaaaaaaaaaalig........

Groets
Licorne

Had mijn vriendin aan haar tafelpoten gedaan voor haar engelse setter die aan tafelpoten knaagde.het beest vond het nog lekker ook.op een dag had de tafel nog maar drie poten .

Jou Haf lijkt op die van ons(zie profiel)en is dus gewoon haf.
Die van mij(mijn vriendin dus eigenlijk) draaide haar gad naar mij toe als ik met mijn emmertje eten kwam,zo van geef mij of ik trap.Heb haar tweemaal een giga klap op haar gat met de emmer gegeven waarbij het eten in het rond vloog.Ik heb dan ook geen nieuwe gehaald.dan geen eten.Nu doet ze het niet meer.Ik vind dat je met hafs giga Konsekwent moet zijn,waar ik bij mijn kwpn'er eens toe kan geven dat kan met een haf dus niet.
Verder zal ik al die kindjes eens uit zijn buurt houden,buiten dat het gevaarlijk is bij zo'n drammer,denk ik ook niet dat die zo'n paard konsekwent benaderen.

En voor het clickeren,ken je het boek van Inge Terblinck clickertraining? Een leuk verhelderend boek ga daar eens mee aan de slag.Bovendien vraagt ze voor een privèles geen stukken van mensen.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 11:38

Kinderen uit de buurt houden is lastig op een manege. Het is niet dat hij ze gelijk opvreet, maar het is lastig voor ze.

Sambal was inderdaad ook geen oplossing bij een ander paard, dat ook knaagde.
Mnd van staal denk ik dan maar..

Nu gaan we een boek schrijven; "Het Geheim van de Drol."

Dat boek van clickertraining heb ik nog nooit van gehoord, zal er eens naar kijken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:18

Roane schreef:
Nu gaan we een boek schrijven; "Het Geheim van de Drol."


Ik krijg toch wel een eervolle vermelding in je boek?

Clicker heb ik trouwens ook, heb ik toen gekocht via de Dierenbescherming. Met een boekje erbij hoe dolfijnen en honden ermee getraind worden. Ik heb het alleen nooit gebruikt

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:17

Hahahahaha mag ik even opmerken dat ik je berichten hardstikke vol humor vind en naar aanleiding daarvan denk ik dat het met jou en je haf helemaal goed gaat komen

Maar ok, verder heb je ook al een flink aantal goede tips gehaden het zal denk ook wel schelen als je straks weer helemaal met hem aan de gang kan gaan.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 23:05

Hmmn zeker *verstopt vlug de noose achter haar rug* alles prima.

Vandaag wilde hij weer ergens anders heen lopen, maar hehe... ben een beetje ontploft...
Hij was nog nooit zo lief...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:36

Ehm... Komt jouw Maflinger ook wel eens buiten? Lekker urenlang in de buitenlucht met vriendjes om te spelen?

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik wil, ik wil, ik wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:57

Ja natuurlijk...