Die eeuwige twijfel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 20:03

AnnemiekvM schreef:
Misschien kun je een elektrische kruiwagen aanschaffen om het werk ligter te maken?
Of iemand die tegen een vergoedng het werk twee dagen kan overnemen. Scheelt ook weer een beetje.
Ik zou hem denk ik ook naar huis halen. Al klinkt het wel als een fijne plek waar hij nu staat.


Die kruiwagen staat hoog op mijn verlanglijstje maar de kerstman kan blijkbaar niet zo goed lezen.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:19

Vervelende situatie TS... Dan denk je dat je er goed aan doet om een paard op pensioen te zetten, en dan toch die twijfel...

Als ik je berichten zo lees, zou ik zeggen dat je er wel goed aan gegaan hebt; je twijfelt immers ook of je alles wel bij kan houden als je paard weer thuis staat.
Ik denk dat ik het voor nu zo zou laten. Ten eerste omdat er gewoon de optie is om met de pensioenstal te gaan praten over de mogelijkheden qua voerbeleid voor je paard. Ten tweede omdat ik in je berichten lees dat je twijfelt of je lichaam pijnvrij genoeg blijft om alle zorg rondom paard thuis aan te kunnen. Het siert je dat je juist niet door blijft lopen terwijl het eigenlijk niet gaat.

Mocht je toch kiezen om je paard weer naar huis te halen, dan zou ik persoonlijk helemaal analyseren wat je werkzaamheden zijn, hoeveel lichamelijk ongemak het je oplevert, en hoe je die werkzaamheden zo veel mogelijk kan voorkomen voor jezelf. Dat kan dus betekenen dat je 2x per week de paddock uitmest ipv 2x per dag. Of bijvoorbeeld wel elke dag drollen scheppen, maar ze in een hoek van de paddock leggen en zorgen dat er eens per week iemand komt om ze naar de mesthoop te brengen. Of je mesthoop verplaatsen. Of regelen dat je automatische waterbakken in de paddock krijgt. Naja ik noem ook maar wat he.

Dreamboy schreef:
Daihyo schreef:
Zeker interessant. Ik had 2 meiden die als bijbaantje 1x per week poep kwamen scheppen en voerden. Een uurtje werk. Die meiden vonden het heerlijk om tussen de paarden te lopen en op die manier een zakcentje te verdienen. Zoals ze zelf zeiden: beter dan vakken vullen bij de appie :j



Ik loop nu 2x per dag door de paddock. Ik heb er een hekel aan als er teveel poep ligt en zo is het voor mij goed te doen om het zelf bij te houden. 1x per week gaat het dus niet worden. Dat zou dan toch echt 1x per dag moeten worden.


Interessant wat je hier zegt.
Probeer eens na te gaan voor jezelf wat je ECHT belangrijk vindt. Je kunt een hekel hebben aan te veel poep (ik overigens ook hoor :+ ) maar als het feit dat er wat meer poep ligt wel kan betekenen dat je paard weer thuis kan zijn...

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:27

Je beperking dat snap ik helemaal, als je hulp er bij hebt scheelt dat al heel veel. Ik dacht ook ooit dat ik geen hulp zou kunnen vinden, maar uit onverwachte hoek kreeg ik best veel hulp. Waar van 1 meisje die gaf ik geld en dat werkte ook goed, zo waren we allebei blij.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:56

Dreamboy schreef:
Daihyo schreef:
Zeker interessant. Ik had 2 meiden die als bijbaantje 1x per week poep kwamen scheppen en voerden. Een uurtje werk. Die meiden vonden het heerlijk om tussen de paarden te lopen en op die manier een zakcentje te verdienen. Zoals ze zelf zeiden: beter dan vakken vullen bij de appie :j



Ik loop nu 2x per dag door de paddock. Ik heb er een hekel aan als er teveel poep ligt en zo is het voor mij goed te doen om het zelf bij te houden. 1x per week gaat het dus niet worden. Dat zou dan toch echt 1x per dag moeten worden.


Of je geeft jezelf 2 dagen per week vrij af en dat iemand het dan van je over neemt
Dat zou jou in ieder geval ontlasten

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 21:04

higgins schreef:
Dreamboy schreef:

Zeker interessant. Ik had 2 meiden die als bijbaantje 1x per week poep kwamen scheppen en voerden. Een uurtje werk. Die meiden vonden het heerlijk om tussen de paarden te lopen en op die manier een zakcentje te verdienen. Zoals ze zelf zeiden: beter dan vakken vullen bij de appie :j



Ik loop nu 2x per dag door de paddock. Ik heb er een hekel aan als er teveel poep ligt en zo is het voor mij goed te doen om het zelf bij te houden. 1x per week gaat het dus niet worden. Dat zou dan toch echt 1x per dag moeten worden.


Of je geeft jezelf 2 dagen per week vrij af en dat iemand het dan van je over neemt
Dat zou jou in ieder geval ontlasten[/quote]


Dat zou ik zeker heel fijn vinden maar het lukt gewoon bijna niet om iemand te vinden. Voor mijn paard naar het rusthuis ging heb ik dat ook al geprobeerd. Zelfs toen hij nog bereden mocht worden lukte het niet om iemand te vinden.

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:38

Ik weet niet waar in het hoge noorden je woont maar als dat in de buurt van mijn hoge noorden is kom ik wel bij je uitmesten :j

Toen je hem in het rusthuis zette. Was dat omdat hij zich niet fijn voelde bij jou zonder beweging buiten de paddock? Of was het meer vanuit jouw gedachte/redenatie dat een plek met meer ruimte beter voor hem zou zijn?

Want als het je paard niet uitmaakt, en jou wel (wat het blijkbaar doet, want je opent een topic en je geeft aan dat je je zorgen maakt om hoe je paard er bij staat) lijkt mij het antwoord wel redelijk duidelijk.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 21:50

Koper schreef:
Ik weet niet waar in het hoge noorden je woont maar als dat in de buurt van mijn hoge noorden is kom ik wel bij je uitmesten :j

Toen je hem in het rusthuis zette. Was dat omdat hij zich niet fijn voelde bij jou zonder beweging buiten de paddock? Of was het meer vanuit jouw gedachte/redenatie dat een plek met meer ruimte beter voor hem zou zijn?

Want als het je paard niet uitmaakt, en jou wel (wat het blijkbaar doet, want je opent een topic en je geeft aan dat je je zorgen maakt om hoe je paard er bij staat) lijkt mij het antwoord wel redelijk duidelijk.


Wat een lief aanbod. Ik woon echter niet in het hoge noorden maar net over de grens in Duitsland. Het was meer dat ik dacht dat het ten koste zou gaan van hem omdat ik hem niet meer kon trainen en hij niet meer bereden mag worden.

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:58

Da's een beetje uit de richting :)

Tja, wat is een erger kwaad. Niet meer bereden worden en op een paddockje leven met z'n shet, of met meer ruimte leven, waar je hem niet zo vaak kunt zien, en waar je je zorgen maakt om zijn gezondheid?

Als je niet meer op hem kunt rijden kun je misschien nog met hem wandelen/hardlopen, of iets anders samen ondernemen?

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:00

Heel lastig. Mijn eerste ingeving is ook naar huis halen, maar als het voor jou fysiek niet te doen is en je bent afhankelijk van iemand (die lastig te vinden is en er ook zomaar weer mee kan stoppen), zou ik toch zeggen dat je dat beter niet kunt doen. Maar krijg uit je berichtjes eigenlijk wel het gevoel dat je hem het liefst toch naar huis wilt halen en als je denkt dat dat beter voor hem is, zou ik er gewoon voor gaan.
Natuurlijk is het niet leuk (voor beide) als het echt niet meer gaat en hij moet toch weer weg, maar de twijfel is dan in ieder geval weg, want dan is het geen optie meer.
Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik zou er voor gaan!
(edit; en wat je dan overhoudt per maand zou ik apart leggen voor een elektrische kruiwagen).

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 22:40

lies schreef:
Heel lastig. Mijn eerste ingeving is ook naar huis halen, maar als het voor jou fysiek niet te doen is en je bent afhankelijk van iemand (die lastig te vinden is en er ook zomaar weer mee kan stoppen), zou ik toch zeggen dat je dat beter niet kunt doen. Maar krijg uit je berichtjes eigenlijk wel het gevoel dat je hem het liefst toch naar huis wilt halen en als je denkt dat dat beter voor hem is, zou ik er gewoon voor gaan.
Natuurlijk is het niet leuk (voor beide) als het echt niet meer gaat en hij moet toch weer weg, maar de twijfel is dan in ieder geval weg, want dan is het geen optie meer.
Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik zou er voor gaan!
(edit; en wat je dan overhoudt per maand zou ik apart leggen voor een elektrische kruiwagen).

Het probleem is dat het momenteel best heel goed met me gaat. Maar of dat zo blijft is afwachten, vooral als ik weer meer ga doen. Ik ga eerst maar eens met die mensen praten wat voor mogelijkheden er zijn.

Celebi
Berichten: 3723
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:01

Lastig! Die investering in een elektrische kruiwagen kwam ook het eerste in mij op. Scheelt volgens mij zoveel kracht, zeker door een natte paddock. Maar in het teken van minder heftige uitgaven: een kruiwagen met twee wielen ipv 1, dat is al een stuk lichter. Of zelfs eentje met 4 wielen, dan is het alleen nog maar duwen. Al is dat in mul zand nog steeds zwaar. In die trant dacht ik aan een klein paadje met stenen laten aanleggen door de paddock zodat je met de kruiwagen makkelijk van voor naar achteren kunt. Ook fijn voor eventueel hooinetten vullen/ophangen. En vooral niet teveel in 1x meenemen! Je kunt beter 2x met een lichte kruiwagen lopen dan 1x met eentje die eigenlijk te zwaar was. Dat kost veel meer kracht en energie.

Daarnaast, ik denk dat je paard nu ook heerlijk staat hoor en als er een groep is met beperkter gras is dat ook nog een fijne optie. Of wellicht een graasmasker voor bepaalde periodes in het jaar?

Zoveel opties om te overwegen!

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:20

Lastige situatie.
Als hij nu te dik is komt dat in de winter waarschijnlijk wel weer oke. Ik zou zelf denk ik nog even de winter afwachten. Om te kijken of hij dan weer op gewicht komt.
Ook een gesprek aan gaan op de stal om te kijken wat er mogelijk is als hij niet afvalt.

Stel dat je toch weer achteruit gaat en hij dan weer moet verhuizen. Dat zou voor niemand leuk zijn. Jd moet dan extra wandelen, en extra mesten en extra voeren. Dat ux best

Maar als je hem echt naar huis wilt halen zul je toch wat moeten onder nemen. Ik hoor nu vooral veel maren :o

Wil je het voor jezelf makkelijker maken zul je of moeten sparen voor een electrische kruiwagen.

Nu al vast een oproepje doen voor een betaalde hulp. Dat hoeft natuurlijk niet je volledige stalgeld te zijn. Maar ik denk dat er genoeg meiden zijn die zo wel een zakcentje bij willen verdienen. Ga je iets boven het minimum loon zitten. Maar die inderdaad niet voor niets zullen komen omdat er niet gereden kan worden.

Zo' n tijd leven we nu ook wel een beetje in.

Alja

Berichten: 25629
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:32

Ik weet niet als je lid bent van de paarden groep Emmen maar daar bood iemand laatst stalling aan voor een ouder paard en dan in een klein groepje.

Persoonlijk zou ik hem niet naar huis halen maar juist kijken naar andere mogelijkheden.
Of miss bij iemand privé stallen, zodat er toch meer zicht en zorg wordt geboden ipv op de grotere stal waar hij nu staat.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:37

Heel eerlijk gezegd, als ik zoveel ruimte had als jij had ik Rhea destijds thuis gehouden. Ze stond in het Drents Rusthuis voor Paarden, heerlijke plek, lieve mensen, maar het gemis (voor mij maar vooral in het begin ook voor haar)... Kleintjes als gezelschap is prima. Dus ik zou zeggen als het jou nog zoveel doet en je kunt het lichamelijk aan: terug halen en genieten ! Ik had ze ook thuis maar raakte mijn weide kwijt, een paddock van 10 bij 3 is dan gewoon echt niet genoeg anders had ik Rhea nooit maar echt nooit ergens anders gestald.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 15-09-23 09:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25629
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:38

hahahatsjoe schreef:
Heel eerlijk gezegd, als ik zoveel ruimte had thuis had ik Rhea destijds thuis gehouden. Ze stond in het Drents Rusthuis voor Paarden, heerlijke plek, maar het gemis (voor mij)... Kleintjes als gezelschap is prima. Dus ik zou zeggen als het jou nog zoveel doet en je kunt het lichamelijk aan: terug halen en genieten ! Ik had ze ook thuis maar raakte mijn weide kwijt, een paddock van 10 bij 3 is dan gewoon echt niet genoeg anders had ik Rhea nooit maar echt nooit ergens anders gestald.

Volgens mij staat dreamboy haar paard daar ook :)

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:41

Alja schreef:
hahahatsjoe schreef:
Heel eerlijk gezegd, als ik zoveel ruimte had thuis had ik Rhea destijds thuis gehouden. Ze stond in het Drents Rusthuis voor Paarden, heerlijke plek, maar het gemis (voor mij)... Kleintjes als gezelschap is prima. Dus ik zou zeggen als het jou nog zoveel doet en je kunt het lichamelijk aan: terug halen en genieten ! Ik had ze ook thuis maar raakte mijn weide kwijt, een paddock van 10 bij 3 is dan gewoon echt niet genoeg anders had ik Rhea nooit maar echt nooit ergens anders gestald.

Volgens mij staat dreamboy haar paard daar ook :)


Dat is echt een fijne plek, maar als ik de ruimte had die Dreamboy heeft was ze nooit hier weg gegaan. Het heeft mij echt zoveel hartzeer gekost, elke keer als ik naar huis reed deed mijn hart gewoon letterlijk pijn. En dan zeg je tegen jezelf dat het beter is voor haar, ze had daar ook meteen een vriendje, maar ik heb Rhea 20 jaar gehad waarvan de meeste tijd thuis, het deed gewoon vreselijk veel pijn ook al wist ik dat ze daar beter stond.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 09:44

monsera schreef:
Lastige situatie.
Als hij nu te dik is komt dat in de winter waarschijnlijk wel weer oke. Ik zou zelf denk ik nog even de winter afwachten. Om te kijken of hij dan weer op gewicht komt.
Ook een gesprek aan gaan op de stal om te kijken wat er mogelijk is als hij niet afvalt.

Stel dat je toch weer achteruit gaat en hij dan weer moet verhuizen. Dat zou voor niemand leuk zijn. Jd moet dan extra wandelen, en extra mesten en extra voeren. Dat ux best

Maar als je hem echt naar huis wilt halen zul je toch wat moeten onder nemen. Ik hoor nu vooral veel maren :o

Wil je het voor jezelf makkelijker maken zul je of moeten sparen voor een electrische kruiwagen.

Nu al vast een oproepje doen voor een betaalde hulp. Dat hoeft natuurlijk niet je volledige stalgeld te zijn. Maar ik denk dat er genoeg meiden zijn die zo wel een zakcentje bij willen verdienen. Ga je iets boven het minimum loon zitten. Maar die inderdaad niet voor niets zullen komen omdat er niet gereden kan worden.

Zo' n tijd leven we nu ook wel een beetje in.


Het zijn geen maren, het is de realiteit. Voordat ik hem naar het rusthuis bracht heb ik alle genoemde opties al uitgebreid geprobeert. Ik hen lange tijd meerdere oproepen geplaatst zowel in Nederland als in Duitsland aangezien ik vlak op de grens woon. Ook toen hij nog bereden mocht worden en waar ze niets voor hoefden te betalen. Er komt gewoon 0,0 reactie op. Het was echt niet mijn 1e keus om hem naar het rusthuis te brengen en ik ben dus ook niet over een nacht ijs gegaan. Daar zijn heel wat slapeloze nachten en tranen aan vooraf gegaan. Inmiddels is gelukkig daar en dat is ook de reden waarom ik twijfel. Ik wil hem niet weer blootstellen aan een verandering, zelfs niet als dat betekent dat hij weer naar huis zal komen. Maar ik maak me nu gewoon een beetje zorgen om zijn gewicht. Het is nu nog niet dramatisch en misschien verkijk ik me er ook wel wat op omdat hij met een stel oudere paarden staat die wat moeilijker op gewicht blijven. Vergeleken met hen is hij gewoon Hollands welvaren. De mensen waar hij staat zorgen echt super goed voor de paarden en er is best veel mogelijk dus daar ga ik over met ze in gesprek. Verder zal hij vast ook wel weer afvallen als het kouder wordt. Het was altijd een paard wat zichzelf goed in beweging houdt. Er kan natuurlijk ook altijd nog een medische oorzaak zijn waardoor hij dik wordt dus ook dat moeten we in de gaten houden. Mocht echt blijken dat dit mooie plekje toch niet de plek voor hem is, dan zal ik serieus aan de slag gaan zodat alles goed geregeld is als ik hem naar huis haal, zonder dat het ten koste van mezelf gaat.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 09:47

hahahatsjoe schreef:
Heel eerlijk gezegd, als ik zoveel ruimte had als jij had ik Rhea destijds thuis gehouden. Ze stond in het Drents Rusthuis voor Paarden, heerlijke plek, lieve mensen, maar het gemis (voor mij maar vooral in het begin ook voor haar)... Kleintjes als gezelschap is prima. Dus ik zou zeggen als het jou nog zoveel doet en je kunt het lichamelijk aan: terug halen en genieten ! Ik had ze ook thuis maar raakte mijn weide kwijt, een paddock van 10 bij 3 is dan gewoon echt niet genoeg anders had ik Rhea nooit maar echt nooit ergens anders gestald.


De ruimte is ook niet het grootste probleem, mijn lichamelijke gesteldheid wel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:49

Als je nu eens een advertentie zet, een vacature waarin je zegt dat je iemand zoekt voor een of meerdere dagen per week (desnoods via een uitzendburo, zodat je zelf rust krijgt die dagen, en dat kan voor de rest van de week echt heel veel meer energie geven) tegen dat uurloon dan denk ik dat je best mensen kunt vinden. Tieners, ouderen mensen die net dat extra kunnen gebruiken. Dan is het misschien niet meer perfect zoals je wilt maar is er wel veel meer mogelijk.

Ik was daarin ook liefst zo poepvrij mogelijk. Maar heb dat los gelaten omdat ik anders fysiek helemaal naar de graat was gegaan. En wat een rust gaf dat ik wist er komt iemand die het voor me oplost twee keer per week. De vrouw was blij met haar extra inkomen en voor max 4 uur per week kost het je de kop financieel ook niet

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:18

En toch lees ik alleen dat je een oproepje hebt gedaan om een verzorger voor je paard te zoeken die niets hoeft te betalen. Dat is volgens mij ook niet wat je zoekt.
Ik denk dat als je iemand er voor betaald je meer kans hebt om iemand te vinden.
Zeker als je iets meer betaald als het minimum loon.
Je zoekt dan ook niet alleen in de vijver van verzorg meisjes. Maar ook in de vijver van mensen die graag wat willen bij verdienen.

Zit er niet een agrarische school bij je in de buurt. Hang je daar een advertentie op.

Als je iemand niet wilt of kunt betalen. Wat natuurlijk geen schande is, want het is allemaal al duur genoeg. Maar als je geen stal geld meer hoeft te betalen zal er vast iets van geld vrij komen in ondanks dat je dan wel extra hooi moet gaan halen. Of je staat echt spot goedkoop nu.
Dan denk ik dat je hem beter kunt laten staan.

Hoeft ook niet elke dag. Net zoals karuna hier boven zegt.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:24

TS, ik zou in dit geval ook overwegen om hem toch maar weer naar huis te halen. Daar wordt hij tenslotte ook niet bereden en hij is gek met jouw pony. Ik denk tussen de regels door te lezen dat je het eigenlijk al wel weet. Misschien kun je iemand vragen om je te helpen met uitmesten tot de Kerstman zijn 'begrijpend lezen' onder de knie heeft? :D Er zijn genoeg jongens/meiden die maar wat graag zoiets zouden willen doen zonder dat er wat tegenover staat.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:26

Ik zou voor de zorg van mijn paarden thuis nooit afhankelijk willen zijn van anderen, veels te kwetsbaar... zou mij veel stress geven.

Op basis van je laatste bericht lijkt het erop dat je eigenlijk wel een keuze gemaakt hebt: hem laten waar hij nu is en dat nog een tijdje aankijken.

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:35

karuna schreef:
Als je nu eens een advertentie zet, een vacature waarin je zegt dat je iemand zoekt voor een of meerdere dagen per week (desnoods via een uitzendburo, zodat je zelf rust krijgt die dagen, en dat kan voor de rest van de week echt heel veel meer energie geven) tegen dat uurloon dan denk ik dat je best mensen kunt vinden. Tieners, ouderen mensen die net dat extra kunnen gebruiken. Dan is het misschien niet meer perfect zoals je wilt maar is er wel veel meer mogelijk.

Ik was daarin ook liefst zo poepvrij mogelijk. Maar heb dat los gelaten omdat ik anders fysiek helemaal naar de graat was gegaan. En wat een rust gaf dat ik wist er komt iemand die het voor me oplost twee keer per week. De vrouw was blij met haar extra inkomen en voor max 4 uur per week kost het je de kop financieel ook niet

Zo heb ik het ook gedaan. Voor mij was 1x per week genoeg, omdat ik ook een aantal pensionklanten had die wat deden. Per saldo was ik om de dag aan het werk en was dat vol te houden. Nu liepen daar 5 grote pony's, dus dat was pittig. Nu heb ik 2 grote en een mini en doe ik alles zelf. Wel 1x per dag en soms gewoon alleen maar voeren. Ik heb nog een bijrijdster en verzorgster die ook een rondje poep scheppen doen als ze er zijn. En de bodem is goed begaanbaar, ook niet onbelangrijk voor je fysieke inspanning. Ik wil op de slechtere stukken bijvoorbeeld een tegelpad langs het hek maken, zodat ik daar met de kruiwagen overheen kan. Of als je de middelen hebt: een elektrische kruiwagen aanschaffen.

Maar inderdaad loslaten dat er wel eens poep ligt, dat helpt ook. Ik zou wel voor een betaalde kracht gaan, omdat die wat trouwer zijn en het ook echt om werk gaat.
Bedenk wel dat je nu het slechte seizoen tegemoet gaat. Dat het werk wel zwaarder wordt richting winter.
Ik weet niet of het een optie is om hem daar nog te laten overwinteren, dat je zelf kan kijken naar dingen gemakkelijker maken op je eigen terrein en dat voorbereiden. En dan je paard na de winter laten komen.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 10:38

monsera schreef:
En toch lees ik alleen dat je een oproepje hebt gedaan om een verzorger voor je paard te zoeken die niets hoeft te betalen. Dat is volgens mij ook niet wat je zoekt.
Ik denk dat als je iemand er voor betaald je meer kans hebt om iemand te vinden.
Zeker als je iets meer betaald als het minimum loon.
Je zoekt dan ook niet alleen in de vijver van verzorg meisjes. Maar ook in de vijver van mensen die graag wat willen bij verdienen.

Zit er niet een agrarische school bij je in de buurt. Hang je daar een advertentie op.

Als je iemand niet wilt of kunt betalen. Wat natuurlijk geen schande is, want het is allemaal al duur genoeg. Maar als je geen stal geld meer hoeft te betalen zal er vast iets van geld vrij komen in ondanks dat je dan wel extra hooi moet gaan halen. Of je staat echt spot goedkoop nu.
Dan denk ik dat je hem beter kunt laten staan.

Hoeft ook niet elke dag. Net zoals karuna hier boven zegt.


Dan moet je toch even beter lezen. Er staat ZELFS toen ik een bijrijder zocht. Ik heb meerdere oproepen geplaatst voordat ik de beslissing nam hem naar het rusthuis te brengen omdat ik het niet meer redde. Het is ook helemaal niet dat ik niet wil of kan betalen maar je bent dan wel afhankelijk van iemand. Ze liggen niet voor het oprapen en als zo iemand dan zegt dat ze er mee stopt heb ik wel een probleem.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 10:50

Daihyo schreef:
karuna schreef:
Als je nu eens een advertentie zet, een vacature waarin je zegt dat je iemand zoekt voor een of meerdere dagen per week (desnoods via een uitzendburo, zodat je zelf rust krijgt die dagen, en dat kan voor de rest van de week echt heel veel meer energie geven) tegen dat uurloon dan denk ik dat je best mensen kunt vinden. Tieners, ouderen mensen die net dat extra kunnen gebruiken. Dan is het misschien niet meer perfect zoals je wilt maar is er wel veel meer mogelijk.

Ik was daarin ook liefst zo poepvrij mogelijk. Maar heb dat los gelaten omdat ik anders fysiek helemaal naar de graat was gegaan. En wat een rust gaf dat ik wist er komt iemand die het voor me oplost twee keer per week. De vrouw was blij met haar extra inkomen en voor max 4 uur per week kost het je de kop financieel ook niet

Zo heb ik het ook gedaan. Voor mij was 1x per week genoeg, omdat ik ook een aantal pensionklanten had die wat deden. Per saldo was ik om de dag aan het werk en was dat vol te houden. Nu liepen daar 5 grote pony's, dus dat was pittig. Nu heb ik 2 grote en een mini en doe ik alles zelf. Wel 1x per dag en soms gewoon alleen maar voeren. Ik heb nog een bijrijdster en verzorgster die ook een rondje poep scheppen doen als ze er zijn. En de bodem is goed begaanbaar, ook niet onbelangrijk voor je fysieke inspanning. Ik wil op de slechtere stukken bijvoorbeeld een tegelpad langs het hek maken, zodat ik daar met de kruiwagen overheen kan. Of als je de middelen hebt: een elektrische kruiwagen aanschaffen.

Maar inderdaad loslaten dat er wel eens poep ligt, dat helpt ook. Ik zou wel voor een betaalde kracht gaan, omdat die wat trouwer zijn en het ook echt om werk gaat.
Bedenk wel dat je nu het slechte seizoen tegemoet gaat. Dat het werk wel zwaarder wordt richting winter.
Ik weet niet of het een optie is om hem daar nog te laten overwinteren, dat je zelf kan kijken naar dingen gemakkelijker maken op je eigen terrein en dat voorbereiden. En dan je paard na de winter laten komen.


Het terrein en mijn paddock zijn dusdanig ingericht dat het goed te doen is. Het probleem is vooral dat mijn klachten toenemen als het kouder wordt.