Kelly_1990 schreef:Ja wat denk je dat ik heb gedaan:( Gelijk DA en fysio er bij gehaald...
DA kwam met de corticosteroïd en fysio voelde spanning maar heeft dat met een aantal behandelingen weg weten te halen.
Mijn instructrice (en dit klinkt misschien heel vaag) tikt paarden los met een hamer en een rubber matje. Zij komt morgen, is een enorme rot in het vak en heeft een leven aan ervaring. Ik wacht nog even af wat dat voor resultaat geeft. Anders dacht ik aan een röntgenfoto. Maar daarom zie je geen zenuwen, spieren en banden enzo lopen.... Dus waar begin je dan met onderzoeken?
Het is soms net een zoekplaatje want de term headshaking is een vergaarbak van veel symptomen en oorzaken. Mijn paard is bv erg sensibel op t hoofd en de rug, waarbij we t idee hebben dat ze erg aan de oppervlakte liggende zenuwuiteinden heeft. Ze heeft ook vooral gevoelige voortanden (kan niet een pepermuntje doorbijten). Vaak gaat haar neus zonder ogenschijnlijke reden trillen. Toch shaked ze niet en geeft het geen belemmeringen in de aanleuning. Ze heeft t al dr hele leven (is nu bijna 8) maar we hebben de oorzaak nog niet gevonden. We blijven zoeken want het lijkt ons voor haar ook niet heel fijn. Binnenkort gaan we een foto maken van haar voortanden om te kijken hoe het met de wortelpunten staat. Tip van de tandarts.
Ik had een stalgenoot met een paard dat shaket. Dat paard had een hele flauwe bult op het hoofd t.p.v. de atlas. Dat zag je alleen maar als je erop zat dat het wat afweek. Na foto's bleek er een oude blessure blijkbaar ooit flink gaan hangen. Er kan een gevoeligheid voor licht of pollen zijn. Of het kan uit het lichaam komen.
Veel headshakers knappen op van cranio sacraal therapie. Omdat je paard inderdaad niet kan praten moet je 1 voor 1 uitsluiten wat een oorzaak zou kunnen zijn. Dat is best heel lastig.
Veel headshakers beginnen pas met een jaar of 7 te shaken.