Is jullie paard gelukkig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:01

Dat was een van mijn vragen toen ik mijn paarden liet readen. Of ze idd gelukkig zijn...ze ogen erg gelukkig maar dat wil dan nog niet zeggen dat het per definitie ook zo is.

Uit de reading kwam naar voren dat ze alle 3 stuk voor stuk gelukkig waren...mede door de aandacht, vrijebeweging (veel buiten) en goede verzorging. Altijd leuk om te weten

PardoesJessi

Berichten: 1416
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:05

Ik hoop wel dat mijn dieren gelujkkig zijn, maar kan het ze niet vragen natuurlijk. Doe er veel aan. 2 pony's voor de paarden als gezelschap. Zo veel mogelijk in de groep naar buiten, zo veel mogelijk grazen/ hooi eten. Proberen werk af te wisselen en te zorgen dat zadels goed liggen en geen pijn veroorzaken, op t ijd naar de smit enz enz. grote stallen. We doen ons best in ieder geval

Holaso
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:13

Ik denk van wel, zo ogen ze toch alleszins. Ze staan 24/7 buiten op 6Ha waar goed gras op staat, ze kunnen binnen als ze willen, ze komen vrij goed overeen (zie ze geregeld samen spelen (zoals bvb samen de koeien opjagen ) en soms speel ik ook mee (vinden ze super), samen luieren, etc).

Ze worden vertroeteld door hun bazinnetje als ze komen flemen. kProbeer mezelf niet teveel op te dringen als ze geen zin hebben in geknuffel

Ze krijgen de medische zorgen die ze nodig hebben. tBazinnetje probeert hun paardentaal zo goed mogelijk te begrijpen en als er iets fout gaat, zoekt ze de fout steeds eerst bij zichzelf om onrechtvaardige berispingen te voorkomen.

Kortom, ik dénk niet dat ze gelukkig zijn, ik weet het zeker.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:18

ik zou het op dit moment even niet weten .... omdat paardje op eens in paniek raakt zo dra iemand haar stal in loopt.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:22

Ja, mijn paard is gelukkig.
Hij is altijd vrolijk, zot en wil altijd werken.
Hij staat lekker veel buiten, hoeft niet veel te werken, krijgt op tijd zijn natje en droogje.. heeft regelmaat en rust... dus hij heeft niks te klagen, denk ik..
Althans dat straalt hij niet uit

Als mijn paard niet gelukkig is, ben ik het ook niet

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:23

Of mijn (bijrijd)paard echt gelukkig is weet ik natuurlijk niet. Wel weet ik dat ze lekkerder in haar vel is komen te zitten sinds ik met haar bezig ben.

In die tijd is ze attenter geworden, ze heeft weer interesse in haar omgeving gekregen. Ze kijkt veel 'frisser' uit haar ogen. Ze begroet me als ze me aan ziet komen en blijf bij me staan als ik haar samen met haar vriendjes op de wei zet. Daarnaast probeer ik me met het rijden ook zoveel mogelijk te verbeteren en verlies ik niet snel mijn geduld oid. Met mij is ze dus wel gelukkig. En voor mij is het zo'n groot compliment dat ze zich beter is gaan voelen!

Qua levensomstandigheden had ze het ook slechter kunnen treffen. 's Nachts staat ze op stal, maar overdag gaat ze vanaf 8 tot half 4 de wei op.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:39

Ik hoop het ,maar zeker weten nee dat weet ik niet .

Ze oogt wel gelukkig incl haar gekke arrogante gedrag !.Maar ze komt elke dag lekker buiten,voldoende beweging dus,soortgenoten,schone box en goede verzorging .

Ik doe wat in mijn macht ligt om haar gelukkig te zien/hebben. Dus hoop dat ze dat ook is

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:12

ik dnek dat ik onze paarden wel gelukkig mag noemen. ze mmogen elke dag uren eruit krijgen elke dag beweging. voldoende aandacht en met rustige omgang. je ziet mijn paard opfleuren sinds ze op onze boederij staat en er veel uitkomt!

boemel

Berichten: 8459
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:15

Mijn paard is NU wel gelukkig.
Sinds op een nieuwe stal staat is ze helemaal opgeknapt.

Voorheen stond ze bijna de hele dag in een stal van 3x3m zonder contact met andere paarden en werd ze maar heel even losgegooid. Ook het voer liet nog wel eens te wensen over.

Nu gaat ze dagelijks zo'n 6 uur naar buiten met vriendjes, heeft ze een stal van 4x3,5m, staat ze lekker op een dik pak stro en kan ze haar buren zien.
Geen last meer van dikke benen en altijd goede zin!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:04

Weet ik niet.
Ik doe wel heel erg mijn best voor hem, maar door bepaalde omstandigheden staat hij al enige tijd alleen.
Maar als het nu eindelijk eens opgelost wordt en hij een maatje krijgt, denk ik dat Auk helemaal gelukkig zal zijn!

LadyS

Berichten: 731
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:56

Mijn paard is een stuk gelukkiger als op haar vorige stal, maar omdat ze bij de vorige eigenaren waarschijnlijk slecht behandeld is, kijkt ze nooit blij Maar aan dr hele houding, vacht etc kan ik zeker merken dat ze gelukkiger is.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:22

Hmm, soms twijfel ik of mijn paard gelukkig is.
Ze luchtzuigt wel(deed ze al voordat we haar kochten).
Ik zou het liefste hebben dat ze de hele dag in de wei liep maar of dat ooit gaat lukken?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 04:56

boemel schreef:
Mijn paard is NU wel gelukkig.
Sinds op een nieuwe stal staat is ze helemaal opgeknapt.

