Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Begrijp ik nu goed dat je 2 vechtende pony's, die elkaar achterna zitten op de paddock, samen in 1 stal, en dus minder ruimte on weg te komen, hebt gezet
Zo ja, ik snap niet hoe je dat hebt kunnen doen.
Onali schreef:Begrijp ik nu goed dat je 2 vechtende pony's, die elkaar achterna zitten op de paddock, samen in 1 stal, en dus minder ruimte on weg te komen, hebt gezet
Zo ja, ik snap niet hoe je dat hebt kunnen doen.
Daihyo schreef:Hoe groot is je paddock? En hoeveel voerplaatsen heb je nu?
Marigold schreef:Misschien gaat het erom dat beide pony’s door de castratie van slag zijn en de zwakkere hierin een kans ziet de baas te worden over de sterkere.
Ik zou ze even een paar weekjes uit elkaar houden, voordat het echt uit de hand loopt.
Als ze beide weer goed in hun vel zitten en helemaal genezen zijn en de castratie vergeten, ze weer bij elkaar proberen te doen.
Het kan ook dat die vechtende pony nog pijn ervaart en zich daardoor zwak voelt en daarom ter verdediging zich zo gedraagt.
Sterkte met de situatie.
betadine schreef:Na een castratie verandert heel de hormoonhuishouding. Het kan de eerste weken zelfs erger zijn. Ik zou ze voorlopig even uit elkaar halen en binnen enkele weken pas opnieuw proberen.
Shenavallie schreef:Je hebt kans dat ze hun rang aan het bepalen zijn, maar mijn keuze zou zijn om ze ieder een aparte stal te geven met een open ruimte in het schot. Dan kunnen ze toch nog contact met elkaar hebben. Dat heb ik hier ook met mijn pony's gedaan en dat gaf veel rust. Voor het ijzer-probleem zou je hoefschoenen kunnen overwegen.
Daihyo schreef:5x10 is ook echt wel klein. Dan kunnen ze elkaar niet ontlopen, zoals op de wei wel kan. Wijs om ze de 1e tijd 's nachts apart te zetten. Op de wei kunnen ze dan gewoon samen als dat wel goed gaat. En als de rust weer een beetje terug is, kan later op de paddock ook wel weer.
Gebruikers op dit forum: djinnie, Dyphusion, Kirsha, Knoek, MariekeS_, Paardje02, Sandyislief, Veldbloem, Zomer030 en 12 bezoekers