Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die dit probleem herkennen.
Sinds een aantal weken beginnen mijn paardje en ik elkaar steeds beter te begrijpen en gaat het rijden echt heel fijn. Dit komt ook door een fijne instructrice die mij enorm geholpen heeft.
De laatste weken is het ook constant aan het worden, begin ze nageeflijk te lopen en heel fijn te ontspannen.
Afgelopen vrijdag hebben wij voor het eerst zelfs cavaletti's gelopen, dit ging ook enorm goed. Maandag hadden wij les en ook dit ging weer goed, het was wel een voor zowel mij, als haar een zwaardere les met veel galop training, iets wat ze nog erg moeilijk vindt.
Gister wilde ik even rustig met haar rijden, ook om spierpijn te voorkomen.
Tijdens het stappen ging het allemaal prima, we waren ondertussen aan het kletsen met iemand die aan het uitstappen was. Toen zij de bak uit gingen begon het. Ze stapte een paar passen rechtdoor en trok vervolgens daarna vol naar link waardoor we de andere kant op stonden. Ik ben uiteindelijk andersom gaan rijden, draven en dit ging in het begin prima.
Uiteindelijk na een paar rondjes weer van hand veranderd en toen begon het weer, zelfs in draf draaide ze naar links, steeds kortere rondjes en ging ze uiteindelijk stil staan. Uiteindelijk stapte ze wel weer door en was er totaal geen verzet, staart zwiepen of boze reactie.
Zodra ik weer wilde aandraven deed ze het weer.
Ik ken mijn paard inmiddels redelijk goed maar dit heeft ze echt nog nooit gedaan, het is eigenlijk ook een paardje wat nooit gekke dingen doet of protest levert.
Nu ging in eens goed nadenken en dacht ik zelf het volgende:
- sinds het weekend staat ze in de kudde, wellicht dat dit toch ergens wat triggert, spanning, en meer energie vergt. Dit in combinatie met de "zware"les van maandag, misschien toch ergens spierpijn/vermoeindheid?
Ik ben erg benieuwd wat andere hier van denken, herkennen of tips hebben?
Alvast bedankt