Voorheen stond ze bijna de hele dag in een stal van 3x3m zonder contact met andere paarden en werd ze maar heel even losgegooid. Ook het voer liet nog wel eens te wensen over.

Nu gaat ze dagelijks zo'n 6 uur naar buiten met vriendjes, heeft ze een stal van 4x3,5m, staat ze lekker op een dik pak stro en kan ze haar buren zien.
Geen last meer van dikke benen en altijd goede zin!


Same here

Ben zó blij dat Stan weer mijn eigen Stan is geworden
Hoef hem nu niet meer met een hengstenketting over het erf te begeleiden, meneer loopt met een los touwtje achter me aan en loopt de ganse dag buiten. Als ik aankom op stal, dan hoef ik even te fluiten en komt hij luid hinnikend op het hek afgegaloppeerd

Lekker stal op orde maken, eten neerleggen en een onwijs tevreden kereltje.

Dus ja, ik denk dat mijn pony heel erg gelukkig is

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:34

Ik denk dat mijn pony's redelijk gelukkig zijn

(Behalfe mijn mini shet , die is al een weekje boos omdat hij nu
s'nachts niet meer op stal mag )

Maar ze kijken altijd blij en komen altijd naar me toe als ik het land
inkom. Ze zijn eigenlijk altijd vrolijk.
En die kleintjes poets ik altijd en daar rommel ik maar wat mee.
En me grote meisje daar rij ik (bijna) elke dag lekker op, afgewisselt
met bos en de bak. En ze vermaken zich allemaal wel.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:58

Iedereen zijn paard is zeer gelukkig en wordt goed verzorgd!

Alleen buitenstaanders denken er soms anders over!

En: ze klagen toch niet, of wel?

AppaloosGirl

Berichten: 645
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zonnemaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:44

Voor zover ik weet is mijn paardje gelukkig,

Als ik bij haar stal kom is het altijd luid gehinnik. Ze heeft altijd haar oortjes naar voren, is altijd actief en heeft een goede uitstraling.

Dus ik denk wel dat mijn paardje gelukkig is.

Maar zeker weten kan je het nooit, je weet tenslotte niet wat er in dat hoofd omgaat.

Riene

Berichten: 1519
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:35

Op dit moment denk ik van niet, ze kan elk moment veulen en heeft hier vrij veel last van, ook staat ze nu helemaal alleen in een weide omv haar dracht, maar dit zal hopelijk allemaal veranderen als het veulentje er is .

willemijntje
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:37

mijn pony was eerst niet gelukkig ze stond op een manege ze was wel van mij ,maar ze werd steeds aangehaald ,en ze was ook erg gestrest...maar nu heb ik er in een rustige omgeving gezet ze staat veel buiten en is onzettend gelukkig ze is kalm en is niet meer zo vaak verkouden...................

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:34

Die van mij was op de vorige stal echt niet gelukkig. Ik zag haar zo wegkwijnen. Ze miste vooral contact met andere paardjes en echt paard zijt. Was overigens in een manege waar ze dus niet vaak op de wei konden ofwel wa het alleen af en toe.

Nu staat ze 24/7 ofwel als het echt sleht weer is in de winter, overdag buiten met 4 andere paardjes, lekker eten en veel aandacht.

En ik zie aan haar dat ze gelukkig is. En dat is alles dat ik wil.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:36

die van mij zijn wel gelukkig denk ik. Ik heb het wel gevraagt, maar nog steeds geen antwoord gekregen

als ik ze roep hinniken ze dus ik neem aan dat ze me dan geen stomme baas vinden

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:37

Ik denk het wel
Ze ziet er alleszins gelukkiger uit dan op haar vorige stal!
Nu komt ze dagelijks op de wei en krijgt ze veel meer eten!

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:13

Ik denk wel dat mijn pony gelukkig is. Hij is altijd vrolijk en komt vaak lekker knuffelen. Ik zorg met rijden voor afwisseling. En geef heb altijd appels,wortels en snoepjes.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:21

Ik denk dat mijn pony wel gelukkig is.
Mijn pony vind het heerlijk om uren te knuffelen en dat krijgt ze dan ook.

Ook met rijden is ze wel gelukkig ik wissel veel af.
De ene keer rijd ik zonder zadel of dressuur of springen of buitenrit of lekker longeren of gewoon een stukje wandelen aan de hand.

Ze komt ook iedere dag uren buiten en straks weer 24/7 dus ik denk dat ze niks te klagen heeft.

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:02

Mijn ruin is soms ongelukkig denk ik. Als ik boos op 'm ben of als ie iets niet snapt. Maar over het algemeen heeft ie het vrij goed. Staat altijd in de paddock. Alleen 's winters 's nachts binnen.

Mijn merrie is denk ik bijna altijd gelukkig. Ze staat het grootst deel vd dag op de wei. Ze is ook nog maar bijna 2, dus het zo wel heel ernstig zijn als ze ongelukkig was!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:18

Ik denk dat mijn paard gelukkig is. Hij is altijd blij en enthousiast, ik ga afwisselend met hem te werk, als het kan minimaal 1 keer per week in het bos rijden, 1 keer in de week mag hij rollebollen in de buitenbak en straks komt hij weer lekker iedere dag op de wei. De rest is trainen voor wedstrijden... Ik geloof dat hij het wel goed vind zo...