Mijn pony is ongeduldig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Mijn pony is ongeduldig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 12:16

Mijn pony is echt heel erg ongeduldig. Als we uit de bak lopen wil ze heel snel naar stal, dan loop ik eerst maar even rondje met haar zodat ik haar misschien kan houden. En als ik haar terug zet in de box, wil ik eerst rustig het halster af kunnen doen, maar zij wil gelijk naar haar eten toe (begrijp ik ook wel), en probeerd het halster aan mij af te schuren, wat wel pijn doet. Als ik met haar de box in loop, dan laat ik haar eerst omdraaien zodat ze met het hoofd naar de opening staat zeg maar, die kant op. En dan wil ik haar rustig los kunnen maken?

Iemand een idee hoe ik aan haar geduld kan werken?

fjordjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:01

neej ik weet niks anders. ik vind dat je het zelf ook al heel goed oplost.

PlauGenGuy

Re: Mijn pony is ongeduldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:02

Het klinkt alsof je pony uitmaakt wat er wanneer gebeurt.
Dit kan dus echt niet en betekent imo een gebrek aan respect voor jou. Mijn paardje was ook altijd heel ongeduldig de box uit en soms ook naar binnen toe als het regent. Ik heb het hem afgeleerd door een touwtje met ketting over de neus te doen en een korte ruk te geven wanneer hij fout zat. Hij doet het nu niet meer en kan met een gewoon touwtje naar buiten. Succes.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:06

Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad wel slim, ik zal het onthouden . Maar ze is wel heel schrikachtig, dus als ik ineens en rukje eraan geeft ben ik bang dat ze misschien nog wel wat erger schrikt , maar ik zal het zachtjes proberen ! Bedankt

PlauGenGuy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:13

Je hoeft het ook niet hard te doen, maar zorg wel dat je de eerste keer een duidelijk signaal geeft. Ik geef ook altijd een stem commando erbij. Na een paar keer hebben ze meestal genoeg aan het commando. En als ze schrikt geeft op zich niet, ze moet ff weten dat jij bepaalt wat er gebeurt.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:21

opzich ben ik het met de tip eens alleen kan het ook negatief uitwerken omdat ze bang kan worden van het terug zetten(had ik met een 4jarige hengst wel teminste) Ik heb hem juist vanaf de andere kant benaderd hij mocht pas terug als hij tot rustgekomen was. eerst vast gezet op de poetsplaats die totaal niet in de buurt was dat vond tie maar niets toen ik hem ging poetsenen bezig was ontspande hij stopte ik en bracht ik hem terug inmiddels weet hij dat hij ontspannen/rustig moet doen en dat dat beloond word met de warme stal.

het hangt echt helemaal van het type paardje af. Maar hem laten trekken en duwen mag sowieso gewoon niet!

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:29

mijn verzorgpony deed dit ook eerst, nu heb ik geleerd zodra een paard voor je uit gaat lopen of dingen gaat doen die jij niet wil, dat je het paard dan achteruit moet laten lopen een paar passen.

zo zet je het paard zeg maar terug op zijn plaats, na een paar keer weet hij dat als hij te hard gaat dat hij toch achteruit moet en blijft netjes bij je. ik denk dan ook wel als je zijn halster af wil doen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:12

Eehm, dit is heel oud topic Nagelbijten / Gniffelen

S_hAdOWtj_uH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:54

nou dan moet je pony gewoon meer geduld krijgennn Haha! Haha! Haha! Vork Vork Tong uitsteken Knipoog

S_hAdOWtj_uH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:55

Sence schreef:
Eehm, dit is heel oud topic Nagelbijten / Gniffelen

oow sorry Verdrietig
dat had ik niet geuzienn.. Scheve mond
i'm soooo sorry Ach gut Ach gut

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:11

Topic is 1.5 jaar oud, slotje.