Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lizzy1 schreef:Mijn paard heet op haar paspoort Gadorijke, maar dat vind ik niet echt een roepnaam. Ik wilde perse iets wat ook begon met de letter G ivm haar stamboek. Ik heb haar omgedoopt tot Guusje.
Eigenlijk ben ik helemaal niet van het veranderen van een naam omdat ik vind dat de naam bij het paard hoort maar dit kon ik echt niet gaan roepen vond ik.
Maddy_Paola schreef:Ik ken eerlijk gezegd heel veel paarden die niet bij de stamboeknaam worden genoemd, ook in de topsport kom je het heel veel tegen, een stamboeknaam/sportnaam en een roepnaam/stalnaam. Hecht ook niet zoveel waarde aan de stamboeknaam, wat wel eens wordt gedaan is een memo note, zo'n plakkende in het paspoort of op het paspoort met de roepnaam erop, dan verander je niets in paspoort zelf want dan raakt ie ongeldig, het kost je geen geld want dat kost t wel als je officieel wil laten veranderen maar dan is het toch duidelijk welk paspoort bij wie hoort. Denk niet dat het paard het veel uitmaakt hoe die genoemd wordt, als ie maar eten krijgt
anjali schreef:mvdbijl schreef:Geen 1 paard heet hier zoals op het paspoort staat, daar merkt hij/zij echt helemaal niks van.
Kies gewoon wat je leuk vindt.
Als je de naam van je paard zelf kiest dan kan het zijn dat die naam eerder iets zegt over de eigenaar dan over het paard.Het geeft wel een sfeer aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers