Hebben jullie al een reading laten doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:58

hahahatsjoe schreef:
Ladygiroc schreef:
Ben ook wel benieuwd wat je mist zonder reading.. bedoel.. ga je dan bij elk akkefietje een reading doen


Nee natuurlijk niet, maar als er dingen zijn waar je niet uit komt kan dit helpen. Mits het een goede reader is.


Hmmm tja, wanneer is iemand een goede reader…? Ik zeg niet dat readers nooit juist kunnen zitten, maar ze gaan net als waarzeggers enz af op informatie die je geeft en/of wat jij of het paard communiceert mbv lichaamstaal bijvoorbeeld en geven vaak ook eerder algemene info die bij een behoorlijke groep wel zal kloppen.

hahahatsjoe schreef:
pateeke schreef:
Wat bedoel je precies? Dat ik niet weet wat ik mis door geen Reading te laten doen of dat ik niet weet wat / hoeveel communicatie “verloren” gaat?


Beide. Ik vond het echt vreselijk bijzonder.


Ja, dat ik stukken communicatie mis, is zeker waar. Dat geldt denk ik voor iedereen wel en er kan altijd miscommunicatie zijn. Maar ik geloof er gewoon niet in dat een medium beter dan een goed opgeleide en ervaren gedragstherapeut, trainer, etholoog weet wat een dier duidelijk wil maken.

Ik ben gewoon te nuchter voor zulke dingen en heb ook geen goede ervaringen met zulke “zweverige” dingen.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Hebben jullie al een reading laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:03

pateeke, ik was daar ook altijd te nuchter voor. Tot ik wanhopig was. En zelfs dokter Krijn van Muiswinkel van dierenkliniek Emmeloord geloofd erin (we werken wel vaker met deze mevrouw en ze heeft altijd gelijk).

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hebben jullie al een reading laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:09

Ok, maar de vraag is, is het iemand die veel kennis en ervaring heeft met dieren / paarden en die kennis correct kan gebruiken en weergeven om het welzijn van het paard te verbeteren (bijvoorbeeld) of is het echt een “reader” zonder kennis / ervaring, maar die bv mbv telepathie kan communiceren met de dieren?

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:12

pateeke schreef:
Ok, maar de vraag is, is het iemand die veel kennis en ervaring heeft met dieren / paarden en die kennis correct kan gebruiken en weergeven om het welzijn van het paard te verbeteren (bijvoorbeeld) of is het echt een “reader” zonder kennis / ervaring, maar die bv mbv telepathie kan communiceren met de dieren?


Ja dat kan. De dame van Praktijk Parzival had geen verstand van paarden maar had een tekening toegevoegd waar de pijn zat. En dat bleek zo te zijn bleek in de kliniek. Verder zei ze dingen over mij en een collega die ze niet kon weten, waar ik nooit over gepraat heb. Dat heeft mij destijds het licht doen zien m.b.t. hem.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:12

Jazeker, bij moniek evertsen al een paar keer

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Hebben jullie al een reading laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:20

Ik heb het laten doen bij mijn paard. Ik was heel sceptisch maar onder het mom van baat het niet dan schaad het niet toch overstag gegaan. De reading was vanaf een foto. Behalve de foto wist ze niets over mijn paard. Toen ik het gesproken verslag kreeg kwamen er toch wel wat emoties vrij bij mij. Dingen waarvan ik een vermoeden had, werden bevestigd. Was een hele aparte ervaring.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Hebben jullie al een reading laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:27

Ik heb zeer veel ervaring met niet perse een reader maar meer kwa diercommunicatie. Mijn vorige instructrice en mijn osteopaat werken hiermee en soms komen er echt dingen uit waarvan je denkt hoe dan :D
Nu toevallig deze week ook weer om hulp gevraagd. Mijn huidige paard heeft behoorlijke pijn maar wanneer is het genoeg?? Haar hoofdje lijkt nog te willen maar haar lichaam steeds minder. En er komt een verhuizing aan hier laat ik ze ook altijd op voorbereiden en dit doet echt wonderen

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:39

Dreamboy schreef:
Ik heb het laten doen bij mijn paard. Ik was heel sceptisch maar onder het mom van baat het niet dan schaad het niet toch overstag gegaan. De reading was vanaf een foto. Behalve de foto wist ze niets over mijn paard. Toen ik het gesproken verslag kreeg kwamen er toch wel wat emoties vrij bij mij. Dingen waarvan ik een vermoeden had, werden bevestigd. Was een hele aparte ervaring.



Zo is mijn ervaring ook! Ik dacht ook "joh we zien wel, ik geloof het niet helemaal."
Heb een foto ingestuurd en wat vragen mogen stellen. Die heb ik bewust vrij algemeen gehouden, omdat ik niet wilde sturen.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:40

Ik heb het recent laten doen en het had helaas een negatief effect.

Gaat om jong paard die door diverse vervelende dierenarts behandelingen erg wantrouwend en bozig naar mensen geworden was. Daardoor kon de controle afspraak niet doorgaan.
Bij ons was ze ook wantrouwend, maar op zich nog goed in de hand. Deken wisselen, hoeven uitkrabben, poetsen e.d. ging prima.

Doel van de reading: check of ons paard nog pijn had en het mentale leed van alle behandelingen verzachten.

Direct na de reading werd ons paard heel erg agressief en viel ze alles en iedereen aan. Diegene die de reading gegeven heeft zei dat een verergering van het gedrag tijdelijk kon voorkomen.

Helaas was het niet tijdelijk. Inmiddels 4 sessies met een gedragstherapeut verder en we kunnen het hoofd van ons paard weer veilig aanraken zonder dat ze aanvalt.

Als ik geweten had dat een reading dit teweeg zou brengen, had ik het natuurlijk nooit gedaan.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Hebben jullie al een reading laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:43

Overigens ken ik iemand die een reading én healing heeft gedaan bij haar paard.
Dat heeft volgens haar ook geholpen (de healing dan). Al moet ik zeggen dat ik daar iets meer sceptisch over ben.

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:19

hahahatsjoe schreef:
pateeke schreef:
Ok, maar de vraag is, is het iemand die veel kennis en ervaring heeft met dieren / paarden en die kennis correct kan gebruiken en weergeven om het welzijn van het paard te verbeteren (bijvoorbeeld) of is het echt een “reader” zonder kennis / ervaring, maar die bv mbv telepathie kan communiceren met de dieren?


Ja dat kan. De dame van Praktijk Parzival had geen verstand van paarden maar had een tekening toegevoegd waar de pijn zat. En dat bleek zo te zijn bleek in de kliniek. Verder zei ze dingen over mij en een collega die ze niet kon weten, waar ik nooit over gepraat heb. Dat heeft mij destijds het licht doen zien m.b.t. hem.


Hier zei zij ook dingen over mij die ze niet had kunnen weten. Internet was nog niet zoals nu, dus simpel dingen opzoeken over paarden of mensen was toen niet mogelijk.

Edit, later heeft zij ons nog geholpen om een weggelopen poes te vinden. Ze omschreef exact de plek waar de poes zat

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:46

boemel schreef:
Ik heb het recent laten doen en het had helaas een negatief effect.

Gaat om jong paard die door diverse vervelende dierenarts behandelingen erg wantrouwend en bozig naar mensen geworden was. Daardoor kon de controle afspraak niet doorgaan.
Bij ons was ze ook wantrouwend, maar op zich nog goed in de hand. Deken wisselen, hoeven uitkrabben, poetsen e.d. ging prima.

Doel van de reading: check of ons paard nog pijn had en het mentale leed van alle behandelingen verzachten.

Direct na de reading werd ons paard heel erg agressief en viel ze alles en iedereen aan. Diegene die de reading gegeven heeft zei dat een verergering van het gedrag tijdelijk kon voorkomen.

Helaas was het niet tijdelijk. Inmiddels 4 sessies met een gedragstherapeut verder en we kunnen het hoofd van ons paard weer veilig aanraken zonder dat ze aanvalt.

Als ik geweten had dat een reading dit teweeg zou brengen, had ik het natuurlijk nooit gedaan.

Wat heftig! Ik hoop dat je paard jullie weer stapje voor stapje leert vertrouwen en zich weer laat verzorgen zonder emotionele uitspattingen.