Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 18:59

Goedeavond, weet er iemand in de buurt van den haag een gedragstherapeut die mijn paard kan helpen.

Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuw paard maar heeft hele erge voernijd en doet naar iedereen die voor zijn stal staat lelijk(ook als hij geen voer heeft) komt met zijn oren in zijn nek naar de deur en als je hem corrigeert draait hij om en wil hij uithalen. Ook doet hij dit met deken opdoen en hoeven uitkrabben. Buiten zijn stal is het een stuk minder maar dreigt wel vaak.
Nu is het weideseizoen begonnen en doet hij dus erg lelijk tegen 1 paard op de wei. Aanvallen met zijn oren in zijn nek en uithalen. Maar hij doet dit dus ook als hij van de wei afgehaald moet worden naar de mensen.
Nu heeft hij dus in zijn stal zo staan schoppen dat hij vocht in zijn hak heeft.
Ik wil dit gedrag bij hem stoppen. Naar mij doet hij het soms. Maar stalgenoten moeten ook bij hem kunnen

Het is een 4 jarige ierse ruin. Hij is nog mager. Krijgt als 1 van de eerste eten. Maar blijft dan staan stampen in zijn stal.

Wie weet er iemand die mij kan helpen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil het beste voor hem.

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:01

Ik zou eens kijken of je iemand van E-quine erbij kan vragen. Die zitten wel bij jou in de omgeving :)

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:13

Is het een volbloed? deze zijn erg gevoelig, wellicht ook de stress van verhuizen.
Verder is onbeperkt goed ruwvoer aan te raden. Je vertelt dat hij ook mager is.. misschien heeft hij wel last van maagzweren?
Sneu hoor, heel veel succes met hem!

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 19:27

Desi_2409 schreef:
Is het een volbloed? deze zijn erg gevoelig, wellicht ook de stress van verhuizen.
Verder is onbeperkt goed ruwvoer aan te raden. Je vertelt dat hij ook mager is.. misschien heeft hij wel last van maagzweren?
Sneu hoor, heel veel succes met hem!


Ja is een iers volbloed. Hij krijgt onbeperkt ruwvoer, merriebrok en lucerne om aan te komen. En dat gaat wel goed. Hij is al minder mager als toen ik hem kocht. Ook door de wei goed aangekomen. Hij had een flinke wormbesmetting. Maar hoor ook dat ze inderdaad niet zo goed behandeld worden in ierland( daar komt hij ook vandaan) ik heb hem via via van iemand overgekocht die hem net uit ierland had gehaald.

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:17

Hoeveel kwam je paard buiten in het begin? En is er al geprobeerd om hem in een andere stal te zetten?

Je paard lijkt te schreeuwen dat hij niet happy is.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:26

Jessica Brouwer

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:56

Sandra vd Heuvel

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:17

Hoe was hij toen hij kwam qua gedrag? Wist je dit van te voren al?

En nog belangrijker, is hij gekeurd?

Ik ben helaas niet bekend in die buurt , daarmee kan ik je niet helpen.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:35

Mijn Ierse Volbloed is enorm veranderd na gebitsbehandeling, osteopathie, onbeperkt eiwitrijk hooi/kuil. Senioris Prioris, Pavo 18+, hele dag op de wei. En als laatste ook nog een reading/healing gedaan. Ze was lichamelijk enorm opgeknapt, maar bleef met rijden wat bozig.. dit had te maken met trauma in het verleden.. nu is ze heel relax en blij.. als je meer wilt weten, pb me gerust

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 06:43

Amado7 schreef:
Hoe was hij toen hij kwam qua gedrag? Wist je dit van te voren al?

En nog belangrijker, is hij gekeurd?

Ik ben helaas niet bekend in die buurt , daarmee kan ik je niet helpen.


Daar op stal deed hij het blijkbaar ook in stal. Ja hij is gekeurd. Klinische en rontgenlogisch

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 06:47

Desi_2409 schreef:
Mijn Ierse Volbloed is enorm veranderd na gebitsbehandeling, osteopathie, onbeperkt eiwitrijk hooi/kuil. Senioris Prioris, Pavo 18+, hele dag op de wei. En als laatste ook nog een reading/healing gedaan. Ze was lichamelijk enorm opgeknapt, maar bleef met rijden wat bozig.. dit had te maken met trauma in het verleden.. nu is ze heel relax en blij.. als je meer wilt weten, pb me gerust


De tandarts is ind al geweest. Krijgt nu hooi en kuil bijna onbeperkt. Lucerne en merriebrok. En staat 2 a 3 uur op de wei. Kan helaas niet langer hier in de buurt.
Ik heb ind ook een NEI en healing sessie laten doen maar is hierna niet echt veranderd. Als je mij daar meer info over kan geven bij wie jij dit heb laten doen dan graag.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:51

Wordt dit paard ook gewerkt?
Hij is natuurlijk gewend om 6 dagen in de week te werken.
In Ierland komen ze doorgaans allemaal in kuddes op de wei en worden iedere dag buiten in de natuur/baan getraind.
Hij klinkt als gigantisch gefrustreerd en totaal onbegrepen.
1 kuil kunnen volbloeden geheel niet tegen. Dat is eigenlijk al geheel geen paardenvoer, maar zeker niet voor gevoelige paarden als volbloeden.
2. Hij krijgt volop voer en komt slecht 2 uurtjes per dag buiten. Wat doet hij de overige 22 uur. Hoop toch niet op zijn stal staan want dan heb je een prachtige cocktail tot een ontploffing en een zeer ongelukkig paard.
Zeker een volbloed die compleet gefokt, gebouwd en gemaakt is om te werken en energie kwijt te raken. Dan kun je 100 healing en reading sessies en gedragstherapeuten pieten en paten er bij halen, maar eerlijk is eerlijk dit is natuurlijk geen gezonde situatie voor een paard om in te staan.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 11:02

kyrkelover schreef:
Wordt dit paard ook gewerkt?
Hij is natuurlijk gewend om 6 dagen in de week te werken.
In Ierland komen ze doorgaans allemaal in kuddes op de wei en worden iedere dag buiten in de natuur/baan getraind.
Hij klinkt als gigantisch gefrustreerd en totaal onbegrepen.
1 kuil kunnen volbloeden geheel niet tegen. Dat is eigenlijk al geheel geen paardenvoer, maar zeker niet voor gevoelige paarden als volbloeden.
2. Hij krijgt volop voer en komt slecht 2 uurtjes per dag buiten. Wat doet hij de overige 22 uur. Hoop toch niet op zijn stal staan want dan heb je een prachtige cocktail tot een ontploffing en een zeer ongelukkig paard.
Zeker een volbloed die compleet gefokt, gebouwd en gemaakt is om te werken en energie kwijt te raken. Dan kun je 100 healing en reading sessies en gedragstherapeuten pieten en paten er bij halen, maar eerlijk is eerlijk dit is natuurlijk geen gezonde situatie voor een paard om in te staan.


Ten eerste het kuil is niet het koeien kuil. Het is kwaliteit voordroog voor paarden. En ja er wordt met hem gewerkt. Longeren en rijden. En komt wel meer als 2 uur zijn box uit.
2 tot 4 uur hier in de omgeving op de wei is een luxe.
Hij is 2x voor de race gebruikt en daarna niet veel meer mee gedaan. Hij was te langzaam voor de race.
Hij is nog jong dus nee ik werk niet volop 6 dagen in de week met hem. Maar krijgt wel elke dag genoeg beweging.
Het voer Heeft hij nodig om aan te komen. Hij was zeer vermagerd.

Heeft 3 weken bij degene gestaan die hem uit ierland Heeft gehaald. In ierland stond hij ind in de kudde en moest hij vechten om voorraan te komen voor zijn eten.

Ik hoef niet te horen dat ik dan maar een andere stal moet zoeken waar hij wel meer eruit kan komen want dat is hier in de omgeving niet.

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:04

Maar dan heeft een peut ook geen nut

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:08

Tuurlijk is een andere stal wel een optie, dan maar wat verder weg.

Als het paard niet meer buiten komt in vrijheid ( wei / paddock ) dan blijf je de problemen die je hebt in stand houden, want het paard schreeuwt hier letterlijk om.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:11

Ik woon in een flatje maar koop een Husky.
Ik wil alleen niet horen dat een husky dan niet geschikt is voor mij.
Overigens geen enkele hond maar ok.
Tja ik zal wel niet zeggen wat je wilt horen, maar minimaal 20u per dag op stal vind ik dierenmishandeling.
En ja ik vind dat anno 2022 belachelijk dat het nog gebeurd of het nou een recreatiepaard of een internationale sport topper is.
Het voer zal hij inderdaad nodig hebben, maar waar gaat hij dan met die energie heen.
HOef ik niet voor je in te vullen toch.. dat gaat die gedragstherapeut je ook vertellen alleen die vraagt er geld voor.

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:12

Daphnee2091 schreef:
Ik hoef niet te horen dat ik dan maar een andere stal moet zoeken waar hij wel meer eruit kan komen want dat is hier in de omgeving niet.


Wij zeggen dat niet: je paard schreeuwt dat hij niet happy is. Wie is belangrijk? Wij of je paard?

