Paarden jagen paard op na dragen van vliegenmasker

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

yarkayunda

Paarden jagen paard op na dragen van vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 07:00

Hallo,
Wij hebben een hele stabiele kudde van 4 paarden. Iedereen weet zijn plek en er word vrijwel nooit ruzie gemaakt onderling. Gisteren had ik mijn paard die last had van de vliegen een vliegenmasker op gedaan. Het leek wel of de andere haar daarna niet meer herkende, want ze begonnen haar op te jagen, in een hoekje te drijven en te bijten. Toen ik dat zag heb ik snel het vliegenmasker af gedaan maar daarna bleven ze doorgaan. Nu, een dag later zijn ze nogsteeds bezig:( heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat te doen? Ze heeft namelijk echt last van de vliegen bij haar ogen..

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Sure_lee

Re: Paarden jagen paard op na dragen van vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:16

Ik heb dat jaren geleden ook gehad. Ik had alle 4 mijn paarden een zebra vliegendeken op gedaan. Mijn draver ruin ging ineens mijn haflingerruin aanvallen. De merries deden niets. Ook na het afhalen van de dekens bleef hij doorgaan. Ik heb ze even uit elkaar gehaald en later de draver ruin aan een longeerlijn gedaan en bij de haflingerruin laten grazen. Steeds als hij wilde aanvallen corrigeerde ik hem. Dat was een uurtje nodig en daarna was het klaar. Nooit meer last gehad.

Vond het erg bijzonder :+

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:17

Hier ook gehad, vond het echt heeel apart (en zielig). Met de vliegenmaskers gaat het nu na een tijdje goed. Maar een zebra vliegendeken op mijn paard, dan verandert mijn kleine pony die erbij staat echt in een monster.. gillen, trappen, aanvallen.. niet te doen. Heb je toevallig een masker met zebra print? Dan zou het nog kunnen helpen om een 'gewone' zwarte om te doen. Eigenlijk belachelijk, maar dat zebra printje maakte het bij mijn pony echt veel erger.

yarkayunda

Re: Paarden jagen paard op na dragen van vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 06:13

Nee het was gewoon een zwarte.. ik heb ze een nachtje uit elkaar gehad maar het jagen blijft nogsteeds.. echt heel zielig:(

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 06:58

ja ook eens gehad en toen hebben we het paard wat ging jagen de deken op gedaan en toen was het in orde.
was ook een kwestie van vreemde geur denk ik?
eventueel wrijf je het masker over de andere paarden, of doet het om zodat zij er ook aan wennen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie