Met jaarling een fotoshoot doen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fdalebout
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-03-23

Met jaarling een fotoshoot doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 17:21

Hoi! Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een fotoshoot hebben gedaan met hun jaarling.
Van de zomer wil ik graag foto’s maken met mijn 2 paarden waarvan 1 jaarling. Is het beter om dit niet te doen, gezien de focus niet erg lang is bij jonge paarden? Qua angstigheid zal er niet veel aan de hand zijn want ze is altijd erg nieuwsgierig en schrikt eigenlijk nauwelijks. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of jullie het aanraden of juist afraden!

NorwayFjord

Berichten: 3208
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:40

Zou niet weten waarom niet als je voldoende momenten inplanned dat het paard even wat anders kan doen dan netjes staan. Een goede fotograaf houdt hier ook rekening mee, zeker als je het van tevoren vermeld! Ook als ie wat onrustiger is zou een goede fotograaf altijd wel met goede plaatjes naar huis moeten kunnen gaan.

Zelf ben ik hobby fotograaf en gaat mijn inmiddels jaarling al vanaf dat hij 6 maanden was regelmatig op de foto. Snel zijn en even momentjes van rennen/gras eten tussendoor doet wonderen :)

RanjaRietje

Berichten: 622
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Met jaarling een fotoshoot doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:41

Gewoon doen, super leuk! Ben vorig jaar modem geweest omdat iemand in de leer was voor fotograaf. Ze weten er heel goed mee om te gaan. Gewoon lekker doen dus :D

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Met jaarling een fotoshoot doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:37

Gewoon doen, zeker als het op eigen terrein is. Alleen maar leuk dier herinneringen. Op mijn insta kun je zien dat ik regelmatig shoots heb gehad met mijn pony sinds hij jaarling was.

Daarbij fotografeer ik zelf ook, een goede fotograaf weet het leuk te houden, ook voor de jonkies... En toch die bijzondere momenten te pakken.

Chicken01
Berichten: 254
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:13

Juist leuk om te doen.
Ze worden zo snel groot.
Heb je straks nog een leuke herinnering aan je puppy.
Ik heb het ook laten doen net mijn jaarling. Een kerstshoot.
Krans om en hij was heel braaf.
Inmiddels is hij nu bijna 3.

BeFunny

Berichten: 11078
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Met jaarling een fotoshoot doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:17

Ik zou het ook gewoon doen. Mocht het zo zijn dat het echt lastig gaat of de prikkels te veel worden kun je er altijd mee stoppen toch? Dan laat je meer fotos van je andere paard maken.

MARenAMY

Berichten: 159
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:22

Hartstikke leuk toch?!
Zoals de anderen ook al zeggen, voor je het weet zijn ze groot :j
Ik heb het ook wel eens gedaan, was een hele goede ervaring voor het paardje!

Keell94

Berichten: 4067
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Met jaarling een fotoshoot doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:44

Juist leuk, helemaal omdat ze al zo snel groot worden, ik zeg doen!
Ik ben zelf paardenfotograaf en kijk altijd goed naar wat een paard op het moment aan kan, een jaarling kan niet een uur lang op 1 plek stil staan. Wissel het af en ga niet te lang door, tip: zoek dan ook een fotograaf met ervaring die kan vaak op de kleine momentjes de juiste foto(s) maken en zo ben je ook niet onnodig langer bezig.