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:28

Ik ben benieuwd hoe je erbij komt dat paarden in Ierland niet goed behandeld worden. Ierland is een ontzettend paardenland en net als in Nederland zitten er natuurlijk rotte appels tussen. Maar alle Ieren over een kam scheren is niet oké

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:33

Ik weet wel fijne gedragstherapeut in die omgeving, alleen weet ik dat zij dus ook management meeneemt en in de zomer maar 2 uur buiten is gewoon erg weinig en alles bij elkaar zou ik me ook afvragen of hij medisch wel goed is en dat zal die therapeut ook vragen. Maagzweren bijvoorbeeld. Therapie gaat pas helpen als de basis in orde is.

2 tot 4 uur op de wei een luxe in de zomer? In de winter snap ik dat in deze omgeving, in de zomer absoluut niet en is ook absoluut niet mijn ervaring op een paar stallen na die voor de eigenaren luxe zijn, maar voor paarden niet eens genoeg qua basisbehoefte.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:55

ik heb er eentje met zon zelfde karakter / gedrag. Enige wat bij hem werkt is meer afleiding, we gaan vaak rondje wandelen buiten enz, zodat hij weer leuke positieve dingen heeft gedaan. Hij kan helaas ook niet met andere paarden in de wei (lang dekhengst geweest) maar hij vertoont nu gelukkig geen agressie meer naar mensen die voor zijn stal langs lopen enz. Ik zou een rustige stal voor hem zoeken, minder krachtvoer, meer aandacht / afleiding en grondwerk...Hele dagen buiten werkt hier niet, dan wordt hij heel erg zenuwachtig en gaat hij ijsberen, dus hij gaat vaak 2 x per dag naar buiten met een paar uurtjes rust tussendoor op stal. Hij krijgt magnesium enz er bij, wat vaak het scherpe randje er beetje af haalt. Succes

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Gedragstherapeut voor paard zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:00

Suzanne Taal van Paarden-Taal zit in Zuid-Holland, zij heeft ook de opleiding gedaan bij E-Quine.
Misschien kan zij je helpen.

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:55

Je kan een stal gordijn ophangen dat hij zich niet bedreigt voelt in z’n stal dat kan al iets schelen.En ik zou even op internet kijken of hij deze zomer dag en nacht het weiland op kan ergens dan kun je je box eventueel aanhouden.
Vrijheid werkt beter als welke gedrags therapeut dan ook.Je paard klinkt boos en bang want hij voelt zich bedreigt en niet veilig .Dat is zielig en ongezond.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 18:10

BarbaraNova schreef:
ik heb er eentje met zon zelfde karakter / gedrag. Enige wat bij hem werkt is meer afleiding, we gaan vaak rondje wandelen buiten enz, zodat hij weer leuke positieve dingen heeft gedaan. Hij kan helaas ook niet met andere paarden in de wei (lang dekhengst geweest) maar hij vertoont nu gelukkig geen agressie meer naar mensen die voor zijn stal langs lopen enz. Ik zou een rustige stal voor hem zoeken, minder krachtvoer, meer aandacht / afleiding en grondwerk...Hele dagen buiten werkt hier niet, dan wordt hij heel erg zenuwachtig en gaat hij ijsberen, dus hij gaat vaak 2 x per dag naar buiten met een paar uurtjes rust tussendoor op stal. Hij krijgt magnesium enz er bij, wat vaak het scherpe randje er beetje af haalt. Succes


Dankjewel. Hij komt inderdaad wel vaker als 1 x per dag uit zijn stal en voor langere tijd. Hij krijgt maar een kwart merriebrok per x totaal halve voerschep over de dag. Aangevuld met lucerne(dit ivm eiwit tekort) en hij moest aankomen. En 2x per dag flink wat hooi. Ik sta op een rustige stal staan in totaal maar 15 paarden. Hij staat naast 1 paard waar hij heel goed mee kan opschieten. Maar hij slaat naar achter als hij voer krijgt. Ook al staan de andere paarden niet naast hem.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 18:12

Amber_anne schreef:
Ik ben benieuwd hoe je erbij komt dat paarden in Ierland niet goed behandeld worden. Ierland is een ontzettend paardenland en net als in Nederland zitten er natuurlijk rotte appels tussen. Maar alle Ieren over een kam scheren is niet oké


Dat zeg ik ook niet. Maar hij was afgekeurd als renpaard. Kwam super mager uit ierland en helemaal onder de schimmel. Dus denk dat hij het daar dan niet echt fijn heeft gehad.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:15

Maar veel luzerne geeft magnesium tekort en dat hebben ze nu juist nodig om ontspanning te krijgen. Mijn volbloed krijgt tryptomag. Dat is magnesium met tryptofaan, wat een positieve werking heeft op de gemoedsrust