Is jullie paard gelukkig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:26

Ik denk dat Danc wel gelukkig is..
Hij staat dag en nacht buiten met schuilstal en staat overdag met een groep van 9 en s nachts met 1 shetlander(de rest gaat op stal)

Hij krijgt dagelijks aandacht en beweging(en biks/wortels etc) dus volgens mij zit het wel goed

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:56

Volgens mij wel. Ze ziet er heel gelukkig uit en word goed geaccepteerd door de andere paarden. krijgt genoeg te eten en haar eczeem is ook minder dan een paar jaar geleden. Vacht glanst mooi (nu wat minder doordat ze aan het verharen is). en ik vind dat ze een vrolijke uitstraling heeft.

Ik denk dat mijn andere paard geen beter leven kan hebben . Ze staat in een natuurgebied met 16 andere paarden. Ze heeft bijna alle vrijheid die ze wil. Er word goed gecontroleerd.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:06

mijn ponsepons is ook gelukkig.
Pepper is dan wel 30 en heeft zware spat, een blind oog, verkeerd mee omgegaan, slechte rug etc.. Maar ze is nog elke dag vrolijk als een veulen.
Ze rent, snurkt, rolt en heeft praatjes alsof haar leven ervan af hangt.
Ze is ontzettend opgeknapt na alles wat ze heeft meegemaakt (zie profiel.) en we genieten samen van de poetsbeurten en wandelingetjes die wel samen elke dag doen.

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:14

Mijn paard komt dagelijks buiten met haar kemeraad(18- jarige groninger). Ook op stal (4 bij 4m) Hebben ze lichamelijk contact, de muren zijn ongeveer 1.30m hoog.
Ze lopen elke dag in de wei, voor de regen wel een dek ed.
Worden elke dag geborsteld en gereden(5-6 x per week).

Toevallig een tijdje terug was mijn merrie opeens niet meer vrolijk, wou niet rijden, niet nageeflijk. Misschien even flauw van de dressuur?? Toen maar lekker veel buiten gereden, ook af en toe dressuur. hielp niet, rijden ging achteruit. Ben ik haar gaan 'maseren'(heb een curcus gevolgd) kom ik erchter dat de heupen/bekken pijnlijk zijn. Dan maar naar de fysio, ze zat hartstikke vast in de kruis. Volgende dag was ze alweer vrolijker.

Ze beet mij ook bij het opzadelen, nu niet meer! Net weer heengeweest en ze is klaar. In september laat ik haar nog wel weer nakijken. Heerlijk als je weer een gelukkig paard hebt!!

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:18

Ja das altyd maar de vraag denk ik maar,
Ze doet het op wedstrijden zeer goed en ik denk als monchique niet gelukkig was zo ze ook niet toppie lopen als ze wedstrijden heb,mijn mening!
Dus ik denk als ik gelukkig ben dat mijn paard dat ook is

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:20

Niet helemaal denk ik want ze is nog steeds aan de magere en slappe kant (al 1.5 jaar) maar we komen er wel hoop ik. Hoop dat ze het van de zomer op het gras beter gaat doen dan vorig jaar, op het land is ze zeker weten gelukkig als ze met een vriendje kan staan.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:23

Mijn paard kan niet praten, maar ik denk dat deze foto wel voor zich spreekt
Afbeelding

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:09

leandrotje schreef:
nou hier komt het...

mijn paard is niet gelukkig,
altijd maar zielig in de wei alleen staan in een groep en dat soort dingen.
hij kan niet met die paarden uit het land omgaan en hij staat ook 7/24 buiten. soms neem ik hem mee naar stal om hem hooi te geven en alles en dan moeten ze hem van achteren helemaal gaan pushen om hem weer in het land te krijgen
dit hoort toch niet???



Dat ligt er een beetje aan hoelang hij er al staat. Het kan soms even duren voor een koppel gesettled is. Op zich is 24/7 buiten ideaal (mits er schuilgelegenheid is).

Of mijn paard gelukkig is? Tja, durf het niet te zeggen, ik heb altijd het idee dat het beter kan.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:12

Ik denk, en hoop, dat mijn paardje gelukkig is

Hij staat 24u per dag buiten, 7 dagen per week.
Nou wat is leuker voor een 2,5 jarige dondersteen..
Hij heeft nu op het moment 5 vriendjes !
Hij geniet nu erg van zijn jeugd, ze zijn net verplaatst
naar een vers weiland met lekker gras etc.
Af en toe gaan we wat doen, borstelen, longeren, wandelen.
Ook af en toe hoefsmid, dierenarts & tandarts.
En voor de rest mag ie in 't weiland zijn eigen dingen doen

_VossieJ_
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-04-06

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:14

wiej kan mIjj vertelle hoew ik eenplaatje toe moewt voege?
ik ben hier vandaag vor de erste keer

groetjeSs kristY

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:16

Ik denk het wel, maar ja of het echt zo is?
Splashie is lekker paard in het land, krijgt af en toe een aai over der koppie, het liefst zou ze denk ik nog meer samen doen maar dat zit er op dit moment niet in, maar gaat van de zomer wel weer komen
Tenuta zou het liefste ook naar buiten gaan, maar ook dat komt van de zomer weer. Maar toch denk ik dat ze allebei wel gelukkig zijn waarom? Ja geen idee

Oydis
Berichten: 262
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:18

Ik mag toch wel hopen dat ze gelukkig is, we hebben haar letterlijk en figuurlijk uit de Sh*t gehaald.
Ze heeft nu lekker stalletje, (geen wei door medische redenen), eten, drinken, aandacht, en een hoop liefde

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:27

_VossieJ_ schreef:
wiej kan mIjj vertelle hoew ik eenplaatje toe moewt voege?
ik ben hier vandaag vor de erste keer

groetjeSs kristY


even op forumzaken kijken.

en voor je nederlandse spelling kun je op www.vandale.nl kijken

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:01

Mijn meisje was gelukkig.

Ze kreeg elke dag een schone stal als ze op stal stond, ze kwam dagelijks buiten, het liefst 24 uur per dag, maar het weer zit niet altijd mee.
Ze was blij als ze aandacht kreeg, hinnikt en rent je tegemoet wel zo'n 5 keer per dag.

Ja, mijn meisje was gelukkig.
Zelfs zondag op de kliniek, hinnikte ze me toe, terwijl ze veel pijn had.
We hebben haar verlost van haar pijn.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:42

Mijn paard is zeker gelukkig . Ze stond eerst op een plek waar ze altijd binnen stond en niets kon doen. Ze was erg mager en ook heel dof. Ze was af en toe heel duf, en op onverwachtse momenten ineens explosief.
Nu staat ze sinds 5 week op een andere stal. Hier staat ze vanaf half 6 's ochtends tot half 8 's avonds buiten in een mooie grote wei met 2 andere merries. Ze is inmiddels weer helemaal glanzend en is weer helder in haar hoofd. Niet meer zo explosief als ze geweest is, en heeft weer vlees op haar lijf Het is weer een genot om naar haar te kijken.
Bij die andere stal had ze trouwens ook om de 2 week wel wat, en nu staat ze 5 week op die nieuwe stal, en ze heeft helemaal niets meer gehad en is ze supergezond!! Haar benen waren ook dik, en zijn nu weer zo goed als dun

PatsyDB

Berichten: 205
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: New Jersey, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:47

Nou en wat zouden jullie doen als je vermoed dat je paardje niet gelukkig is?
Dat klinkt misschien wat vreemd om dit hier zo te zetten, maar mijn volbloedje -vermoed ik- is al JAREN lang ongelukkig.
Hij haat mensen, heeft altijd de oren plat, wil niet gepoetst of aangeraakt worden.
Hij is ook steeds de laagste in hierarchie bij andere paarden.
Hij heeft pijn, maar hoeveel pijn is onduidelijk. Artrose in rug en voorste hoeven, maar hij loopt thans niet kreupel op dit moment.
Hij staat al een jaar op rust, maar qua gedrag blijft hij nors.
Snoepjes dat fleurt hem wel op. Knuffels nee, laat me maar, ik trap of bijt je liever kapot.
Ik vind het zielig voor hem, hij is pas 10 en zoals ik zei niet kreupel op dit moment.
Hij heeft reeds al het mogelijke gehad op medisch vlak, holistische aanpak, natural horsemanship, paardencommunicator... ga maar door.
Wat doe je dan?? Eentje wist me zelfs te vertellen dat mijn paard niet meer wou, het leven was hem te zwaar! Maar hoe weet je dat dan zeker??
Gras eten alleen in een grote wei afgezonderd van zijn vriendjes vindt hij wel leuk, enkel dan ziet hij er volgens mij gelukkig uit. Maar ja 24 op 24 buiten leven kan niet, omwille van medische redenen dan .
Kontakt met mensen een ramp. Sommige weken is hij vriendelijker dan andere en in vergelijking met 5 jaar terug stukken beter. Ik mag niet klagen het laatste jaar heeft hij noch mezelf, noch een ander het ziekenhuis in gestuurd. Spijtig genoeg hebben zowel mezelf als vrienden van me de binnenkant van een ambulance te vaak gezien ten gevolge van zijn wispelturigheid. Sommigen onder hen houden daar nu nog fysieke letsels aan over, waar ik me wel schuldig bij voel.
Al 3 jaar tob ik met het idee wat voor hem nu het beste is, blijven of ons verlaten (inslapen), maar nooit heeft hij me het teken dat hij echt wil gaan. Hij is al vaker ziek geweest, maar kwam er steeds doorheen. Voor mij een teken dat hij niet klaar is om te vertrekken.

Ik laat hem maar. Zorg supergoed voor hem, vaak soms beter dan voor onze andere 2 paarden die dan echt WEL lief zijn. En wacht af, waarschuw mensen die bij hem in de buurt komen steeds heel goed & hoop dat hij niet nog es iemand verwondt:(

Sorry de 'happy' toon van dit topic eventjes te verbreken, door dit negatieve gezeur. Maar het is soms lastig als je iedere dag opnieuw je inzet voor een paardje dat je steeds wil bijten, trappen, of oren plat zet wanneer je er aan komt.

PS, hij was mishandeld in het verleden, ok, maar dat was 5 jaar terug. Geen tik heeft hij gekregen in de laatste 5 jaar!

Of misschien is hij wel gelukkig maar weet niet hoe dit te uiten

Arme arme Toby, ik hou nochtans ZOVEEL van jou, waarom wil jij nooit eens flink geknuffelt worden?????

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:57

Mijn paardjes zijn op dit moment wel gelukkig, ze mogen nu weer 24/7 naar buiten toe, afgelopen maanden mochten ze alleen paar uurtjes per dag naar buiten als het weer goed was.
Dat vonden ze niet zo heel erg leuk, maar echt ongelukkig waren ze niet omdat ze met meerdere in 1 stal staan, dus ze hadden elkaar nog.
Whoopy was vorig jaar wel echt doodongelukkig. Ik had hem uitgeleend aan mensen, maar ze konden er niet goed mee overweg. Resultaat: 23.75 uur per dag op stal, en 15 min los in een paddock van 5 bij 15 meter...
Ik heb whoopy nog nooit zo ongelukkig gezien, hij viel je ook echt aan in stal.
Dat is nu gelukkig over en ze zijn beide gelukkig

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:05

hoe kun je zoiets nu te weet komen

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:07

ik kan nog steeds niet paardenarabisch... maar ik denk dat mijn paardje best wel gelukkig is hij komt in ieder geval niks te kort!!!

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:35

van Judy geloof ik zeker wel dat ze gelukkig is op dit moment.. Altijd vrolijk, paddock met inloopstal, voldoende eten/drinken, veel lange buitenritten... ze begint de rennen&te hinneken door de paddock als ik aankom.. dat zegt toch wel wat.

Van irena weet ik het niet zo.. ze is op dit moment een beetje ongelukkig. Ze is dit jaar 20 geworden, en ik kan haar niet meer berijden.. Druk opzoek naar verzorgstertjes enzo, maar is zo enorm moeilijk in de winter.. Doe enorm mn best om dr zoveel mogelijk aandacht/beweging te geven, maar als je er 2 hebt, en weinig tijd.. moeilijk.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:23

Sammiej schreef:
Mijn meisje was gelukkig.

Ze kreeg elke dag een schone stal als ze op stal stond, ze kwam dagelijks buiten, het liefst 24 uur per dag, maar het weer zit niet altijd mee.
Ze was blij als ze aandacht kreeg, hinnikt en rent je tegemoet wel zo'n 5 keer per dag.

Ja, mijn meisje was gelukkig.
Zelfs zondag op de kliniek, hinnikte ze me toe, terwijl ze veel pijn had.
We hebben haar verlost van haar pijn.

Heel veel sterkte toegewenst

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:52

Als ik in het bos rij is mij paard btw heeel gelukkig. Alleen is het bos niet altijd even goed, waardoor we in de bak moeten. Dat vind hij niet leuk.

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:06

Over het algemeen is mijn paardje denk ik wel gelukkig.
Op stal vind hij het niet zo leuk, maar 24/7 op de wei gaat toch echt niet lukken.
Het rijden vind hij wel super leuk, en het ravotten met mij of met vriendjes in de bak ook!
Wedstrijd vind hij ook super, hij doet altijd zijn best en houd ervan ITP te staan.

Ik doe er alles aan om hem gelukkig te houden, ik zou me erg rot voelen als hij dat niet is.

In de zomer is hij al helemaal gelukkig, mooi weer, rotdekentje af, lekker buiten rijden en natúúrlijk: de wei op!

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:19

Ik denk dat Destiny in de zomer gelukkiger is dan in de winter. Ze heeft deze winter op stal gestaan, en kwam er opzich wel vaak uit. En dan stond ze met dr vriendin een paar uur buiten maar echt geweldig vind ze dat niet.. ze vind het wel leuk om buiten te staan, maar in het paddock vind ze niet zo..
Ze is wel vrolijk, en blij als ze je ziet enzo. Ze krijgt elke dag een schone stal, krijgt kuilgras omdat ze het hooi niet lust, word elke dag gepoetst en krijgt vaak genoeg beweging.
Maar in de zomer zie ik wel aan haar dat ze het leuker vind, om heel de dag in de wei te staan, maar ik denk dat (bijna) elk paard dat leuker vind..

Over het algemeen denk ik dat ze best gelukkig is

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:20

Ik hop het..!!
haha..vast wel toch.. anders hinnikt hij niet als ik aankom en is hij niet zo vrolijk.. mijn bijna 19 jarige is nog super vrolijk ..!! :d