*trots*De afgelopen zes maanden heeft hij helaas stilgestaan door spiervbevangenheid, maar dat heeft zijn manieren niet goed gedaan.
Hij was zowieso nooit makkelijk in de omgang, toen hij twee was stond hij al voor de kar (ik kende hem toen nog niet, en de toen-manegeeigenaar was niet echt een modeleigenaar *schaam*), en toen hij drie was kreeg hij een zadel op zijn rug en konden kinderen op hem rondhobbelen.
Veel is aan zijn opvoeding niet gedaan, hij is dan ook echt een Vuilnisbakkie-haffie, zonder wat dan ook.
Dus nu, zeker na zes maanden, komen zijn ondeugendheden en maniertjes mij een beetje de neus uit.
Hij mag nu weer rijden, 15 min per dag, maar meneer zelf vind het lang niet voldoende. Hij is dus energiek, en als meneer energiek word, gaat hij vanzelf klooien.
Hier betreft ook wat dingen die al wat langer in de running zijn, maar nu na zes maanden stilstaan, zijn ze verergerd.
Ik wil niet meer: - Dat hij voortdurend hapt. Heb je zijn teugels vast, gaat hij speels naar de handen happen, als je aan zijn mond wil komen, hapt hij ook weer met de lippen. Alles wat aan handen ook maar bij zijn mond komt, heeft risico om gehapt te worden. Niet bijten, omdat hij als hij eenmaal beet heeft, niet doorhapt.
Nog niet, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Hij ziet dit als een spelletje, maar het kotm alsnog je neus uit, en het is niet bepaald prettig voor kindertjes.
- Dat hij niet altijd meeloopt. Je kan overal naartoe wandelen, en zoalgn je zijn aandacht hebt gaat alles goed. Maar ziet hij wat, wat zijn intresse heeft, sleept hij je met gemak mee. (dit kwam nadat hij met lopen telkens ontsnapte, toen hij nog spierbevangenheid had. Het gebeurt niet vaak - godszijdank- maar iedereen begrijpt dat het niet te pruimen is
)- Hij staat niet stil, in de stal. Hij kijkt oh zo graag naar buiten, maar als je aan het zadelen bent, is het niet leuk als hij telkens naar buiten kijkt.
Dat je deels geplet word tegen een muur, maakt niet uit. Ik ben sterk genoeg om hem tegen een andere muur te duwen, kleine kindjes niet.
Ik wil wel: - Dat hij gewoon rustig meeloopt zonder problemen.
- Dat hij niet meer naar alles hapt, wat maar intressant is.
- Dat hij stil kan staan als ik bezig ben in zijn stal, en dat hij zonder teveel geschreeuw, geduw en pijn opzij gaat.
Wat wij hebben:
- Een clicker
- Snoepjes (zijn allergrootste liefde *snuft om tweede plaats*
)- Een Dually trainingshalter
- Join-up
- Vragen over de Parelli Games
- En een hele zware moker!
Ik heb een idee hoe ik dit aan zal passen, want nu heb ik zoets van; en nous klaar!
Ik ga er wat aan doen!
Hoe zouden jullie het doen? *nieuwsgierig*
Hij is sterk, eigenzinnig, en als hij wil behoorlijk blond.

Kewl, ze doet het terug...