Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), en boos op hem worden zodat hij dat niet doet, zorgen dat jij de baas over hem bent
kikco schreef:ik zou hem niet zomaar gaan slaan want dan heb je een grote kans dat hij bang word en het misschien erger gaat doen maar ik zou wel met je stem doen en veel belonen ookal doet hij maar een paar meter goed veel belonenxx kiki
RakkerWonder schreef:hoi de shet is nog een jaarling en is nog heel speels dat hebben de meeste jonge paarden ik zou wat later beginnen met je keuringen!! en het gaat om je paard niet om de keuring!!!

fionaa schreef:je stem gebruiken..
je moet consequent zijn.. dat is het enige echt wat ik kan zeggen..

elinax21 schreef:als ze echt tegen jou opspringt eerst stem, en werkt dat niet dan een tik. maar als ze alleen maar vrolijk aan het springen is en niet tegen jou op..dan zou ik r lekekr laten springen..ze is jong..t houd vanzelf wel op
merrieveulen schreef:elinax21 schreef:als ze echt tegen jou opspringt eerst stem, en werkt dat niet dan een tik. maar als ze alleen maar vrolijk aan het springen is en niet tegen jou op..dan zou ik r lekekr laten springen..ze is jong..t houd vanzelf wel op
precies... mijn bijna 3 jarige hopt soms ook omhoog, om met me te spelen. ik geef wel aan dat ze voorzichtig moet zijn, maar ik speel wel mee. ze moet je immers zien als een ander paard (leider), en paarden spelen ook met elkaar. zowiezo, het is gewoon leuk!

merrieveulen schreef:Ja, het is leuk totdat paardlief een keer verkeerd op tegen jou aankomt en jij een paar weken met iets gekneusd of gebroken loopt.
En hoe groter jouw pony wordt, hoe harder het aankomt. Ik zou eerder zeggen hoe eerder ze ermee ophoudt, hoe beter. Ik vind dan ook dat veulens/jonge pony's dáárom met andere jonge dieren moeten staan, dat die maar lekker met elkaar spelen en mij erbuiten laten. Als ze zo bokt en doet, zal waarschijnlijk een keer een brul(letje) voldoende zijn. Blijft ze echter doorgaan, ben dan niet te bang om haar een keer een mep te verkopen. En het zou helemaal mooi zijn als je ergens een weiland met andere jonge pony's voor haar zou kunnen regelen, ik denk dat dan jouw probleem zonder schreeuwen of meppen is opgelost.