Rust op de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Rust op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:32

De laatste paar keer dat we met Tenuta op pad zijn geweest, kwam ze er zeiknat vanaf. Ze gaat er netjes op (soms wat morren, maar meestal niet langer dan 5 minuten bezig). Zolang het deurtje open is, is er niks aan de hand, doe je het deurtje dicht begint ze te stappen en wordt ze onrustig.

Onderweg blijft ze veel onrustig, stilstaan met de auto en mevrouw begint te stampen, in de bochten is ze ook wat onwennig maar we proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden in de trailer. Ze heeft een hooinet waar ze ook van eet als we met deurtje open stilstaan, maar onderweg

Iemand tips om der rustiger te vervoeren?

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:36

Hebben jullie van die raampjes in de trailer misschien als je die open zet dat ze er dan door gaat kijken en het zeiltje achter niet dicht doen zodat ze toch nog wat kan zien.

verder kan je misschien elke week ofzo dr in de trailer zetten en dan een klein stukje gaan rijden als ze braaf geweest is dan wat lekkers geven en dan elke week steeds een stukje verder

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:37

Raampje kan ze doorheen kijken en zeiltje hebben we niet meer, omdat ze daar bang voor was

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:42

Mijn paard kwam 2 weken terug ook ineens drijfnat van de trailer af, en hij maakte de hele rit een hoop kabaal. Gister was er weer niks aan de hand, je hoorde hem bijna niet. Ik zou ook niet weten waar het aan ligt eigenlijk, was je paard in het begin wel altijd rustig op de trailer dan?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:48

Als ze al begint te stampen als de trailer nog stil staat zal ze wat claustrofobisch zijn denk ik. Misschien dat het helpt om haar regelmatig te voeren in een helemaal afgesloten trailer.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:15

misschien ligt het wel aan de rijstijl van de bestuurder?

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:21

of juist wel het zeiltje dicht ???
Mijn paard vind de achteropkomende vrachtwagens juist erg vervelend als ze er te dicht opkomen...

of een keer teveel geremd of te vroeg gas gegeven in de bochten....