Ik heb mijn paard inmiddels al 8.5 jaar. Hij staat aan huis, 24/7 buiten met een schuilstal. Wij rijden recreatief, dressuur, springen en buitenritten. Sinds oktober gaan wij gemiddeld 2x per week op pad met de trailer. Daarvoor maandelijks.
Sinds ik hem ken is hij onrustig op de trailer. Heen en weer stappen, schrapen en gewoon stampen. Hele trailer gaat soms heen en weer en van een afstand is te horen dat wij eraan komen Laden gaat heel makkelijk, kan ik alleen. Hij lijkt het leuk te vinden om mee te gaan! Op een 1.5 paards meer onrust dan op een 2, ik denk door de ruimte. Heb dus nu ook een 2 paardstrailer.
Eerste 10min staat hij rustig. Echt gewoon stil en daarna begint de ellende.... Met een ander paard erbij hooguit 20min rustig, maar ook soms al eerder onrust.
Ooit een reader die op stal was gevraagd. Deze zegt dat mijn paard na 10min geen concentratie meer heeft en daardoor gefrustreerd raakt van de kleine ruimte. Geen idee of dit het is, maar wat doen je eraan?
Wat heb ik al geprobeerd?
- wel/ geen hooinet
- wel/ geen bodembedekking
- zijl open/ dicht
- wel/ geen oor proppen
- extreem rustig rijden
- iets assertiever rijden
Lijkt als hij drukker is en dus hoger in energie, het op de trailer onrustiger is.
Iemand die ook zo'n paard heeft of iemand die nog tips heeft? Ik zou graag de trailer ritjes voor mijn paard zo fijn mogelijk maken

Het monster in kwestie