marleen_88 schreef:Is een "vliegwerend goedje" rond haar ogen aanbrengen nog een optie?
Als ze niets voor haar ogen wil, wordt het wel een lastig verhaal ben ik bang.
Femke_Tweety schreef:Ouderwets touwtjes vliegen net aan halster?
En dan halster gewoon omlaten.
En uiteraard aan de gang met dat probleem evt met hulp van iemand die goed is met dit soort problematiek.
Pallatin schreef:Femke_Tweety schreef:Ouderwets touwtjes vliegen net aan halster?
En dan halster gewoon omlaten.
En uiteraard aan de gang met dat probleem evt met hulp van iemand die goed is met dit soort problematiek.
Dit zou ik ook als eerste proberen. Je zou bij de eerste keer omdoen nog de touwtjes even met een elastiekje opzij kunnen vastmaken zodat ze nog vrij zicht heeft. Even afleiden daarna met wat voer oid en dan als ze kalm is de elastiekjes los doen. Zijn andere halsters een ding voor je merrie? Hoe reageert ze op het hoofdstel? Mijn paard gaat met een bit in in een andere modus…. Klinkt raar, maar dingen die met een halster om problematisch konden zijn waren met hoofdstel in opeens geen enkel probleem….
Daan13 schreef:Dus dit probleem speelt al jaren?
Verwacht dan niet dat je dat nu zo oplost.
Ik zou er een professioneel persoon bij halen want trauma's wordt wel erg vaak als excuus gebruikt terwijl een heleboel problemen/gewoontes er wel uit te krijgen zijn mits je weet wat je doet en op het juiste moment belonen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker