Paar té druk!Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Paar té druk!Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:00

Ik heb een heel lief verzorgpaard.Het enige is alleen dat hij heel erg druk is als ik een stukje door het park ga lopen of even grazen.Ik heb de hengstenketting er dan wel om zitten maar het helpt niet.Hij gaat alleen maar dribbelen en steigeren.En soms moet ik uitkijken dat ik niet getrapt wordt als hij gaat bokken.Wat moet ik doen?Sorry voor het korte verhaal maar ik zit op school.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:04

Hoe oud is hij? Misschien dat hij nog nergens aan gewend is en alles gewoon heel spannend vind. Doet hij zo alleen in het park?
In ieder geval moet je leren consequent te zijn, laat hem weten wie de baas is.
En hoeveel voer krijgt hij? Probeer eens wat minder brok en meer hooi..
En verder, vraag hulp aan iemand die er beter mee om kan gaan, die er ervaring mee heeft bij jouw op stal.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:12

Zorg er eerst voor dat hij op bekend terein goed naast je loopt en probeer een vertrouwensband met het paard te krijgen, zodat hij jou als leider gaat zien. Het is ook verstandig om naar z'n voeding te krijgen, misschien zit er iets in waar hij erg fit van wordt ( haver ). Mijn hengstveulen was namelijk erg braaf met wandelen, de laatste tijd werd hij erg drammerig en dribbelen en soms stijgeren, bleek hij mix en slobber te krijgen sinds kort en in beide zit haver waar hij dus fel op reageerde, nu krijgt hij dat niet meer en hij is weer net zo rustig als eerst.

Miss_DJS

Re: Paar té druk!Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:45

Het ligt niet aan zijn voer.En hij doet het idd alleen in het park en eigenlijk alleen als je er naast loopt.Maar hoe moet ik dan consequent?Ik bedoel wat moet ik dan doen als hij met mija an de haal gaat?

_Claudia_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:39

in ieder geval kalm blijven